8731
Sök

6*9 fram bra eller dåligt

Fire And Silk
2 254 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
Hej jag undrar om det blir bra att ha 6*9or fram tillsammans med 5.25or och om man driver dessa med ett slutsteg på 4*120wrms eller blir det konstigt....

Alltså att ha 5.25orna i dörrarna och 6*9 i en snygg låda på golvet riktade uppåt mot föraren och den andra mot passageraren. Kan man driva dessa med bilstereons inbyggda kanaler så länge eller blir det helt fuckat eftersom 6*9orna är på kanalerna som igentligen ska vara bak.

Mycket Tacksam För Svar MvH Mackan

(förlåt för dålig stavning då jag skrev snabbt big_smile)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Smålänning
7 887 Inlägg
4 juni 2007
Nädå. det tror jag kan funka fint. En kompis hade 6*9:or i dörrarna och det lät bra. Han hade det ihop med ett IMPACT framsystem.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

2 201 Inlägg
4 juni 2007
varför? ska du ha 6x9:or så sätt dom i hatthyllan.
annars ett bra framsystem/ kit
o baslåda i skuffen o driv allt på ett steg

Fire And Silk
2 254 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
jag hade 6*9orna i hathyllan men det var inte alls någe roligt vill nog hellre ha dem fram för att de ger så bra mycket bättre ljud och jag har en bas låda och slutsteg i skuffen men jag skall snart upp datera dessa med ett kit med ett mono steg på 1200wrms i 2ohm och sedan 2 st 12

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

2 201 Inlägg
4 juni 2007
om man har baslåda så behövs inga 6x9:or
baslådan sköter ju basen, så det räcker.
alla säger att 6x9:or är så bra, men det är onödigt.
kolla tex på rockfords, mtx, audibahn, lightning audio, kicker, mds med många fler, demobilar

306 Inlägg
4 juni 2007
självklart funkar det kanon med 6*9 i fram

köp en beemer bli belåten se naturen ovanpå plåten:P

Sök