Använder du handskar när du skruvar/arbetar?

Pierre_r Lastbilsmekaniker
26 juli 2013 · 729 Inlägg

Det beror på vad jag jobbar med just då.
Håller jag på med bromsar brukar jag använda handskar när jag river bort dom gamla delarna men sen tar jag av dom när jag sätter dit dom nya.

I trånga utrymmen med kanter som man kan skära sig på så är det alltid handskar på.
Skulle byta vevaxelgivare på min grand cherokee och skar mig på värmeplåten för grenröret såpass illa så jag har ingen känsel på det stället i handen längre, hade jag haft handskar så hade den blivit skräp och jag hade fortfarande haft känsel där....

AD_ Biltokig ingenjör
26 juli 2013 · 1 159 Inlägg

Oftast använder jag handskar. Speciellt då jag jämt har skit i nävarna och slår i och skrapar överallt tongue

Brukar använda denna typ:
http://www.worksafe.com/pro/site_pro6/i … ;CurrLvl=3

Funkar riktigt bra tycker jag.

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk
BMW 525i Touring "M-technik" (1996)
Germax
26 juli 2013 · 12 086 Inlägg

Använder alltid handskar när jag arbetar. Tycker det är väldigt obehagligt med skitiga händer, kan få panik av torr smuts på händerna tongue På riktigt.

Senast redigerat av Germax (26 juli 2013)

Grabber Dagdrömmare
27 juli 2013 · 2 836 Inlägg

Till "gruva" o skitiga jobb använder jag handskar men är det nåt smått o pilligt så åker dom av.

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
JonR
27 juli 2013 · 3 259 Inlägg

Äsch, nagelpåsar är för kärringar! Man har väl inte f*ttskinn på fingrarna!!

Skämt o sido, riktiga mekar handskar är suveränt!

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Jesper328
27 juli 2013 · 2 374 Inlägg

Hade ett par suveräna handskar en gång i tiden, sedan så svetsade jag med dom på så nu är det mer hål än handske...
Fan...

Up the RA
Pontus1991
27 juli 2013 · 423 Inlägg

aldrig, och brukar få ångra det varje gång så klantig som jag är smile

Farmer_power Arbetar med glädje och spänst i lantbrukets tjänst
27 juli 2013 · 153 Inlägg

Jag är då totalt oduglig att meka i handskar. Det går bara inte, spelar ingen roll om det är sommar eller vinter och 30 minusgrader och man får stå ute och försöka skrämma liv i nån gammal härk till traktor som inte vill starta.

Noisehero Outlaw
29 juli 2013 · 178 Inlägg

Idag var fan ett måste, ska lyfta av bom och bomcylindrar från en Cat 365B II(dryga 70 ton maskin), trots att maskinen är tvättad så är det tamigfan fett överallt. Helt hopplöst att vara utan handskar.

Diesel, pilsner & hemkört
Moparracing
13 december 2013 · 371 Inlägg

beror på ibland med ibland utan . men för de mesta utan men om det är riktigt indränkt i olja å skit används hanskar smile

Dodge b250 custom van. "big blue" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang