Angående: Manta träff på Öland 2013?

OpelRobban
6 november 2012 · 94 Inlägg

Tyfors skrev:

OpelRobban skrev:

Tyfors skrev:
jag söker plasten mellan sidorutorna främst höger sida, solskydd och ögglorna samt handtage i taket å original gsi fälgar men vill inte ge flera miljoner :s men pris kan vi säkert komma fram till :p

Nån som kan svara på hur eco mätarn samt soppa mätarn hur man får dessa att fungera?

Du fick nyss ett PM på OSC wink
Och det jag inte hade kollat upp om jag har ska jag snarast kolla upp! smile
Plasten mellan rutorna får du med om du köper fälgarna smile

Försökt svara genom den sidan vet inte hur länge men bara krånglar vi tar de här iställe smile

Men taget skulle helst bli av me mina kryssfälgar före men vi kommer nog överens ändå smile

Denna vecka vet ja inte riktigt hur de ser ut men kanske kan titta över nästa helg?

Hej!

Förlåt för att jag svarar sent, är inne här lite oregelbundet nu förtiden wink
Men om du ändå ska kika över och du har däck ligger så kan vi lägga på dom åt dig? smile
Annars ligger det ju som sagt redan vinterdäck på dom... hehe wink

Mvh
Martin

OpelRobban
6 november 2012 · 94 Inlägg

gemini78 skrev:
Ta gärna lite bilder på sakerna eller bilarna om dom ännu är hela och ska plockas grejer ifrån och sätt fast in bilderna i ditt fotoalbum så ser man lite vad du har för saker. smile

Vill även ha tag i såna där små cup speglar om någon vet var man får tag i sådana.

Hittade en till bra sida med Manta delar, bla kn filtersats komplett med allt som behövs, stabiliseringsstag till stötdämpartornen fram, samma stag mellan stötdämpartornen i bagageluckan, spacers för att ändra bultmönster mm mm på denna sida, det går att få till Engesk text på sidan.

http://www.fk-shop.de/

Bilder på bilarna finns i galleriet, Men om du söker något speciellt så har jag möjlighet att ta kort på allt big_smile

Kan det vara så att cup speglarna som du säger är Engelmann speglarna som man fäster nere på dörren? smile
http://www.opelmania.net/images/ENGELMANN-PISARAPEILIT.jpg

gemini78 Jägermeister
6 november 2012 · 909 Inlägg

Exakt sådana speglar är det jag letar efter, har även sett att folk lyckats fästa dom där originalspegeln sitter, säkert med nån sorts adapterplatta.

Nu har jag ialf den stora 400 bakkofångaren hemma tack vare att jag fick köpa en sådan av Sigbritt här på Garaget, tackar så MKT jag är mkt nöjd! smile

Nu fattas det vindavvisare till takluckan, jalusin, sådana speglar som på bilden och även en uppsättning 16" fälgar vilket jag tycker är lagom stort på en Manta.

Kan tipsa om att någon kille lagt ut en annons med massa delar till Manta på Blocket nu. smile

Har kollat på Ronal turbo fälgar till bilen men dom verkar bara finnas i 15 tum...

Någon som är sugen på mina breda 15" "tyskstuk" fälgar som sitter på min bil och vill byta dom mot några andra så hör av er, nästan nya Nangkang däck på dom körda kanske 150-200mil.

Letar även efter original fjädrar till min bil för det sitter en riktig sänkningssats på den nu och det är helt omänskligt att köra med den ialf här uppe på våra vägar, såg att det fans på annons på Blocket men tänkte att dom kan ju vara hur mjuka som hellst när dom är begagnade.


OpelRobban skrev:

gemini78 skrev:
Ta gärna lite bilder på sakerna eller bilarna om dom ännu är hela och ska plockas grejer ifrån och sätt fast in bilderna i ditt fotoalbum så ser man lite vad du har för saker. smile

Vill även ha tag i såna där små cup speglar om någon vet var man får tag i sådana.

