Håller för fullt på med ett volvo 142 projekt och skulle behöva ett svar på en fråga innan man kommer för långt.
Frågan angår blinkers fram, jag har sett flera, 4-5st som plockat bort dom, svetsat igen hålen och inte har någon blinkers alls på sidan.
Det jag då undrar är om de är lagligt, och vad besiktningen säger om det?
Såhär menar jag (inte min bild)
Orginal ser ut såhär (inte min bild detta heller)
Finns de någon som har stenkoll på vad som gäller så blir ja mer än tacksam om ja får ett snabbt svar så ja kan svetsa igen skiten
Senast redigerat av skonnebrink (26 april 2007)
When I was a kid I used to pray every night for a new bicycle. Then I realised that the Lord doesn't work that way so I stole one and asked Him to forgive me. Bygglogg volvo 142
"Bil av 1986 eller senare års modell skall ha en körriktningsvisare (kategori 5) på vardera sidan som avger orangegult ljus åt sidan."
Senast redigerat av skonnebrink (26 april 2007)
When I was a kid I used to pray every night for a new bicycle. Then I realised that the Lord doesn't work that way so I stole one and asked Him to forgive me. Bygglogg volvo 142
Det du kan göra (som dom gör på exclusive cars ibland) är att sätta på temporära sidoblinkers. Alltså du har sladdar som sticker upp ur motorhuven till blinkersen, så kör du dubbelhäftande tejp och sätter fast dom. Dom kan inte säga ett skit. Sen är det bara att du tar bort dom efter besiktningen. Har du otur så ser en vaksam polis att du inte har nån sidoblinkers, men det är nog lungan. Jag körde utan sidoblinkers i 5 månader innan jag fixade det.
Nej de ska ju inte behöva alls för mig, då min är en 71:a, och enligt sidan så gäller det att ha sidoblinkers bara på sånna som är 86 å frammåt. Knappt nå regler alls för min bil
Nej,det är det som är så bra med gamla Volvos(och andra äldre bilar).Du behöver inte använda vinterdäck heller om bilen är äldre än 30 år.Körde min gamla Volvo på sommardäck hela tiden,men när jag la på till vinterdäck pga mönstret så parkerade jag i en stolpe .Men för att återgå till frågan:Dom som har tagit bort blinkersen på skärmen har flyttat in den i parkeringsljuset och har i en del fall flyttat in parkeringsljuset i strålkastaren.