Kan man göra egna spoilerlysen?

Siiimon
5 december 2006 · 150 Inlägg

Hejsan! Jag ska köpa en liten frontläpp till min carina II, här är en med den http://www.garaget.org/?car=32086&image=278951 Och jag undrar om man kunde få in några små spiolerlysen i den?
Eller blir det olagligt om man fixar själv på nått sätt? eller det kanske blir för trångt? Nån som har några förslag?

MVH Simon

Volvo_Mannen Volvoskadad
6 december 2006 · 6 017 Inlägg

klart det går. men om du ska ha dimmljus får dom ju inte vara inställda så högt. men om du bara ska ha typ parkeringsljus är det inte svårt,

Jonas
Siiimon
7 december 2006 · 150 Inlägg

volvo__mannen skrev:
klart det går. men om du ska ha dimmljus får dom ju inte vara inställda så högt. men om du bara ska ha typ parkeringsljus är det inte svårt,

Aha! Men, skulle vilja få den hårda looken på kvällen, när man ser spoilerlysena å så, är så grymt, men parkeringsljus?

mellowd Drop Shop
7 december 2006 · 926 Inlägg

spoilerlysen = dimljus?

Olagligt att köra med i mörker.
Men snyggt, ja smile
Du kan väl sätta vilka lampor som helst. nått universal. Annars lär de finnas modellspecifikt om det är en orginalspoiler du ska sätta på

Lindström Envis optimist
7 december 2006 · 454 Inlägg

Finns t.ex billiga på Jula

Volvo_Mannen Volvoskadad
7 december 2006 · 6 017 Inlägg

själv har man biltemas dimmljus

Jonas
Siiimon
7 december 2006 · 150 Inlägg

Jo, jag tänkte försöka montera ett par dimljus, men jag har inte uttag för dimljusen? har ingen plats att sätta dom? nån som har nå knep för det?

_Spawned_ Maskinförare
28 april 2007 · 1 163 Inlägg

Men simon lilla.. wink Jag har ju köpt dimljus till mig från jula, följer med allt du behöver.. bara att skruva dit och dra lite ström.. big_smile men jag kollade. och i frontläppen finns det inte så mkt att fästa i tyvärr, därför mina hamnade där dom hamnade.. hmm

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Germax
28 april 2007 · 12 086 Inlägg

ewrs skrev:

mellowd skrev:
spoilerlysen = dimljus?

Olagligt att köra med i mörker.
Men snyggt, ja smile
Du kan väl sätta vilka lampor som helst. nått universal. Annars lär de finnas modellspecifikt om det är en orginalspoiler du ska sätta på

Även olagligt i dagsljus såvida du inte har halvljuset avslaget. Läste det nämligen i min teoribok (11:e utgåvan), kan inte citera rakt av nu, men det stod något liknande "I dagsljus är det tillåtet att ersätta halvljuset med dimljus fram."

Ja, och dessutom är de fullt lagligt att åka med dimljus när de är mörkt, bara du har på helljusen samtidigt lr om de är kraftig nederbörd/dimma.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang