Willmaister740 skrev:
Kalltkaffe skrev:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=244355
Hej det är ifrån dig jag fått inspiration från, hur är bilen efter ca 2-5 år, vad tycker besiktningen om det och polisen?
Hur ska jag behålla ytrosten så att jag inte får grovrost?
Jaså

Besiktningen och polisen säger ingenting om själva rosten, bara man håller bärande delar och sådär fräsha, allt annat struntar dom i. Se det som att lackera bilen bara.

Sålde bilen ganska fort, men bilen blev avställd 08/10, rätt nyligen så, tror den inte gick igenom besiktningen pågrund av andra fel, så den är nog fortfarande "fin" i karossen.
Tänkte aldrig på grovrosten, eftersom det inte var så seriöst projekt, men om man ser att det börjar rosta för mycket på något ställe så slipa ner det bara, men det är ju det som är själva grejen, hade gärna haft rosthål lite överallt, dock inte på bärande delar då, men där är ju det ju samma som andra bilar, kapa, svetsa och rostskydda.
Tror den håller betydligt längre än 2 år om man rostar ner den.
Sen om det är värt kan bara du avgöra, men om bilen är fräsh i övrigt hade det kliat lite i fingrarna att slita av dig slipmaskinen
Jag hade som syns i tråden, lamellskivor, 4-6 stycken går åt, dock blir det lite ojämnt i lacken, men spelar ingen större roll, bara man inte ska lacka om bilen senare.