Hittade en till bra sida med Manta delar, bla kn filtersats komplett med allt som behövs, stabiliseringsstag till stötdämpartornen fram, samma stag mellan stötdämpartornen i bagageluckan, spacers för att ändra bultmönster mm mm på denna sida, det går att få till Engesk text på sidan.

http://www.fk-shop.de/

Bilder på bilarna finns i galleriet, Men om du söker något speciellt så har jag möjlighet att ta kort på allt big_smile

Kan det vara så att cup speglarna som du säger är Engelmann speglarna som man fäster nere på dörren? smile
http://www.opelmania.net/images/ENGELMA … PEILIT.jpg

Senast redigerat av gemini78 (6 november 2012)

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
Sigbritt
6 november 2012 · 73 Inlägg

Engelmann speglar kan du köpa på ebay
http://viewitem.eim.ebay.se/Engelmann-S … 43184/item
Dom här var begagnade, men brukar även finnas nya.
Funderade på att köpa nya, men mina är ju stämplade med GM stämpel, så original får vara kvar, lite skamfilade smile

Jag ser hellre min syster på horhus än min bror i en BMW
OpelRobban
6 november 2012 · 94 Inlägg

gemini78 skrev:
Exakt sådana speglar är det jag letar efter, har även sett att folk lyckats fästa dom där originalspegeln sitter, säkert med nån sorts adapterplatta.

Nu har jag ialf den stora 400 bakkofångaren hemma tack vare att jag fick köpa en sådan av Sigbritt här på Garaget, tackar så MKT jag är mkt nöjd! smile

Nu fattas det vindavvisare till takluckan, jalusin, sådana speglar som på bilden och även en uppsättning 16" fälgar vilket jag tycker är lagom stort på en Manta.

Kan tipsa om att någon kille lagt ut en annons med massa delar till Manta på Blocket nu. smile

Har kollat på Ronal turbo fälgar till bilen men dom verkar bara finnas i 15 tum...

Någon som är sugen på mina breda 15" "tyskstuk" fälgar som sitter på min bil och vill byta dom mot några andra så hör av er, nästan nya Nangkang däck på dom körda kanske 150-200mil.

Letar även efter original fjädrar till min bil för det sitter en riktig sänkningssats på den nu och det är helt omänskligt att köra med den ialf här uppe på våra vägar, såg att det fans på annons på Blocket men tänkte att dom kan ju vara hur mjuka som hellst när dom är begagnade.


OpelRobban skrev:

gemini78 skrev:
Ta gärna lite bilder på sakerna eller bilarna om dom ännu är hela och ska plockas grejer ifrån och sätt fast in bilderna i ditt fotoalbum så ser man lite vad du har för saker. smile

Vill även ha tag i såna där små cup speglar om någon vet var man får tag i sådana.

Hittade en till bra sida med Manta delar, bla kn filtersats komplett med allt som behövs, stabiliseringsstag till stötdämpartornen fram, samma stag mellan stötdämpartornen i bagageluckan, spacers för att ändra bultmönster mm mm på denna sida, det går att få till Engesk text på sidan.

http://www.fk-shop.de/

Bilder på bilarna finns i galleriet, Men om du söker något speciellt så har jag möjlighet att ta kort på allt big_smile

Kan det vara så att cup speglarna som du säger är Engelmann speglarna som man fäster nere på dörren? smile
http://www.opelmania.net/images/ENGELMA … PEILIT.jpg

Jag har som sagt vindavisare till takluckan, dock ingen list till den men det kanske man kan knåpa ihop en själv wink
Sen så ska jag ha 2 nya fjädrar någonstans, om det var två framfjädrar eller bakfjädrar låter jag vara osagt, men jag tror att det var fram smile

CIH-16V-Anders
19 november 2012 · 56 Inlägg
Tyfors Svetsare
20 november 2012 · 1 150 Inlägg

sådär ja smile

(Bara fantasin sätter gränserna)
BMW E39 (2003)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
JimmyLarss0n
21 november 2012 · 37 Inlägg

Bra jobbat! big_smile

CIH-16V-Anders
21 november 2012 · 56 Inlägg

Det är lina87 som ska ha all äran för hemsidan.

Senast redigerat av CIH-16V-Anders (21 november 2012)

gumpi
23 november 2012 · 16 Inlägg

har lite grejor att sälja om nån är intresserad!!! c20xe i delar med alla packningar skulle va komlett enligt föregående ägare men lite elekrista saker saknas har ja märkt som tex tänd modul. inget mekaniskt fattas iaf. motorn har en portad coscast topp (cosworth).
sedan har jag en mkt ovanlig getrag låda kallad "240" är mkt speciell då den passar ohv motorerna.
och kan läggas i manta/ascona o även rekord utan ombyggnad av tex kardan! OBS inget bygge utan orginal GM
plockad ur en opel rekord 1,8 ohv som inte såldes i sverige!
pkt pris  7500 ? skulle kunna motera ihop motorn men orkar inte!!

Senast redigerat av gumpi (23 november 2012)

bogart
29 december 2012 · 45 Inlägg

Hej på er alla Mantadiggare där ute.

Jag själv har i många år åkt runt på träffar och gillar det som spektakel om väder, läge och prylar är med mig.
Fast jag är mest van vid bilstereoutställningar och tävlingar samt har även själv har arrangerat utställningar ihop med American Car Show i Norrtälje under -90-talet.

Att förlägga en träff som passar alla geografiskt och i rätt tid verkar vara rätt svårt, samt även så den täcker in "plåt" -Mantorna. Om träff skall ske och även klubbar skall klara sig bör det vara brett inom modellen MANTA oavsett årgång och original/modefiering av fordonen.

Jag kan ev ta med en bil till Öland, men jag jag tänker på de som kommer längre ifrån, det skulle verka galet att ta sig till en utställning om man exempelvis bor Norrland och utställningen ligger på Öland.

Fundera på en mer tillgänglig plats som alla kan komma till, kanske Örebro, Västerås eller Sthlm.

En fråga är också den: -Vill ni jag kommer med en "plåt"-Manta ? : I

Gott stut och Gott Nytt 2013

jocke855R Fullvärdig medlem i NordicR
28 februari 2013 · 119 Inlägg

är man välkommen även om man kommer med en Volvo? big_smile brukar ändå va på öland under sommarn smile

Go Hard Or Go Home
alex_152
2 mars 2013 · 183 Inlägg

jag är sugen på mantaträff men tänker inte köra från lycksele till öland.
västerås lät som ett bra alternativ.

omega 3000 renovering
CIH-16V-Anders
11 mars 2013 · 56 Inlägg

Vi hade samma problem med träffar på 90-talet när klubben var som mest aktiv. Anledningen att den första träffen blev på Öland är att det var en som erbjöd sig att ordna den. Sedan kan klubbens medlemar bjuda in till träffar på andra platser men det funkar bara om någon som bor där tar hand om planeringen av den efter som det kan vara lite jobbigt att ordna något som ligger 60mil bort.

Som det står på hemsidan så är klubben till för ägare av Opel Manta B 1976-1988 oavsett om man kör en 100 % original eller ombyggd bil och det är något som ligger kvar sedan starten efter som då fanns det en massa Manta B ute på vägarna. Men om det finns ett intresse från Manta A ägarna så kan vi klart öppna upp för A också.

Mvh
Anders
www.mantaclubschweden.n.nu

CCRobin
21 mars 2013 · 738 Inlägg

absolut på om det blir någon manta träff på öland, tänkte ändå planera in semester med flickvännen så det skulle bli rätt bra på öland smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang