Köpa "Köra Lamborghini upplevelse"

Dr_struts
14 juni 2015 · 1 861 Inlägg

Coolt! Resa inte inkluderat då eller?

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
666_Beast
14 juni 2015 · 1 863 Inlägg

Dr_struts skrev:

666_Beast skrev:
Välj Top Gear Airfield genom LiveIt istället, 7 olika superbilar som man får köra en halv dag på gata och bana. Körde det förra året, helt galen upplevelse. Regnigt och blött men vi fick köra i 240 blås på bana iallafall.

Vad kostade det och vad va det för bilar? ^^ Bara att köra den banan vore ju en upplevelse tongue

Det kostade 6995. Det var Corvette, Porsche, 3 olika Ferraris, Shelby Mustang , Lamborghini. Vi var på Lunda så bana var kanske fel ord, vi hade en raksträcka på 800 meter som vi fick gasa på. Efter vi gjort det så var det konbana med Porschen som gällde.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Dr_struts
14 juni 2015 · 1 861 Inlägg

666_Beast skrev:

Dr_struts skrev:

666_Beast skrev:
Välj Top Gear Airfield genom LiveIt istället, 7 olika superbilar som man får köra en halv dag på gata och bana. Körde det förra året, helt galen upplevelse. Regnigt och blött men vi fick köra i 240 blås på bana iallafall.

Vad kostade det och vad va det för bilar? ^^ Bara att köra den banan vore ju en upplevelse tongue

Det kostade 6995. Det var Corvette, Porsche, 3 olika Ferraris, Shelby Mustang , Lamborghini. Vi var på Lunda så bana var kanske fel ord, vi hade en raksträcka på 800 meter som vi fick gasa på. Efter vi gjort det så var det konbana med Porschen som gällde.

The false hope was real... tongue Dåså då va det inte så intressant längre big_smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
aricharliegold Avstängd
15 juni 2015 · 84 Inlägg

Alright, då är upplevelsen köpt. Köpte från Hertz Supercars, som tydligen är samma företag som GR8Experience. Efter att betalningen var gjord blev jag skickad till GR8Experience, och det är därifrån jag fått upplevelsen.

Känns jävligt skumt då jag inte alls hört bra saker om GR8Experience tidigare, men men. Får väl se vad som händer.

MawE
15 juni 2015 · 517 Inlägg

MawE skrev:
Körde en 430 Scuderia via Liveit förra året. Det var en mycket trevlig upplevelse som varade hela 15 minuter eller 1 mil smile

Ingen deposition men en självrisk på nätta 25 000 kr (tror jag det var). Självrisken var något lägre om man bara skulle råka köra på en trottoar och skada en fälg. Jag var mest rädd för att klippa ett rådjur då jag körde ganska sent på kvällen i utkanten av Malmö.

Tror faktiskt att det var Hertz som levererade bilarna, så de har säkert något samarbete med Liveit.

Åh vad najs! Kommer absolut ta det lugnt med svängarna osv, man vill absolut inte råka skrapa i något. Hur var din upplevelse? Var medpassageraren sträng eller lät han dig gasa på rejält?

Tack för alla svar!

Min upplevelser var ganska bra, har dock inte så mycket att jämföra med. Passageraren/instruktören var lugn, han sa typ ingenting och bad inte mig heller att hålla igen. Jag hade nog uppskattat mer att köra på bana med min egen bil för man hade hela tiden den feta självrisken i bakhuvudet hehe.. Kan vara en bra upplevelse att börja med enklare upplevelse och sen testa något mer avancerat om man gillade det.

/Martin - Wolfsburg GTI
Volkswagen Golf GTI "Joanne" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang