1808
Sök

Hjälp mig hitta rätt kcrbox till min berlingo HDI -03

Faster than the speed of night
118 Inlägg
19 juli 2012
Trådstartare
Hejsan!

Om jag kunde få hjälp och hitta vilken kcr box som passar till min berlingo HDI -03 2.0 skulle jag bli glad. Jag vet inte vad för mer info jag kan uppge för att vara till hjälp. Hur vet jag om det är en siemens eller bosch ?
Hittade nämligen denna sidan men jag vet inte hur man ser vilket det är på min bil. Står det någonstans? var ska jag kolla? smile

http://www.kcr.se/render_page_vs.asp?pa … hcategory=

1 758 Inlägg
19 juli 2012
Ring KCR?

13 Inlägg
20 juli 2012
Ta inte KCR, asmycke fel på dessa, höjde förbrukningen på min skrot från 0.7-1,4l/mil. 220cdi -06

118 Inlägg
22 juli 2012
Trådstartare
Hej Ville! tongue

Okej det var ju taskigt, men min svärfar har en KCRbox till sin berlingo 01, den satt i vid köp så han vet inte vad det är för box så kan inte fråga honom. Men hans bil drar då mindre iaf. Min Berlingo är från 03 , faceliften. Så vi vet inte vilken box som passar då, antagligen inte samma box iaf, för man kan ha bosch eller siemens som elsystem om jag fattat det rätt? och då var det en box till varje system liksom. huhuu invecklat tongue

1 422 Inlägg
22 juli 2012
Satsa på något annat än box, de lurar bara systemet. Satsa på något som ändrar parametrarna i motorstyrenheten direkt istället för en box på sidan om. Nyttigare för motor och du kommer få mer effekt och lägre förbrukning ändå.

118 Inlägg
31 juli 2012
Trådstartare
Och vad är ett exempel på som kan ändra parametrarna? Jag är endast ute efter lägre bränsleförbrukning så mer effekt blir bara ett + smile

1 422 Inlägg
31 juli 2012
Vilken motor är det? 2.0? 1.6? Gör det hos en som programerar om styrenheten istället för att lura den, blir väldigt ofta knas och har man dpf så tar det död på det filtret på nolltid, så mycket mer sot.

Tattoo
27 november 2012
Hej
skicka ditt reg nr till david.olsson@vtech.se så kan jag kolla vad man kan göra med bilen så slipper du fuska fram "effekt"

Forummoderator
10 576 Inlägg
27 november 2012
Detta är inte avancerad motorteknik, dessutom lyster vi inte gamla trådar bara för att göra reklam.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök