BMW 525 -93 startar inte!

WhoZWoddl3r Karosstekniker
11 mars 2013 · 288 Inlägg

en på mitt förra jobb hade en 525 e39 som började stanna när han svängde men vad jag vet så startade den alltid men de va iallafall vevaxellägesgivaren som va kass på den

My Drinking Team Has A Racing Problem
Saab 9-3 SS Aero "Hirsch Performance" (2004)
Mazda Efini RX-7 "Bad Attitude" (1994)
4-stroke Gymnasieutbildad däcksparkare
22 mars 2013 · 382 Inlägg

Bytte vevaxelgivaren i fredags och fick igång bilen! har kört med den varje dag sen dess och idag så dog han för mig ute på vägen igen!?! men den tänder till nu iaf... har ganska rötna bränsleledningar som läcker ut ca 7-8 liter i veckan.... hoppas att de bara är att byta dom.

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
BMW 540i "E34 Touring" (1995)
hangman
22 mars 2013 · 2 174 Inlägg

4-stroke skrev:
Bytte vevaxelgivaren i fredags och fick igång bilen! har kört med den varje dag sen dess och idag så dog han för mig ute på vägen igen!?! men den tänder till nu iaf... har ganska rötna bränsleledningar som läcker ut ca 7-8 liter i veckan.... hoppas att de bara är att byta dom.

eh ja det är väl en självklarhet att du inte kan ha läckage på bränsleledningen...då får du inte ordentligt tryck!

4-stroke Gymnasieutbildad däcksparkare
23 mars 2013 · 382 Inlägg

hangman skrev:

4-stroke skrev:
Bytte vevaxelgivaren i fredags och fick igång bilen! har kört med den varje dag sen dess och idag så dog han för mig ute på vägen igen!?! men den tänder till nu iaf... har ganska rötna bränsleledningar som läcker ut ca 7-8 liter i veckan.... hoppas att de bara är att byta dom.

eh ja det är väl en självklarhet att du inte kan ha läckage på bränsleledningen...då får du inte ordentligt tryck!

kollade vevaxelgivaren förut... kabeln hade skavt emot multiremmen så fick skarva om den så startade bilen direkt! bara ta tag i bränsleläckaget nån dag smile

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
BMW 540i "E34 Touring" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang