när jag åndå skriver högtalarna bak har 4 st poler att koppla dom på. på dom ena står det woofer och på dom andra står det treater tror jag.
men just nu har jag bara kopplat woofer men måste jag dra fler sladdar framifrån för att kunna koppla dom andra också ??
Det står antagligen "tweeter" på de två andra polerna, det är alltså diskanthögtalaren. Då behövs ett delningsfilter för att det ska bli rätt inkopplat, det är därför som Reaver frågar om filtret.
Du har inte kopplat nån kabel till tweeter-anslutningen på högtalarna än va? Billigast blir om du skaffar en kondensator till varje högtalare bak och kopplar mellan plus-kabeln och plus-tweeter. Värdet på kondensatorn ska vara så nära 9 mikro-farad som möjligt. Då går inte diskanten sönder. Eller så köper du 2 st filter på www.ljudia.se Art.nr 653043. Dom kostar iofs 299:- st men då funkar de bra att koppla in oxå.
Du har inte kopplat nån kabel till tweeter-anslutningen på högtalarna än va? Billigast blir om du skaffar en kondensator till varje högtalare bak och kopplar mellan plus-kabeln och plus-tweeter. Värdet på kondensatorn ska vara så nära 9 mikro-farad som möjligt. Då går inte diskanten sönder. Eller så köper du 2 st filter på www.ljudia.se Art.nr 653043. Dom kostar iofs 299:- st men då funkar de bra att koppla in oxå.
ne jag har bara kopplat till woofer tyckte det lät bäst då jag bara har små högtalare fram som inte spelar någon bas knappt.
ok nu blev det rörigt haha har aldrig kopplat något sånt här innan
Byt till 4537 dom har på micro. Den har ju både mp3 och en lågnivå du kan ändra till sub-out! Såg de nyss på kenwoods hemsida...
Ok får väl åka upp till dom och fråga om man kan få byta. borde man inte ha någpt slags öppet köp eller sånt ?? jag har ju trots allt inte fått det jag ville ha
Förstår om de låter lite krångligt, men de hade varit lättare med kopplingen om filtrena hade funnits kvar i bilen. Dom har i regel samma märkning som på högtalarna...Men kolla filter på ljudia. Tror inte de finns så mycket billigare. Och kolla me micro om du kan byta till den dyrare stereon... De e gratis att fråga.
De flesta lämnar öppet köp 7 dagar. Vissa har dock att det bara gäller vid obruten förpackning... Men de e ju fråga om att byta till en dyrare modell så ja tror inte att de e omöjligt.
Förstår om de låter lite krångligt, men de hade varit lättare med kopplingen om filtrena hade funnits kvar i bilen. Dom har i regel samma märkning som på högtalarna...Men kolla filter på ljudia. Tror inte de finns så mycket billigare. Och kolla me micro om du kan byta till den dyrare stereon... De e gratis att fråga.
De flesta lämnar öppet köp 7 dagar. Vissa har dock att det bara gäller vid obruten förpackning... Men de e ju fråga om att byta till en dyrare modell så ja tror inte att de e omöjligt.
ok får kolla detta på ljudia.
ok tyvär sitter stereon i bilen redan ju men dom har ju gett mej fel så det borde gå bra tycker man ju. Tack så mycket för all hjälp jag ska kolla upp detta imorgon
idag va jag uppe på micro. det var inga problem att byta. fick lägga 200 imellan och fick en panasonic cqc 1505 på denna finns det lågnivå och allt som jag ville ha så nu är jag nöjd med köpet.