- Volvo v70 II - Nya planer för 2015

V70 2010 "R-design" som skall snyggas till så gott det går.
  • 137 Följare
  • 221 944 Visningar
  • Uppdaterades senast 21 mars 2015
FreddieL
20 mars 2015 · 278 Inlägg

Är det den fronten som ligger på annons på blocket!? Ser riktigt nice ut iaf. Blir spännande att se sen!!

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!
Fadde_e30
20 mars 2015 · 462 Inlägg

FreddieL skrev:
Är det den fronten som ligger på annons på blocket!? Ser riktigt nice ut iaf. Blir spännande att se sen!!

Nja de vet inte, mycke möjligt! Ja blir kul å se om den passar på bilen. Kanske blir för mycke, vem vet!

Volvo v70 II "Simply Clean" (2010)
FreddieL
20 mars 2015 · 278 Inlägg

Det har legat ute en annons om frontspoiler från ett stylingföretag... men skall inte orda, lär väl se detta sen wink

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!
DNSFY Volvonörd
20 mars 2015 · 121 Inlägg

Denna kanske? wink http://www.blocket.se/goteborg/Unik_Sve … 12&w=3

inte speciellt vacker imo. Passformen verkar inte vara helt 100% om man kollar på första bilden. Ska den där sitta på en V70 lär dom få bygga nya sidokjolar samt bakre läpp också så det matchar. Och få till passformen. Men detta är ju bara mina åsikter wink

Sorry om det blev lite störande inlägg i denna tråd nu Fadde! wink

Volvo 740 Turbo Intercooler "Rödingen 2" (1990)
Fadde_e30
21 mars 2015 · 462 Inlägg

FreddieL skrev:
Det har legat ute en annons om frontspoiler från ett stylingföretag... men skall inte orda, lär väl se detta sen wink

Jajemän den är de, blir kul å få hem den i veckan å se om det är nått ha eller om man ska använda den som ved nästa vinter cool

Denesfay skrev:
Denna kanske? wink http://www.blocket.se/goteborg/Unik_Sve … 12&w=3

inte speciellt vacker imo. Passformen verkar inte vara helt 100% om man kollar på första bilden. Ska den där sitta på en V70 lär dom få bygga nya sidokjolar samt bakre läpp också så det matchar. Och få till passformen. Men detta är ju bara mina åsikter wink

Sorry om det blev lite störande inlägg i denna tråd nu Fadde! wink

Det blir faktiskt spännande att se passformen på den! Ibland så ser den snygg ut och på vissa bilder ser den förjävlig ut, så vi får se hur det ser ut på min big_smile

Volvo v70 II "Simply Clean" (2010)
FreddieL
21 mars 2015 · 278 Inlägg

Fadde_e30 skrev:

FreddieL skrev:
Det har legat ute en annons om frontspoiler från ett stylingföretag... men skall inte orda, lär väl se detta sen wink

Jajemän den är de, blir kul å få hem den i veckan å se om det är nått ha eller om man ska använda den som ved nästa vinter cool

Denesfay skrev:
Denna kanske? wink http://www.blocket.se/goteborg/Unik_Sve … 12&w=3

inte speciellt vacker imo. Passformen verkar inte vara helt 100% om man kollar på första bilden. Ska den där sitta på en V70 lär dom få bygga nya sidokjolar samt bakre läpp också så det matchar. Och få till passformen. Men detta är ju bara mina åsikter wink

Sorry om det blev lite störande inlägg i denna tråd nu Fadde! wink

Det blir faktiskt spännande att se passformen på den! Ibland så ser den snygg ut och på vissa bilder ser den förjävlig ut, så vi får se hur det ser ut på min big_smile

Har kollat på denna själv... funderat på om man skulle våga kolfiberfoliera den bara för att få en annorlunda look!!

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!
Brainy
15 juli 2015 · 1 Inlägg

Fadde_e30 skrev:
errkanya0: Tack! Kul att höra! big_smile

Ny frontläpp är nu beställd , hoppas verkligen den gör sig bra på bilen!

Fick även blir ett kit med 8000k xenonlampor till både halvljus och dimljus, nu jävlar ska det lysa blått och starkt!cool

Jo tack, jag har märkt det!
Jag har stått ut länge nu eftersom jag själv alltid kör med dimljus, tycker det är roligt att någon annan i stan också håller med om att 20" är minimum på V70 wink och att bilen är förbannat fin.
Men nu har jag ledsnat, eftersom vi båda verkar köra i Lexe på kvällstid väldigt ofta så blir jag bländad av dig ungefär 8 ggr i veckan, men idag i söderbacken när du bländade mig rejält trots att det var mitt på blanka dagen så fick det vara nog.
Mina tips till dig är:
1) Ställ ner dimljusen lite och fortsätt använd det för det är riktigt snygg färg (även om jag personligen hade (och har) valt led av respekt för andra trafikanter).
2) Skaffa samma färg i positionsljusen och slå av halvljuset, det blir för många watt framåt på samma gång, framför allt kvällstid men du är jobbig att möta även dagtid.

I övrigt en förbannat fin och välarbetad bil som förtjänade en femma och därför är en sådan röst lagd.

Tack på förhand
/"Gringubben"

Senast redigerat av Brainy (15 juli 2015)

Volvo V70 II "2.4D Polestar" (2008)
BlueScreeen
15 juli 2015 · 2 030 Inlägg

Just dedär med xenon i dimljusen bör man vara försiktig med som ovan säger, står dom endast lite fel så bländar det utan dess like. Är några som kör xenon i dimljus härikring mig och några som kör xenonkonverterat med räfflat glas, och dom blir jag riktigt lack på.

Men det sistnämnda gäller inte dig wink Men som sagts så är bilen riktigt fin! smile

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Volvo V40 T4 "R-Design" (2001)
JofooN Skrap
5 januari 2016 · 2 098 Inlägg

Kul projekt! ska följas med spänning smile

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang