4607
Sök

Säkring som går i en 940!

433 Inlägg
7 september 2005
Trådstartare
Precis köpt mig en 944 GLT och har ett lite problem, säkringen till dimljuset och parkeringsljuset (högra om jag inte minns fel, 22:ans säkring iallafall) går med nån dags mellanrum, allt är "orginaldraget" bara äldre som ägt den och inget extra är inkopplat. Någon som vet vad det kan vara för fel? Ett vanligt jordfel eller nått "klassiskt" med 940? Väldigt tacksam för tips så jag slipper lämna in den på verkstad..

4 554 Inlägg
7 september 2005
är väl nån kabel som ärjat av och ligger emot plåten då och då..

433 Inlägg
3 november 2005
Trådstartare
Slutade att jävlas och ingen säkring gick förrens jag svängde in till bes. Då gick 5st på rad, sen gick jag ur och röck i alla kablar som gick till vänster positionsljus sen har inte säkringen gått på två månader smile verkar som jag slipper det problemet mer..

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
3 november 2005
Var det 5 olika säkringar (nr.) som gick eller bytte du samma 5ggr.?
Om det var samma säkring låter det som kabel som ärjat av och ligger emot plåten då och då. Lycka till!

433 Inlägg
3 november 2005
Trådstartare
Det var en och samma säkring som gick, till positionsljuset, dimljuset och innerbelysningen eller nått sånt..jo, att den ligger och skaver emot plåten misstänkte jag..men när jag röck i alla kablar där så löste det sig..ha rju hållt i 2 månader så det är ju alltid ett plus!

draminbil.nu
1 382 Inlägg
3 november 2005
Vill du koppla in ljuset igen är det ju bara att följa kablarna till det och se vart det är ärjat! elle rdra helt nya! för det är ju ganska garanterat dom som är felet!

433 Inlägg
3 november 2005
Trådstartare
ludde__mannen skrev:
Vill du koppla in ljuset igen är det ju bara att följa kablarna till det och se vart det är ärjat! elle rdra helt nya! för det är ju ganska garanterat dom som är felet!

Lyset är inkopplat, det vara bara det att jag "skakade om" kablarna..så dom inte kan ligga emot..men tittar man noga på dom inblandade kablarna så är det inte någon som har ärjjat av eller dylikt. Så det där med elfel är och kommer förbli ett mysterium..

Sök