2195
Sök

Lösning på förvaring av reservhjul?

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
Om man som jag *på en av bilarna* har reservhjuket upphängt "ute" under bakpartit o vill modifiera för att slippa få blask o skit på både hjul och upphängning -> fastrostade bultar som sitter för &¤¤&/) hårt så mottager jag här gärna tips, råd o lösningar på hur man kan gå tillväga.
Och vill gärna ha ett RIKTIGT (som kanske inte går att trycka ner i skuffen) hjul till reserv å inget "motorcykelhjul"
Hoppas ni hajjar!  =I:>)

1 813 Inlägg
21 maj 2007
du får väl svettsa en liten låda du får ha hängande under bilen på nått sätt.. om det hänger under nu så e det väl bara svettsa på plåt runt om där det hänger nu ?!  annars får du nog skippa å ha däcket med dej lr om du inte kan ha det i baksättet lr något;) lr får du ha det som jeepen har där bak hängande på luckan;)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

4 Inlägg
21 maj 2007
Enklast är väl bara att skaffa en sån "kasse" som dom som har hjulet fritt på bakluckan har. Dom fins väl både i hårdplast och i mjukare varianter. Mest troligt finns det inte nån färdig lösning för just din bil men det borde bli enklare än att svetsa? hmm

1 277 Inlägg
21 maj 2007
Jag skulle ta bort hjulet helt och köpt "däck på tub".
Jag har aldrig fått punka så det verkar överflödigt att ha ett stort däck med sig alltid.
sÅ här gör jag med 635:an, inte de andra bilarna....

1 660 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
Tack för alla tips. En följdfråga här då.. hehe. Jeepstuket, borde bli ganska tungt för bakluckan - gasdämparna. Nåt tips på grind eller dylikt?

324 Inlägg
21 maj 2007
Leta på en reservhjulsbalja till någon bil som kan tänkas passa. Sen är det bara att kapa ur golvet ur skuffen och sen svetsa dit den nya..

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99

1 660 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
Mm, många fina tips.. Får sätta mig vid skissbordet o fundera på bästa lösningen. Tack!!!

1 436 Inlägg
21 maj 2007
http://www.h3.dion.ne.jp/~wbhm01/lars%20country%20007_r.jpg

Bygg en till din G III?

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

1 660 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare

Kanske vore nåt.. Hur hänger grinden uppe? I underkant typ, eller viks bakåt??

Sök