9159
Sök

bygga låda bakom 5,25:or eller inte?

elektriker
591 Inlägg
1 juni 2007
Trådstartare
Hej!

Ska köpa nytt framsystem till bilen och tänkte bara höra om man kan bygga lådor bakom dem för att förbättra ljudet.
Det jag mest undrar över är om det måste vara en exakt volym, vet att det inte ska vara för stort men kan det bli för litet också?
Vet ju inte direkt vilken litervolym jag kan få ut men mycket blir det inte så låt säga en låda på ett par liter.
Bygger isåfall i glasfiber.

---------------> Kimpan

med lem
1 925 Inlägg
1 juni 2007
om du ska ha dom i framdörrarna eller panelen eller något sånt behöver du ingen låda,,,,möjligt vis om du sätter dom i hatthyllan men inte om du ska ha dom som vanligt i dörrar eller så smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

494 Inlägg
1 juni 2007
de flästa framsystem brukar vara gjorta för att spela nästintill open air. alltså utan låda eller med välldigt stor låda. mina 6.5 skulle behöva en låda på 9liter styck har jag för mig vilket rätt snabbt blir väldigt svårt att få platts med,

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

1 634 Inlägg
1 juni 2007
Vogge skrev:
de flästa framsystem brukar vara gjorta för att spela nästintill open air. alltså utan låda eller med välldigt stor låda. mina 6.5 skulle behöva en låda på 9liter styck har jag för mig vilket rätt snabbt blir väldigt svårt att få platts med,

Dito, hur fasiken skall man få in 9 liter...Jag sklle gjort kickpaneler, men med 9 liter så måste jag montera bort pedalerna wink

Numera Saab 9-5 Aero -00

6 851 Inlägg
1 juni 2007
Haha...kickpaneler på 9L..det gäller till att man har en stor bil då.

1 634 Inlägg
2 juni 2007
TT-Avant skrev:

Du har inte sett herren som åker runt med DD 12" basar i kickpanelerna va? wink Det är häftigt.

Numera Saab 9-5 Aero -00

6 851 Inlägg
2 juni 2007
andreas_gbg_ skrev:
TT-Avant skrev:

Du har inte sett herren som åker runt med DD 12" basar i kickpanelerna va? wink Det är häftigt.

Nej har missat det..men jag förmodar att det kanske inte är en vanlig liten Opel Corsa han puttrar omkring i? wink

Sök