9287
Sök

klä in panelen i mocka?

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
25 april 2007
Trådstartare
hejhej har funderat på att klä in min panel i mocka vad tror ni om de?

vad kan jag stöta på för problem?

vad kostar mocka?

tack för svar.

läste även nyss om ett material som hette alcantara någon som vet lite mer om detta?
Senast redigerat av dusty (25 april 2007)

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
25 april 2007
dusty skrev:
läste även nyss om ett material som hette alcantara någon som vet lite mer om detta?

Alcantara är ett syntetmaterial som liknar mocka, består till 60% av polyester och 40% polyuretan.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
25 april 2007
Trådstartare
okej känner man stor skillnad mellan de två? är mocka svårarbetat?

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
25 april 2007
dusty skrev:
okej känner man stor skillnad mellan de två? är mocka svårarbetat?

Skulle säga att mocka är bättre kvalitetsmässigt, fördelen med alcantara är att man kan vattentvätta det.
Har inte arbetat något med mocka, men mocka är ungefär som skinn fast med köttsidan utåt...då kanske du får ett humm om hur det är att arbeta med.

393 Inlägg
25 april 2007
Va jag vet så e de rätt svårt att tvätta mockan me de kanske e nån här på garaget som vet hur man gör så kör på alcantaran för skitigt blir de med tiden..

(Ursäkta min stavning jag har Dyselexi)
http://www.vihardyslexi.se/

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
26 april 2007
Trådstartare
man tackar smile då ska jag bara få fram pris på detta och planera lite mer smile

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
26 april 2007
mocka är ett naturmaterial och kan töjas o krympas som vanligt skinn med vatten o därmen röra sig med värmen, snyggare och bättre kvalite!

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
27 april 2007
Måste vara ett rent helvete att få det lent och fint runt böjda former, måste ju vecka sig direkt!

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
27 april 2007
är det mjuka former är det inga problem, svåra kommer om det är skarpa kanter.
spruta på lite vatten med dusch flaska så tänjer man det lätt o låt det torka så krymper det smile

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
27 april 2007
Trådstartare
låter som man kanske ska använda alcantara verkar mycket lättare att jobba med

757 Inlägg
27 april 2007
Är rätt svårt att få det att fästa om man ska använda lim för att få fast det.
sen tål det knappt vatten heller utan att det blir fläckar.
Skulle testa att löpa en kockajacka på myrorna som ser sunk ut för en billig krona och testa att fästa det på nått annat än instrumentpanelen före för att få ett hum hur skinnet suger åt sig limm och hur det formar sig.
Sen priset så är ju det mesta skinn ganska dyrt.

men testa ett par gånger på olika grejer innan du ger dig på panelen är mitt råd iaf

Sök