Köpråd: Passat 2,0TDI vs peugeot 407 HDI.. snabba svar..!?

sandzak
4 september 2013 · 32 Inlägg

tjaa..
ska köpa en kombi bil nu pga att barn nr2 är på väg till världen..

har kollat in:
passat var /sportline 06a 2,0tdi 170hk 16t mil.. sportstolar..o de vanliga i utr.. 3st ägare
I trafik första gången i Sverige: 2006-03-20
skatt 3800/år

och:

peugeot 407 kombi 07a 2,0hdi 136hk 10t mil 1 ägare vanlig utr inkl glas tak..
I trafik första gången i Sverige: 2007-11-30
skatt  3296/år

svensksålda bilar.. bilarna finns hos en o samma försäljare..
får de för samma prislapp..

vad ska man välja ?
bilen kommer köras mycket..
ex har kört 1,000mil på 2mån..
kommer ha bilen några år..

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
4 september 2013 · 17 509 Inlägg

sandzak skrev:
tjaa..
ska köpa en kombi bil nu pga att barn nr2 är på väg till världen..

har kollat in:
passat var /sportline 06a 2,0tdi 170hk 16t mil.. sportstolar..o de vanliga i utr.. 3st ägare
I trafik första gången i Sverige: 2006-03-20
skatt 3800/år

och:

peugeot 407 kombi 07a 2,0hdi 136hk 10t mil 1 ägare vanlig utr inkl glas tak..
I trafik första gången i Sverige: 2007-11-30
skatt  3296/år

svensksålda bilar.. bilarna finns hos en o samma försäljare..
får de för samma prislapp..

vad ska man välja ?
bilen kommer köras mycket..
ex har kört 1,000mil på 2mån..
kommer ha bilen några år..

Passat är trevligt. Pegan går bort. Tänk inte ens på det. Glöm den. Du fattar? Du kommer att lägga en förmögenhet på reparationer på den. Förr eller senare. Men man åker gott... Jag har sålt franska bilar som levebröd en gång i tiden. Brr...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Dream_ Lastmaskinförare/produktions arbetare
4 september 2013 · 296 Inlägg

Jag hade köpt passaten, mer bil för pengarna enligt mig.

Det blir som det blir!
sandzak
4 september 2013 · 32 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

sandzak skrev:
tjaa..
ska köpa en kombi bil nu pga att barn nr2 är på väg till världen..

har kollat in:
passat var /sportline 06a 2,0tdi 170hk 16t mil.. sportstolar..o de vanliga i utr.. 3st ägare
I trafik första gången i Sverige: 2006-03-20
skatt 3800/år

och:

peugeot 407 kombi 07a 2,0hdi 136hk 10t mil 1 ägare vanlig utr inkl glas tak..
I trafik första gången i Sverige: 2007-11-30
skatt  3296/år

svensksålda bilar.. bilarna finns hos en o samma försäljare..
får de för samma prislapp..

vad ska man välja ?
bilen kommer köras mycket..
ex har kört 1,000mil på 2mån..
kommer ha bilen några år..

Passat är trevligt. Pegan går bort. Tänk inte ens på det. Glöm den. Du fattar? Du kommer att lägga en förmögenhet på reparationer på den. Förr eller senare. Men man åker gott... Jag har sålt franska bilar som levebröd en gång i tiden. Brr...

joo jag tänkte me.. pegga.. njaa.. men milen lurar en.. o handlaren säger.. peggan e bättre..o snyggare.. osv..
jag va inne till 90% på folkan..
men de e ju bättre o fråga de som e lite mer kunniga smile
farsan sa.. bättre me passaten på 20t mil än pegga på 10t mil..klokt? aa tror nästan de

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
4 september 2013 · 17 509 Inlägg

sandzak skrev:

Dieselsmurfen skrev:

sandzak skrev:
tjaa..
ska köpa en kombi bil nu pga att barn nr2 är på väg till världen..

har kollat in:
passat var /sportline 06a 2,0tdi 170hk 16t mil.. sportstolar..o de vanliga i utr.. 3st ägare
I trafik första gången i Sverige: 2006-03-20
skatt 3800/år

och:

peugeot 407 kombi 07a 2,0hdi 136hk 10t mil 1 ägare vanlig utr inkl glas tak..
I trafik första gången i Sverige: 2007-11-30
skatt  3296/år

svensksålda bilar.. bilarna finns hos en o samma försäljare..
får de för samma prislapp..

vad ska man välja ?
bilen kommer köras mycket..
ex har kört 1,000mil på 2mån..
kommer ha bilen några år..

Passat är trevligt. Pegan går bort. Tänk inte ens på det. Glöm den. Du fattar? Du kommer att lägga en förmögenhet på reparationer på den. Förr eller senare. Men man åker gott... Jag har sålt franska bilar som levebröd en gång i tiden. Brr...

joo jag tänkte me.. pegga.. njaa.. men milen lurar en.. o handlaren säger.. peggan e bättre..o snyggare.. osv..
jag va inne till 90% på folkan..
men de e ju bättre o fråga de som e lite mer kunniga smile
farsan sa.. bättre me passaten på 20t mil än pegga på 10t mil..klokt? aa tror nästan de

Självklart säger handlaren att Pegan är bättre... Den är helt omöjlig att bli av med och han tjänar säkert bättre på den. Alla bilhandlare ljuger. Regel nummer 1...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
sandzak
4 september 2013 · 32 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

sandzak skrev:

Dieselsmurfen skrev:

Passat är trevligt. Pegan går bort. Tänk inte ens på det. Glöm den. Du fattar? Du kommer att lägga en förmögenhet på reparationer på den. Förr eller senare. Men man åker gott... Jag har sålt franska bilar som levebröd en gång i tiden. Brr...

joo jag tänkte me.. pegga.. njaa.. men milen lurar en.. o handlaren säger.. peggan e bättre..o snyggare.. osv..
jag va inne till 90% på folkan..
men de e ju bättre o fråga de som e lite mer kunniga smile
farsan sa.. bättre me passaten på 20t mil än pegga på 10t mil..klokt? aa tror nästan de

Självklart säger handlaren att Pegan är bättre... Den är helt omöjlig att bli av med och han tjänar säkert bättre på den. Alla bilhandlare ljuger. Regel nummer 1...

jo...d e sant..
snacket va att alla hade passat att den va tråkig.. för plastig.. osv..
men peggan va som bara den.. o ändå e peggan sänkt 20t kr smile undrar varför tongue

IceEyes Varningar: För många..
4 september 2013 · 2 552 Inlägg

Går emot strömmen och anser att Peugeot är det självklara valet.


Förvisso är kvalitén ytterst tveksam, men det innebär även att du har ett gyllene tillfälle att uppgradera hjärnkontoret genom förstå, skruva, och lösa de avancerade fel som sannolikt kommer dyka upp under resans gång.

Peugeot och fransktillverkade vagnar i allmänhet har låga och välbetänkta inköpspriser i såväl nybilshallen som i begagnat skick, och dessutom har fransmännen den goda smaken att vara generösa med standardutrustningen vilket borgar för att du kan hitta välutrustade exemplar med få år och mil på nacken till fyndpriser.

407 har dessutom en attraktiv och uppseendeväckande utsida.


Passat är säkerligen en hyvens kamrat, men ack vad alldaglig och färglös. Det kunde lika väl vara en Skoda, Seat, Audi eller rent av en Golf som har halsat lite anabola.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
sandzak
4 september 2013 · 32 Inlägg

IceEyes skrev:
Går emot strömmen och anser att Peugeot är det självklara valet.


Förvisso är kvalitén ytterst tveksam, men det innebär även att du har ett gyllene tillfälle att uppgradera hjärnkontoret genom förstå, skruva, och lösa de avancerade fel som sannolikt kommer dyka upp under resans gång.

Peugeot och fransktillverkade vagnar i allmänhet har låga och välbetänkta inköpspriser i såväl nybilshallen som i begagnat skick, och dessutom har fransmännen den goda smaken att vara generösa med standardutrustningen vilket borgar för att du kan hitta välutrustade exemplar med få år och mil på nacken till fyndpriser.

407 har dessutom en attraktiv och uppseendeväckande utsida.


Passat är säkerligen en hyvens kamrat, men ack vad alldaglig och färglös. Det kunde lika väl vara en Skoda, Seat, Audi eller rent av en Golf som har halsat lite anabola.

jo jag håller me dig.. lite anabola är det smile
407 e fin o kolla på.. prov satt i den idag.. men hittade ej bra körställning som jag kunde hitta i passaten..
men som sagt är mer ute efter en bil som håller..så utseendet är inte de viktigaste..bara en bil som håller ett tag o köra utan att vara allt för ofta på verkstan

sandzak
5 september 2013 · 32 Inlägg

ingen mer som har tipps o råd?

Putteliten
5 september 2013 · 9 081 Inlägg

Nu tänkte inte jag på hur baksätet är i en Peugeot, men i Passaten får man i alla fall plats med barnstolar bak utan att sitta som en märla fram tyckte jag. Sen ska man ju se på lastutrymmet med om man ska ha barnvagn och sånt, å där är ju Passaten mycket större än Peugeot. Sen som sagt så är ju Peugeot rikligt utrustad, medan man får betala lite extra för en Passat med mycket utrustning. Vet inte hur det är med Peugeot idag med driftsäkerhet, men deras motorer ska ju i alla fall vara slitstarka och billiga i drift.

krakus
26 januari 2014 · 360 Inlägg

Gammal tråd ja. Nen andra kan få nytta av infot. Jag har en 2006 2.0hdi SW.
DET VÄRSTA SKITET! EFTER 5 ÅR BÖRJADE PROBLEMEN.  Och fortsätter. Mest el/elektronik fel.
Och det kostar!
Köp inget Franskt!

pompe90
26 januari 2014 · 408 Inlägg

krakus skrev:
Gammal tråd ja. Nen andra kan få nytta av infot. Jag har en 2006 2.0hdi SW.
DET VÄRSTA SKITET! EFTER 5 ÅR BÖRJADE PROBLEMEN.  Och fortsätter. Mest el/elektronik fel.
Och det kostar!
Köp inget Franskt!

Heheh 407an är inte direkt en jättebra modell från Peugeot .. Men att dra allt franskt över en kam är nog riktigt dum att göra tongue

Fransmännens dieslar sitter i bra många fler bilmärken än i bara Peugeot/Citroen wink Elkablaget är dock en annan historia smile köper in annans budget teknik.. vilket inte är så hållbart ibland tongue

Senast redigerat av pompe90 (26 januari 2014)

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang