8733
Sök

Puttsa upp fälgar utan att blästra?

414 Inlägg
2 maj 2007
Trådstartare
Har en liten fråga, lär väl säkert dumförklara mig själv men aja det får man ta tongue Jo iaf är såhär att jag har fått tag på ett par riktigt sketna fälgar som legat ute i säkert 10 år och täntke då ta och fräsha upp dom lite men har ej tillgång till att blästra dom så jag undrar om det funkar med grovt sandpapper och sen gå ner på finare och finare osv med ren handkraft bara? Eller kommer det bli förjävligt? roll

hej

volvoraggare
4 776 Inlägg
2 maj 2007
svanstrom skrev:
Har en liten fråga, lär väl säkert dumförklara mig själv men aja det får man ta tongue Jo iaf är såhär att jag har fått tag på ett par riktigt sketna fälgar som legat ute i säkert 10 år och täntke då ta och fräsha upp dom lite men har ej tillgång till att blästra dom så jag undrar om det funkar med grovt sandpapper och sen gå ner på finare och finare osv med ren handkraft bara? Eller kommer det bli förjävligt? roll

är det bara ytrost så kan du ta slipa rent rosten me ett tunt sandpepper och avsluta med autosol annasrs om dom är mycket rostiga så är det nog blästra som gäller

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

414 Inlägg
2 maj 2007
Trådstartare
Hmm okej, men grejjen är att den inte alls är mycket rost på dom mer själva "färgen" på dom som har släppt o dom ser lite allmänt skabbiga ut men tack för svaret wink

hej

Värmlänning
172 Inlägg
3 maj 2007
Om du inte orkar slipa så mycket så finns det sådana där scotch brite som du passar i chucken på borrmaskinen!

Sök