Köpa "Köra Lamborghini upplevelse"

aricharliegold Avstängd
13 juni 2015 · 84 Inlägg

Tjena!

Nu efter studenten har några tusenlappar ramlat in, och därav tänkte jag uppfylla en dröm jag haft sedan barnsben. Jag vill nämligen sätta mig bakom ratten i en riktigt sjuk bil. Helst vill jag köra en Lamborghini.

Jag har kollat lite på olika företag som har dessa upplevelser, såsom Liveit och Hertz supercars. Men vad jag hört är det många av dessa företagen som är lite skumma. Vissa påstår att de inte kunde boka in en tid när de väl köpt grejen osv. Någon som har koll på vilket företag man bör köpa ifrån?

Hertz Supercars tar 995kr för 20km i en lamborghini, medan Liveit tar 1995 för 20km. Därav vill jag gärna köpa från Hertz då det är en rätt stor skillnad i priserna. Någon som har erfarenhet av detta företag?

Tack på förhand!

Evildan
13 juni 2015 ·

Läs igenom bokningsvillkoren noggrant.

Hertz är en etablerat biluthyrningsföretag, bör inte skapa några bekymmer.

aricharliegold Avstängd
13 juni 2015 · 84 Inlägg

Evildan skrev:
Läs igenom bokningsvillkoren noggrant.

Hertz är en etablerat biluthyrningsföretag, bör inte skapa några bekymmer.

Ja, nu när jag tänker efter så har jag också sett Hertz bilar ute i Malmö tidigare, bland annat stod en av deras Lamborghini på en bensinmack så det bör ju vara legit. Får absolut läsa igenom alla avtal osv, frågan är ju vad som beräknas som en "skada". Måste jag punga ut 45k i självrisk ifall det kommer ett stenskott på rutan så kan det bli lite surt...

Någon som har erfarenheter av upplevelser som denna?

Mack Forum- och sitemoderator
13 juni 2015 · 26 149 Inlägg

Herz finns mig veterligen i stort sett hela landet..om man bara tittar här i Sverige då räknat.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Muttley
13 juni 2015 ·

Läs noga.  I många fall om inte de flesta får du lägga deposition.  Och den kan ju ligga på självrisken. Kanske 10-40000?   Att hyra en vanlig aygo var depositionen på 10 000

Sen vid många superbilar kanske de har vissa krav på antal är med körkort.   


Hitta inget om dep på Hertz supercar. Men de stod inte något om de när jag boka en bil via något bolag heller utan de fick jag veta på plats smile

Alden_88
13 juni 2015 · 84 Inlägg

Jag, Min Syster & Mor köpte denna upplevelse till min far i 50 års present. Han fick både köra Lamborghini & Ferrari. Och det var från live it och då var de inga problem alls vi köpte de, Sedan kom present kortet hem och så bokade dem tid. Och så fick han köra.

Så allt gick riktigt bra där, Han sa att det var helt underbart och få sätta sig i såna bilar. Han har också alltid drömt om de.

Hans recension var på bilarna.

Lamborghini = Snabb, Rolig, Låter som allt skall rassla sönder när man gasar på och noll komfort. (dvs precis som en super sport bil skall vara)

Ferrari = Snabb, Rolig & Skulle kunna hämta upp barnen på dagis om han hade haft några.

http://www.liveit.se/upplevelser/upplev … -stockholm

Senast redigerat av Alden_88M (13 juni 2015)

BMW I3s "Stormtrooper" (2019)
MawE
14 juni 2015 · 517 Inlägg

Körde en 430 Scuderia via Liveit förra året. Det var en mycket trevlig upplevelse som varade hela 15 minuter eller 1 mil smile

Ingen deposition men en självrisk på nätta 25 000 kr (tror jag det var). Självrisken var något lägre om man bara skulle råka köra på en trottoar och skada en fälg. Jag var mest rädd för att klippa ett rådjur då jag körde ganska sent på kvällen i utkanten av Malmö.

Tror faktiskt att det var Hertz som levererade bilarna, så de har säkert något samarbete med Liveit.

/Martin - Wolfsburg GTI
Volkswagen Golf GTI "Joanne" (2003)
aricharliegold Avstängd
14 juni 2015 · 84 Inlägg

tkd_rille skrev:
Läs noga.  I många fall om inte de flesta får du lägga deposition.  Och den kan ju ligga på självrisken. Kanske 10-40000?   Att hyra en vanlig aygo var depositionen på 10 000

Sen vid många superbilar kanske de har vissa krav på antal är med körkort.   


