Motorlampan lyser - Bilen svarar svagt på kraftigt gaspådrag

NWA
15 mars 2013 · 70 Inlägg

...Och då har motorlampan på Forden börjat lysa igen, suck!

Upptäckte detta på vägen hem. När jag startar och kör bilen så är den pigg i motorn och går som den ska, jag märker dock en stund senare att bilen reagerar svagt när jag trycker gas. Den varar nästan inget alls trots att jag ej har i någon hög växel och då ser jag att motorlampan lyser.

Jag kommer att lämna in bilen på felsökning nästa vecka, men vad tror ni generellt att detta kan handla om?

NWA
16 mars 2013 · 70 Inlägg

Ingen som har någon aning vad detta kan handla om?

it_mutt Avstängd
16 mars 2013 · 10 388 Inlägg

Antagligen inte, då en lysande motorlampa kan vara nästan "vad som helst". Allt från att ett tändstift gett upp till betydligt allvarligare. Så nej, det går inte riktigt att gissa sig till tyvärr

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
meckan2
16 mars 2013 · 3 Inlägg

Jag har varit med om det på en opel frontera. Det gick inte att hitta några fel, via Obd 2 dator.
Jag plockade lös railsen och såg att det var smuts som låg i spridarnas nät.
Så jag tog bara tryckluft och blåste rent alla spridarna. Det upphörde sedan helt. Och bilen fick betydligt mera drag.
Nu om det beror på att det är länge sedan man bytte bränslefilter eller om det har släppt smuts från ledningar vet jag inte.

Mido__
16 mars 2013 · 276 Inlägg

en lamdasond kanske. men som sagt det kan vara precis vad som helst.

Volvo 360 GL "Douchebag" (1987)
Saab_Guden Gasar tills de rasar!
17 mars 2013 · 173 Inlägg

pumpen?
soppafiltret?
dålig komp?
läckande soppa ledning?

Felsök!

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..
NWA
25 mars 2013 · 70 Inlägg

Visade sig vara en kamaxel som inte jobbade rätt. Detta är dock löst nu big_smile

Saab_Guden Gasar tills de rasar!
26 mars 2013 · 173 Inlägg

NWA skrev:
Visade sig vara en kamaxel som inte jobbade rätt. Detta är dock löst nu big_smile

menade du du sliten kamaxel eller dåligt ventilspel då eller?

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..
Henrik-N
27 mars 2013 · 450 Inlägg

börja med att läsa av felkoder på verkstad så blir de lättare med felsökning, så avvakta tills din verkstadstid såslipper du byta saker som kanske är helt

Senast redigerat av Henrik-N (27 mars 2013)

NWA
28 mars 2013 · 70 Inlägg

ventilspel var det wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang