850 T5 -94 med växellådesproblem

Kirllkil
3 maj 2012 · 79 Inlägg

ja men dåså då är det ju inga problem alls att byta växellåda om man gör så big_smile tackar så mycket för svaren!

Kirllkil
3 maj 2012 · 79 Inlägg

http://www.bildelsbasen.se/index.php?in … d=18772721
Så en sådan med medföljande kabelhärva från en manuell + alla saker för byta låda skulle räcka :o?

Christian S
4 maj 2012 · 4 816 Inlägg

varför byta box när det funkar att köra med den som sitter där idag? bättre att lägga dom pengarna på annat.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Kirllkil
4 maj 2012 · 79 Inlägg

Men den som sitter där idag är ju till en automatlåda, borde ju inte funka då?

volvo-racer
4 maj 2012 · 724 Inlägg

Du behöver inte byta någon kabelmatta.! du löder bara ihop 2 sladdar så du kommer förbi startspärren.
och du kan behålla din box som sitter i, den andra som sitter längst ut kan du slänga.
jag slängde i en manuell låda i min senaste R så jag vet vad jag pratar om..

Senast redigerat av volvo-racer (4 maj 2012)

loow Jävel
4 maj 2012 · 2 018 Inlägg

Jag har manuell låda,svänghjul,koppling,slavcylinder,huvudcylinder,drivaxlar,spakställ,mittkonsoll osv för att konvertera till manuell från automat om du är sugen.
19000 mil smile

You got to risk it, to get the biscuit :)
Kirllkil
4 maj 2012 · 79 Inlägg

Loow: har inte ekonomi för det nu men ska ha det så snart jag har pengar som om du kan lägga undan det så köper jag det gärna av dig om ett tag!

Vet inte om ni läste att jag vet ingenting om el alls, så om det fungerar att ta en kabelmatta från en manuell t5 med tillhörande el så gör jag helst det, för då behöver jag bara byta kabelmattan från databoxarna och ut eller hur?

Kirllkil
4 maj 2012 · 79 Inlägg

Sen har jag 2 boxar och inte 1, så  med andra ord så tar jag bara ut min automatlådebox så är det klart?

Christian S
4 maj 2012 · 4 816 Inlägg

volvo-racer skrev:
Du behöver inte byta någon kabelmatta.! du löder bara ihop 2 sladdar så du kommer förbi startspärren.
och du kan behålla din box som sitter i, den andra som sitter längst ut kan du slänga.
jag slängde i en manuell låda i min senaste R så jag vet vad jag pratar om..

och jag byggde om min förra V70 R till manuell som jag även bytte motor i och jag har skruvar med dom motoreran i typ 10år samt jobbat på volvo i snart 14år så jag vet också vad jag pratar om wink
anlednigen till att byta motorkabelmattan är att det är enklare då man slipper hålla på och modda den befintliga motorkabelmattan.

Kirllkil skrev:
Vet inte om ni läste att jag vet ingenting om el alls, så om det fungerar att ta en kabelmatta från en manuell t5 med tillhörande el så gör jag helst det, för då behöver jag bara byta kabelmattan från databoxarna och ut eller hur?

japp

Kirllkil skrev:
Sen har jag 2 boxar och inte 1, så  med andra ord så tar jag bara ut min automatlådebox så är det klart?

japp

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Kirllkil
4 maj 2012 · 79 Inlägg

Tack då håller jag mig till det för det är det som jag känner blir det lättaste för mig! Sen kommer ni nog se en till tråd från mig rätt snart då lådan är monterad, för när vi startade bilen efter motorbyte gick motorn super bra till en början men efter en stund vägrade den gå på tomgången trots vi bytte tomgångsmotorn, men misstänker att det kan ha med den trasiga lådan att göra. Men byter allt och återkommer om nya problem uppstår!

volvo-racer
4 maj 2012 · 724 Inlägg

Men för att spara tid kan man ju göra som jag gjorde....vilket va att lödda ihop 2sladdar från automatlådans huvudkontakt så funkar det fint sen....minns inte just nu vilka nr det va på sladdarna men det går ju att kolla upp...

turbodeath
4 maj 2012 · 2 452 Inlägg

har grejer jag med om du behöver Jag har manuell låda,svänghjul,koppling,slavcylinder,spakställ....pris för allt är billigt kan jag säga behöver plats i garaget nämligen....lådan har gått 17952

döden kommer tillbaka
Kirllkil
4 maj 2012 · 79 Inlägg

Låda har jag men behöver lite småplock men återkommer om det senare!

StE_T5R
5 maj 2012 · 8 Inlägg

7 liter ska du ha i lådan.

Kirllkil
5 maj 2012 · 79 Inlägg

Jo jag vet, har hällt i 4 och då är den på max och hur jag än gör pumpar den inte runt oljan i lådan

Kirllkil
19 maj 2012 · 79 Inlägg

Jag kommer snart vilja köpa en komplett växellådssats för att göra bilen manuell, krav är att allt ska vara i bra fungerande skick annars skickas det tillbaks utan betalning. Vart grundlurad tidigare i år så tar inga risker nu har inte råd att lägga ut mer "låtsas pengar". Så har ni det liggande pma pris och skick på sakerna gärna bilder.

Blyfot_Racing
19 maj 2012 · 904 Inlägg

det står en hos mig en en kombi turbo växelåda  pedalställ å allt du behöver 4000 kr fast du behöver ha bil transport

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
turbodeath
19 maj 2012 · 2 452 Inlägg

finns som sagt här....

döden kommer tillbaka
Kirllkil
22 maj 2012 · 79 Inlägg

Okej låter bra! Jag bor i Dalarna så kan vara bra om grejerna kan skickas på nått sätt, men kontaktar de som visat intresse då jag ska köpa det!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang