1793
Sök

Volvo V70 2,5t -98 Startar inte. HJÄLP!

135 Inlägg
29 maj 2013
Trådstartare
Tjena! Som rubriken lyder har jag problem med en Volvo V70 2,5t -98 Som vägrar att starta.
Bilen blöddrade på 3000/varv och gick ojämnt så åkte in och tankade bilen och när det var dags att starta bilen så startade den inte på drygt 20minuter och när jag väl fått igång bilen gick den mycket renare i drygt 10 minuter.
Sen stod bilen parkerad i 4 timmar och startade utan problem och därefter började den blöddra och gå ojämnt igen.
Sen när jag kört med bilen i ca 2 timmar så fick jag kärringstopp och därefter vägrar bilen att starta.
Det som gjorts efter att bilen inte gick att starta är: ny olja nytt oljefilter och nya tändstift

Forummoderator
26 480 Inlägg
29 maj 2013
Några felkoder?
Tända lampor på instrumentpanelen?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

77 Inlägg
29 maj 2013
Den modellen har ett riktigt sjukt elnät, är en sak paj blir allt annat avstängt o slutar funka, kan vara så att spjällhuset har gått sönder och det är standard. Hände på min jag hade i vintras.

469 Inlägg
29 maj 2013
min förra v70 likadan som din gjorde exakt samma sak och då var det fördelaren och rotorn som var totalt söndersmulade! kan vara samma sak kanske? annars soppafiltret, lmm, lambda, soppapumpen, soppapumpsrelät? har även hört att igensatt vevhusventilation kan framkalla liknande problem fast kanske inte svårstartad =/
Hoppas du hittar felet iaf.

Mvh Niklas

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

135 Inlägg
29 maj 2013
Trådstartare
Tack för alla svar! Bytte soppafilter för en timme sen och den vägrar starta.. Ger upp nu! Tack smile

265 Inlägg
29 maj 2013
När du byter soppa filter måste du sätta på tändingen på läge 2 och stänga av några gånger så de kommer fram bensin.

Börjar med kolla lätta saker, sitter alla tändhattar på plats? Tändkablarna hela?
Sitter tändkablarna på plats i fördelaren?
Kolla på att Vevaxelgivaren är fullt fungerande, sitter mellann motorblocket och växellådan precis däremellan på ovansidan.

om vevaxelgivaren / svänghjulsgivaren är kass så brukar bilen gå hyfsat bra när den är kall och sedan när den blir varm så går den dåligt, samt svårtstartad när man stängt av den, men startar efter en stund.

Sök