Fyllechaffis och dyl.!

Noxxer
8 december 2013 · 1 482 Inlägg

Bara vart fyllechaffis på Nyår i Stockholm.

Då jävlar degade jag in storkovan wink
Närmare 10 000kr på 3 timmar.

BLT Service
Theracords Music Label
torpis Forummoderator
9 december 2013 · 10 572 Inlägg

tkd_rille skrev:

BudgetDunkaren skrev:
Brukar ta 50:-/mil/person.. Brukar löna sig wink
Sen har man ju "stammisar" som ger allt från 500 - 4000 för ca 15 mils körning wink

4000 kr.   Du är alltså dyrare än en vanlig taxi.  Vad för människor betalar dessa pengar?

Det finns ett problem utanför "tullarna", det är att det inte alltid finns taxi att tillgå. Antingen inte alls eller bara fram till kl 21 eller nått.   I somras fick jag svar att 02:30 kunde taxi hämta upp mitt sällskap. Lilla haken att klockan då var strax efter 22.  Då hamnar ju prisbild i en helt annan dager.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
lillskott Fiskförädlare
9 december 2013 · 108 Inlägg

Inte visste jag att folk tog betalt av kompisar man fyllekör åt yikes
När jag kör så tankar dom nästan alltid och det bjuds oftast på dricka eller käk och inträde på hotellet. Äre bakiskörning så brukar det bjudas på bakismat wink

Chevrolet Silverado 2500 "John Deere Cheven" (1991)
Muttley
9 december 2013 ·

torpis skrev:

tkd_rille skrev:

BudgetDunkaren skrev:
Brukar ta 50:-/mil/person.. Brukar löna sig wink
Sen har man ju "stammisar" som ger allt från 500 - 4000 för ca 15 mils körning wink

4000 kr.   Du är alltså dyrare än en vanlig taxi.  Vad för människor betalar dessa pengar?

Det finns ett problem utanför "tullarna", det är att det inte alltid finns taxi att tillgå. Antingen inte alls eller bara fram till kl 21 eller nått.   I somras fick jag svar att 02:30 kunde taxi hämta upp mitt sällskap. Lilla haken att klockan då var strax efter 22.  Då hamnar ju prisbild i en helt annan dager.

Men som i skåne så finns de nog bara friåkarna som kör på sådana hutlösa taxor.  Och de åker man inte med, för de blir ändå billigare att beställa en från större bolag om man bor utanför.
Att man får betala en slant extra för framkörningen får man ju ta om de inte finnes en taxi i samhället.   

Nattetid som brukar räknas från 22-06 (varierande)  kostar en del extra.  Men jag har nog bara åkt med de som ligger på ca 300 kr milen som max.  Förutom då en friåkare som la sig på 500 kr milen.

Hade man som svarttaxiförare begärt en sådan summa som 4000 kr för 15 mil då är ju de som åker starkt obegåvade.  Men nu ville de frivilligt betala.

Men beställer man tidigare på kvällen brukar de flesta väl ändå köra ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang