Hej. Det kan vara säkerhetsbrytaren i reservhjulsbaljan som har löst ut. Det är som en automatsäkring som ska bryta tändning och pumps vid tex krock. Kolla den och se:)
Om detta hänt helt plötsligt så är det antingen automatsäkringen i reservhjulsbaljan, eller så har jag hört om enstaka gånger att databoxen gått i pension för några? :S
Garanterat krocksensorn i baljan, ibland så pajjar knappen till dom så då hänger sig hela skiten, jag blev själv trött på min så jag kopplade bara förbi den och kastade eländet men prova tryck ner knappen på den och se hur det blir.
YEs, klart de sitter där. Är typ som en svart låda 1x1 dm stor med en grå knapp på som man trcker ner. Om du nu råkar äga en Sierra som är grå till färgen med reg nr oks933 så sitter det ingen krock sensror då är den förbi kopplad =P men annars sitter de på alla sierror.
precis, lyft reservhjulet om det finns ngt. Det enda som finns i din reservhjulsbalja är en fyrkantig jävla grejj, det sitter en grå knapp uppe på. Tryck bara på den och vrid på nyckeln igen