...Och då har motorlampan på Forden börjat lysa igen, suck!
Upptäckte detta på vägen hem. När jag startar och kör bilen så är den pigg i motorn och går som den ska, jag märker dock en stund senare att bilen reagerar svagt när jag trycker gas. Den varar nästan inget alls trots att jag ej har i någon hög växel och då ser jag att motorlampan lyser.
Jag kommer att lämna in bilen på felsökning nästa vecka, men vad tror ni generellt att detta kan handla om?
Antagligen inte, då en lysande motorlampa kan vara nästan "vad som helst". Allt från att ett tändstift gett upp till betydligt allvarligare. Så nej, det går inte riktigt att gissa sig till tyvärr
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Jag har varit med om det på en opel frontera. Det gick inte att hitta några fel, via Obd 2 dator. Jag plockade lös railsen och såg att det var smuts som låg i spridarnas nät. Så jag tog bara tryckluft och blåste rent alla spridarna. Det upphörde sedan helt. Och bilen fick betydligt mera drag. Nu om det beror på att det är länge sedan man bytte bränslefilter eller om det har släppt smuts från ledningar vet jag inte.
börja med att läsa av felkoder på verkstad så blir de lättare med felsökning, så avvakta tills din verkstadstid såslipper du byta saker som kanske är helt