Hitta inget om dep på Hertz supercar. Men de stod inte något om de när jag boka en bil via något bolag heller utan de fick jag veta på plats smile

Ja, jag kommer ihåg att jag mailade Liveit för ett tag sedan och de har ingen deposition när man enbart ska köpa en kort upplevelse. Det är när man hyr bilarna självmant för att ha dem i ett dygn som man måste lägga en deposition, så jag antar att det är samma med Hertz. Men jag ska absolut kolla, tack för svaret!


Alden_88M skrev:
Jag, Min Syster & Mor köpte denna upplevelse till min far i 50 års present. Han fick både köra Lamborghini & Ferrari. Och det var från live it och då var de inga problem alls vi köpte de, Sedan kom present kortet hem och så bokade dem tid. Och så fick han köra.

Så allt gick riktigt bra där, Han sa att det var helt underbart och få sätta sig i såna bilar. Han har också alltid drömt om de.

Hans recension var på bilarna.

Lamborghini = Snabb, Rolig, Låter som allt skall rassla sönder när man gasar på och noll komfort. (dvs precis som en super sport bil skall vara)

Ferrari = Snabb, Rolig & Skulle kunna hämta upp barnen på dagis om han hade haft några.

http://www.liveit.se/upplevelser/upplev … -stockholm

Vad sugen man blir på att köra nu! Jag vill helst köra en Lamborghini för det verkar vara den "galnaste" bilen om man frågar mig. Man blir ju lite halvrädd när man ser en Lamborghini köra förbi.

Hur lång är din far om jag får fråga? Är själv 188 och är lite orolig över ifall jag får plats i Lamborghinin överhuvudtaget hehe. Samt vet du hur snabbt han fick köra? Självklart ska jag inte dra upp bilen i 300, men man vill ändå testa på att köra en 0-200 tongue

MawE skrev:
Körde en 430 Scuderia via Liveit förra året. Det var en mycket trevlig upplevelse som varade hela 15 minuter eller 1 mil smile

Ingen deposition men en självrisk på nätta 25 000 kr (tror jag det var). Självrisken var något lägre om man bara skulle råka köra på en trottoar och skada en fälg. Jag var mest rädd för att klippa ett rådjur då jag körde ganska sent på kvällen i utkanten av Malmö.

Tror faktiskt att det var Hertz som levererade bilarna, så de har säkert något samarbete med Liveit.

Åh vad najs! Kommer absolut ta det lugnt med svängarna osv, man vill absolut inte råka skrapa i något. Hur var din upplevelse? Var medpassageraren sträng eller lät han dig gasa på rejält?

Tack för alla svar!

SportPilot Ubåtsingenjör
14 juni 2015 · 7 230 Inlägg

tycker det är på tok för dyrt att betala 2000kr för en mils körning eller kanske 2

bättre att åka till en bilhandlare och prova en bil, har funkat för mig

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
aricharliegold Avstängd
14 juni 2015 · 84 Inlägg

CHEEVA skrev:
tycker det är på tok för dyrt att betala 2000kr för en mils körning eller kanske 2

bättre att åka till en bilhandlare och prova en bil, har funkat för mig

Ah jo, men känns som att det kan vara rätt svårt att övertala en försäljare på t.ex. Porsche Center att låta en 18-åring provköra en GT3.

SportPilot Ubåtsingenjör
14 juni 2015 · 7 230 Inlägg

aricharliegold skrev:

CHEEVA skrev:
tycker det är på tok för dyrt att betala 2000kr för en mils körning eller kanske 2

bättre att åka till en bilhandlare och prova en bil, har funkat för mig

Ah jo, men känns som att det kan vara rätt svårt att övertala en försäljare på t.ex. Porsche Center att låta en 18-åring provköra en GT3.

jo kanske, jag lyckades... var i och för sig 22 då och hade min far med mig smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Tobzter
14 juni 2015 · 3 145 Inlägg

Ja körde Lamborghini genom upp&ner .jag är 195 så fick ha huvet lite gnuggades mot taket wink ja körde upp i 265khm som max han sa inge ting smile

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Mack855
14 juni 2015 · 1 354 Inlägg

Tänk på en sak bara. Är upplevelsen på bana eller vanlig gata? Är den på vanlig gata gäller samma trafikregler som om du åker i en Nissan micra som i en Lamborghini. Är det på bana.. Ja det är lite annorlunda wink

Murvald Knegare
14 juni 2015 · 718 Inlägg

Som någon sa, åk till en bildhandlare..

Inom bilhandeln kunde man för 10-15år sen "ignorera" vissa kunder efter att ha tittat på dom.. Idag är det inte så, idag kan dom inte ignorerar Lisa på 18år för fort är hon seriös och tänkte köpa den där porschen som första bilen..

Åk och snacka lite.

William 2009-02-20
aricharliegold Avstängd
14 juni 2015 · 84 Inlägg

tobzter skrev:
Ja körde Lamborghini genom upp&ner .jag är 195 så fick ha huvet lite gnuggades mot taket wink ja körde upp i 265khm som max han sa inge ting smile

Shit vad häftigt! Hoppas bara man inte stöter på polis bara, för då kan det bli surt.

Mack855 skrev:
Tänk på en sak bara. Är upplevelsen på bana eller vanlig gata? Är den på vanlig gata gäller samma trafikregler som om du åker i en Nissan micra som i en Lamborghini. Är det på bana.. Ja det är lite annorlunda wink

Det är på vanlig gata upplevelserna tar plats. Jag förstår att samma regler gäller, men när man väl kör en Lambo så har man rätt att tänja på reglerna lite grann wink

Murvald skrev:
Som någon sa, åk till en bildhandlare..

Inom bilhandeln kunde man för 10-15år sen "ignorera" vissa kunder efter att ha tittat på dom.. Idag är det inte så, idag kan dom inte ignorerar Lisa på 18år för fort är hon seriös och tänkte köpa den där porschen som första bilen..

Åk och snacka lite.

Ah jo, jag har faktiskt tänkt på att dra till olika bilhandlare för att köra bilar tidigare. Men jag vill ändå köpa en upplevelse, men tack för svaret!

Dr_struts
14 juni 2015 · 1 861 Inlägg

JAg personligen tror att du ska åka och klämma och känna lite så du vet vad du vill prova! Personligen har jag varken rattat Ferrari eller Lambo men Porsche 996 Turbo har jag avverkat några hundra mil i!

Sen så vet jag inte vad man har för möjligheter på "upplevelse" sakerna men för fan kör inge automat kit! Sportbil ska vara tre pedaler big_smile

260km/h är för övrigt över vääääldigt fort och dom där 20km kommer att va över ännu fortare... Går det att köpa dubbla så du får köra 40km skulle jag nog göra det med, första stunden är nog lite för pirrig för att ta in vad man faktiskt kör smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Nurminen_
14 juni 2015 · 714 Inlägg

Ska köpa från liveit till min bror, men tycker att 10min är för lite. Tror ni man kan beställa 2st så det blir 20 min iaf ?

Volvo 740 "Sugis" (1989)
666_Beast
14 juni 2015 · 1 863 Inlägg

Välj Top Gear Airfield genom LiveIt istället, 7 olika superbilar som man får köra en halv dag på gata och bana. Körde det förra året, helt galen upplevelse. Regnigt och blött men vi fick köra i 240 blås på bana iallafall.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Dr_struts
14 juni 2015 · 1 861 Inlägg

666_Beast skrev:
Välj Top Gear Airfield genom LiveIt istället, 7 olika superbilar som man får köra en halv dag på gata och bana. Körde det förra året, helt galen upplevelse. Regnigt och blött men vi fick köra i 240 blås på bana iallafall.

Vad kostade det och vad va det för bilar? ^^ Bara att köra den banan vore ju en upplevelse tongue

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Evildan
14 juni 2015 ·

Dr_struts skrev:

666_Beast skrev:
Välj Top Gear Airfield genom LiveIt istället, 7 olika superbilar som man får köra en halv dag på gata och bana. Körde det förra året, helt galen upplevelse. Regnigt och blött men vi fick köra i 240 blås på bana iallafall.

Vad kostade det och vad va det för bilar? ^^ Bara att köra den banan vore ju en upplevelse tongue

6195kr.

Men du får inte köra Dunsfold Aerodome utan mellan lite koner på ett flygfält.

Det går att läsa mer på LiveIts hemsida.

Senast redigerat av Evildan (14 juni 2015)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang