AUDIN
Dyra servicar, dyra reservdelar. Tex om du köper en begagnad och vill ha till dragkrok, takräcke etc så är sånt väldigt dyrt ijämförelse med andra märken.
Skatt och försäkring på den är SKITBILLIG ifall du är lite äldre. Tror helförsäkringen/helår gick på typ 3000 för A6 2.0TDI.
Jag tycker att om man ska åka 5 i den så är den INTE rymlig, då är den väldigt trång i baksätet. Åker man 4 funkar det bra. Framsätena kan man inte klaga på, där är det alltid rymligt.
PASSATEN.
Det är en bra bil, inte så många modellrelaterade problem förutom tändspolar som säkert blivit utbytta på garanti. Motorn är direktinsprutad vilket gör den lite snålare på landsväg.
I övrigt så fungerar modellen bra o inga större strul förutom det över. Några halv vanliga problem är dörrlås som krånglar och tändningslås/rattaxelstyrdon som brukar ge upp efter ett tag. Dock inga jättedyra reparationer.
Även bakbromsarna kan vara bra att kontrollera. Dock är det oftast insidan som slits och den kan ju såklart vara svår att kontrollera. Strulande P-broms i samband med att det är elektriskt på denna modell kan ju bli en dyr affär när det börjar krångla. Dock inte allt för vanligt men det förekommer.
Om du är ute efter en snålare bil kör på VW.
Om du är ute efter stil och komfort ta Audin,
Senast redigerat av Willmaister740 (8 maj 2013)
Gör om, Gör rätt.
Innan Volvo 850 lanserades tillverkade Volvo endast traktorer.
Hellre en kråka i näsan än en skata i sängen.