7052
Sök

vad hände rmed basen ? kicker L7 15"

med lem
1 925 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
vad händer med basen om jag kopplar in den till min vanliga hemmabio förstärkare ? är det farligt ? om man spelar lungt är de väl ingen fara ?   basen elelr basarna är kicker L5 15"

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

volvoraggare
4 776 Inlägg
31 maj 2007
_fillan_ skrev:
vad händer med basen om jag kopplar in den till min vanliga hemmabio förstärkare ? är det farligt ? om man spelar lungt är de väl ingen fara ?   basen elelr basarna är kicker L5 15"

har du rätt om ut i basen och den är i en låda så ska det inte vara nån fara vad jag vet

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

141 Inlägg
31 maj 2007
bara du kopplar in i rätt ohm antal så går det bra

med lem
1 925 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
okej ! smile skönt smile kopplade 4 ohm,,,,tänkte mer så man inte skadar talspolen elelr något sånt när det kommer "ljud" från den,,röster o så asså

Saaboholic
3 129 Inlägg
31 maj 2007
kan man göra samma sak fast tvärtom? koppla in 12" stereo högtalare för inomhus bruk i bilen om man kopplar till ett steg med rätt ohm?

"Liberty of thought is the life of the soul"

med lem
1 925 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
det är jag bergsäker på big_smile  kolla bara så att inte diskanterna är inkopplade

21 761 Inlägg
31 maj 2007
_fillan_ skrev:
okej ! smile skönt smile kopplade 4 ohm,,,,tänkte mer så man inte skadar talspolen elelr något sånt när det kommer "ljud" från den,,röster o så asså

Nej, det är ingen fara. Bashögtalaren går inte sönder bara för att man inte har delningsfilter. Det viktiga är, som de andra har skrivit, att impedansen blir rätt. En vanlig hemmaförstärkare brukar normalt sett klara 4 Ohm, men om man spelar mycket högt så kan förstärkaren bli varm.

21 761 Inlägg
31 maj 2007
hedley skrev:
kan man göra samma sak fast tvärtom? koppla in 12" stereo högtalare för inomhus bruk i bilen om man kopplar till ett steg med rätt ohm?

Inomhushögtalare brukar vara på 8 eller 4 Ohm, då går det bra att koppla till bilens slutsteg. Steget kommer däremot inte att ge ut så mycket effekt eftersom impedansen är förhållandevis hög.
Senast redigerat av Drönirettab (31 maj 2007)

2 600 Inlägg
31 maj 2007
jag hadde min 12 tums bas in kopplad i mitt hemma bio system fungerade hur bra som helst (:

gör som jag kör gubba racer=)

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
31 maj 2007
Är ju ett bra sätt att stela in dem på innan allt annat är klart! Kanske skulle ta o göra det imon när mina saker kommer...

med lem
1 925 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
bumpe skrev:
Är ju ett bra sätt att stela in dem på innan allt annat är klart! Kanske skulle ta o göra det imon när mina saker kommer...

precis så jag tänkte,,,har ju inte fått mitt slutsteg ännu

Sök