3318
Sök

Gumball 3000, vilken motorväg?

236 Inlägg
28 november 2012
Trådstartare
Som de flesta redan vet, antar jag, så körs gumball via stockholm under maj 2013.
Har någon nån aning om vilken motorväg de drar på, samt vart deras checkpoint är?

Man får ju inte missa att se rikemansbilarna lol cool

Power is measured in dB

Trucker
2 710 Inlägg
28 november 2012
Visste inte jag och ska göra allt för att INTE missa det!
Antar att Essingeleden är en bit av sträckan smile

Fart missbrukare

67 Inlägg
28 november 2012
Då får man haka på dem vid Södertälje  wink

5 089 Inlägg
28 november 2012
Beror ju lite på vart dom kommer in ifrån. Säkert ifrån malmö och då är det ju inte så svårt å räkna ut vilken väg man tar upp.

\Lindgren

236 Inlägg
29 november 2012
Trådstartare
FLindgren skrev:
Beror ju lite på vart dom kommer in ifrån. Säkert ifrån malmö och då är det ju inte så svårt å räkna ut vilken väg man tar upp.

Att de kommer från E4an förstår jag, men jag undrar mer vart dem viker av.
Södra länken kanske... för att dem ska, som jag förstår det, ta en färja över till Finland.

trippelturbo skrev:

hehe precis, detta inträffar inte tillräckligt ofta.

Power is measured in dB

81 Inlägg
26 januari 2013
Jag körde med en del sist dem var i Sverige så detta vill man inte missa. Denna gången har jag min nya Smart Roadster att köra med. smile
Blir nog att köra med direkt från malmö och sen ända upp till Sthlm. Fler som tänker likadant?

Man kan köra snålt med attityd.
Min Clio Sport tourer är bevis på det.

The Ultimate Climax Route
419 Inlägg
27 januari 2013
seth_enslow skrev:
Jag körde med en del sist dem var i Sverige så detta vill man inte missa. Denna gången har jag min nya Smart Roadster att köra med. smile
Blir nog att köra med direkt från malmö och sen ända upp till Sthlm. Fler som tänker likadant?

Jag tänker så här : Åker över bron till Köpenhamn är med vid starten och åker ner till Monaco....  wink

Någon mer som är intresserade istället för att mista kortet på E4:an när man kan prova på Autobahns ljudhastighet.... Med en härlig checkpoint nära Gardasjön/Brescia med fler Sportbilar som möter upp och åker sista biten ner till Monaco...

Hör av er vi är ett par stycken nu....

DMNDphoto
727 Inlägg
27 januari 2013
Detta hade jag missat. Kommer dom stanna till i stockholm eller åker dom bara igenom?

Givetvis måste man upp och titta på dom sjuka bilarna och träffa dom sjuka personerna wink

https://www.facebook.com/dmndphoto
Projekttråd på min luftkylda Folkabuss ifrån -73! Från original till slammad partybuss.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282710

419 Inlägg
2 februari 2013
Mattyyy skrev:
Detta hade jag missat. Kommer dom stanna till i stockholm eller åker dom bara igenom?

Givetvis måste man upp och titta på dom sjuka bilarna och träffa dom sjuka personerna wink

Härliga killar i alla Team men i år faller många av fjolårets gäng bort tyvärr...

Det va dom härliga Team DeLaRon och Team Salamone som gör något annat trevligt....

Men Team Salamone skall vi träffa i Monaco i allafall... Han med Crome Aventadoren...

81 Inlägg
3 februari 2013
Grand_voyager skrev:
Mattyyy skrev:

Härliga killar i alla Team men i år faller många av fjolårets gäng bort tyvärr...

Det va dom härliga Team DeLaRon och Team Salamone som gör något annat trevligt....

Men Team Salamone skall vi träffa i Monaco i allafall... Han med Crome Aventadoren...

Har du nån koll på vilka man kan se fram emot att stöta på? Några kändisar från tidigare eller nån ny som du känner till?

Man kan köra snålt med attityd.
Min Clio Sport tourer är bevis på det.

419 Inlägg
3 februari 2013
seth_enslow skrev:
Grand_voyager skrev:
Mattyyy skrev:

Har du nån koll på vilka man kan se fram emot att stöta på? Några kändisar från tidigare eller nån ny som du känner till?

Har inte fått startlistan ännu men återkommer när jag blivit uppdaterad....
Kan ju säga bara att dom stora har hoppat av pga vissa omständigheter  sad
Så jag känner på att det inte blir fullt GB i år....

1 482 Inlägg
7 februari 2013
CustomSS1 skrev:
FLindgren skrev:

Södra länken kanske... för att dem ska, som jag förstår det, ta en färja över till Finland.

trippelturbo skrev:

Gissningsvis viker dom av vid Norrtull och åker sveavägen mot Grand Hotel eller fortsätter skepsbron förbi slussen mot båtarna. Eller så åker dom till Värtahamnen.
Senast redigerat av Noxxer (7 februari 2013)

BLT Service
Theracords Music Label

419 Inlägg
7 februari 2013
Noxxer skrev:
CustomSS1 skrev:
FLindgren skrev:

trippelturbo skrev:

Gissningsvis viker dom av vid Norrtull och åker sveavägen mot Grand Hotel eller fortsätter skepsbron förbi slussen mot båtarna. Eller så åker dom till Värtahamnen.

Tyvärr blir det inget lyckligt stopp i stockholm förrän båten som går till ÅBO...
Dom ska göra en nattkryssning och party ombord.....

Ingen som e sugen på att åka ner till Köpenhamn och va med vid start-gridden....
Min son är deras startmaskot och ska Rocka med dom hela torsdags kvällen tills söndagen då dom åker iväg.
Och vidare ner till Monaco via AutoBahn ner till Stelvio passet vidare över genom mera bergspass till Garda sjön och där möta upp mera sportbilar och har följe ner dom sista 50milen till Monaco/Fairmont hotellet...
Sök på Gumball i forumet där har jag en länk....

Väl mött alla som är med hela resan detta kommer bli en riktig höjdar resa (The Ultimate Climax Route)....

Sök