Hel renovering av min Volvo 142 millitär

Renoverat den. Renovering tar väl aldrig slut. Göra den lite ovanlig så folk lägger märke till den. Den har fått stor förvandling. Sen om man kan drifta lite så är det ju alltid kul! Annars bara ha kul med den. Låg ska det vara.
  • 54 Följare
  • 60 077 Visningar
  • Projektet avslutat 29 mars 2018
VinternNoll02 Är man rädd för döden är man redan död
8 april 2016 · 472 Inlägg

Blev grymt fin! Har du några mer planer för den? smile

Saab 9-5 "Bilen som stannat på gatan" (2004)
Berglund_696 Non stop driving
9 april 2016 · 402 Inlägg

Tackar förfalla fina komplimanger för bygget man gjorde på denna Volvon. Det tog en evighet! Envis är man med. Kul oxå. Tråkiga är att jag fick aldrig till styrningen riktigt för det glappade för mycket i ratten för min del.
Annars var det ett roligt bygge att rädda en gamal 142 som är värd att leva vidare!

Jag sålde bilen till en herre som tyckte den var perfekt att fortsätta på. Så han är jag nu god vän med.
Hr även fått provkörda den igen när han bytte motorn till en b20 rallyt motor på 200hk. Så kom han och hälsade på så man fick prov köra. Det är en riktig bra person som gör så! Och tar han om bilen.

Men han gav mig all creeds för mitt bygge. Och tyckte det var ett otroligt arbete jag hade gjort på den.
Så all respekt till han och lika mycket respekt till han för det.

Nu håller jag på med en 740 ist. Som kommer att gå något av en sleeper.
Kommer lägga upp den med här sen i en annan tråd. Och det är inget tubro bygge eller weber.
Rev ner hela motorn och byggt upp igen med lite vassare saker. Men det får bli i en ny tråd sen.

Tack för era fina kommentarer! Gröna faran som den heter nu och han döpte den till lever hos han nu.

Senast redigerat av Link_696 (9 april 2016)

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.
Volvo 142 "volvo 142 millitär" (1974)
VinternNoll02 Är man rädd för döden är man redan död
9 april 2016 · 472 Inlägg

Kul att höra lite mer historia om bilen wink Du känner inte för att lägga upp 740i projektet här på garaget? Med tanke på hur god kvalitet detta projekt hade skulle det vara kul ifall du gjorde samma sak med 740in? tongue smile

Saab 9-5 "Bilen som stannat på gatan" (2004)
Berglund_696 Non stop driving
10 april 2016 · 402 Inlägg

VinternNoll02 skrev:
Kul att höra lite mer historia om bilen wink Du känner inte för att lägga upp 740i projektet här på garaget? Med tanke på hur god kvalitet detta projekt hade skulle det vara kul ifall du gjorde samma sak med 740in? tongue smile

Tackar! smile alltid kul att höra.
Jo tänkte lägga upp den här i en ny projekt tråd. Finns lite bilder i album. Men inte kommit så långt än. Väntar på toppen ska bli planad sen ska den ihop. Kan hoppas ni/du tycker att det blir samma kvalité på den.
Men det kommer. smile

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.
Volvo 142 "volvo 142 millitär" (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang