7304
Sök

Vad skall jag köpa för att få min t5a lite rappare, med lite mer hästar under huven

DEVIL
1 171 Inlägg
23 juli 2012
Trådstartare
Som topic lyder, har jag en T5a automat 2.3l (allt är orginal förutom chip) så den laddar runt 0.9-1.1

Vill få den lite rappare, men har tänkt på vad man skall göra?

tips/åsikter/priser, nu snackar vi inte 500häst utan kanske 350/400.

bmw m power

904 Inlägg
23 juli 2012
Byt till manuell låda först sen byter du stakar å kolvar å sånt. Å en preppad t19 spridare på det å glt kammar sen har du di à 350-400hk

AUTOTECH S60 power

DEVIL
1 171 Inlägg
23 juli 2012
Trådstartare
Blyfot_Racing skrev:
Byt till manuell låda först sen byter du stakar å kolvar å sånt. Å en preppad t19 spridare på det å glt kammar sen har du di à 350-400hk

byta till manuell kostar runt 20lök -_--

bmw m power

A.Sörman
1 299 Inlägg
23 juli 2012
Det gör typ resten av grejerna med så 40k smile

1 679 Inlägg
23 juli 2012
3tum från turbon med racekat kommar göra att den blir lite piggare smile
Vinner några hästar på det, plus att det kommar behövas vid senare trimning smile
efter det så blire nog byta stakar sen större turbo och spridare sen en fin mapp på det smile

DEVIL
1 171 Inlägg
23 juli 2012
Trådstartare
JimmyAndersson skrev:
Vinner några hästar på det, plus att det kommar behövas vid senare trimning smile
efter det så blire nog byta stakar sen större turbo och spridare sen en fin mapp på det smile

Har redan det ^^

bmw m power

1 679 Inlägg
23 juli 2012
Legosoldaten skrev:
JimmyAndersson skrev:

Har redan det ^^

Då byter du stakarna till H-profilare, sen smackar du på större turbo för lämplig effekt, spridare, bränsle pump och den biten sen mappa den smile
då kommar du komma upp i dom hästarna typ smile

DEVIL
1 171 Inlägg
23 juli 2012
Trådstartare
JimmyAndersson skrev:
Legosoldaten skrev:
JimmyAndersson skrev:

Har redan det ^^

Då byter du stakarna till H-profilare, sen smackar du på större turbo för lämplig effekt, spridare, bränsle pump och den biten sen mappa den smile
då kommar du komma upp i dom hästarna typ smile

Fett drygt med automat dock, kanske gör mig av med den istället tongue

bmw m power

DEVIL
1 171 Inlägg
23 juli 2012
Trådstartare
Hur är det att hinka ner min t5a i en GLT istället, mycket krångel?

bmw m power

904 Inlägg
23 juli 2012
Legosoldaten skrev:
Hur är det att hinka ner min t5a i en GLT istället, mycket krångel?

Ska du bara köra på bana ä det lungt byta tändsystemet svårt å besiktiga med turbo motor i en glt

AUTOTECH S60 power

904 Inlägg
23 juli 2012
Har en kombi manuell ståendes 2000kr så byter du till manuell i stället bättre att göra det

AUTOTECH S60 power

DEVIL
1 171 Inlägg
23 juli 2012
Trådstartare
Blyfot_Racing skrev:
Har en kombi manuell ståendes 2000kr så byter du till manuell i stället bättre att göra det

ganska mycket jobb då jag inte har så mycket erfarenhet ännu :p

bmw m power

206 Inlägg
23 juli 2012
Legosoldaten skrev:
Blyfot_Racing skrev:

Är troligtvis inte särskilt svårskruvat utan bara en jäddrans massa skruvande som gäller, smile

Rub Dub a Dubstep

DEVIL
1 171 Inlägg
24 juli 2012
Trådstartare
Dark-Red skrev:
Legosoldaten skrev:
Blyfot_Racing skrev:

Är troligtvis inte särskilt svårskruvat utan bara en jäddrans massa skruvande som gäller, smile

haha jo iofs :p men byta växellåda har jag ingen erfarenhet av tongue

bmw m power

904 Inlägg
25 juli 2012
Bästa rådet vill du trimma mer så byt bil till en med manuell låda eller låt den va för automat lådan kommer ge upp förr eller senare

AUTOTECH S60 power

1 319 Inlägg
26 juli 2012
Automat på 850 är inte att hurra för, rasar även om man kör original. Sälj och köp manuell eller byt till manuell med quaife om du orkar smile.

_----------'

Sök