940 turbo start problem..

Alex019
31 juli 2013 · 24 Inlägg

Tja, behöver lite hjälp här..
Började med att jag körde imorse kanske någon kilometer, sen stod den avstängd ungefär en timma och då när jag skulle starta gick varvmätarn upp till 500 varv och dog helt plötsligt.
Försökte starta igen men nu står den bara och tuggar och vill inte starta.. den startar med hjälp utav startgas men dör direkt igen. Den tänder som den ska och har bensin och har bytt bränslerelä och säkringen till bensinpumpen är hel och startar ändå inte.
Jag tror på bränslepumpen eller har ni nå tips? är en 945 LTT - 95

MVH.

Elias-jonsson dra mig baklänges
31 juli 2013 · 3 Inlägg

slå lite på bränslepumpen, och kolla kablarna smile

Volvo 854 2.5 SE "14.000km" (1995)
Volvo 855 GLT "Den Daglige" (1997)
RallyAlle
31 juli 2013 · 74 Inlägg

Vrid på tändningen o lyssna om pumpen förpumpar till o börja med smile

Nuvarande Projekt: Nissan Skyline R33 GTS-T
Ha de!
Enchzzz
31 juli 2013 · 347 Inlägg

Spridarrelät?

Alex019
1 augusti 2013 · 24 Inlägg

Gjorde ett försök att Starta  några timmar senare och då starta den utan problem och pumpen lät när jag vred på tändningen då, så drog ut och gjorde några start och stopp och fungerande utan problem.. Men sen fick samma problem igen och startade som sagt inte igen, vred på tändningen och pumpen gick inte igång och kollade relä och säkring men var inget fel på det. Provade även att knacka på tanken och på armaturen och slangar osv men blev ingen skillnad. Är skitskumt.. Är som sagt inte pumpen som går igång. Ska mäta imorgon om jag den får ström och får den det så kanske man kan utesluta att det är pumpen som felar?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang