3156
Sök

Sökes: motor/bromshjälp i Göteborg

48 Inlägg
6 juni 2007
Trådstartare
Tjena!

Jag undrar om det finns någon kunnig person i Göteborg här på garaget som har tid/lust att ta ett kik på min lilla Fiat 126.

2 saker, motorn går inte igång trots byte av dom "enkla(brytare mm)" sakerna... och jag står nu still och stampar.

Sen en översyn av bromsarna skulle vara bra också hmm

Hör gärna av dig om du finns där ute nånstans, bilen finns i Hisings Backa

Mvh. Gulingen

48 Inlägg
9 juni 2007
Trådstartare
Får man lyfta trådar här på garaget?

Nåja, nu är det gjort iaf... hmm

Vill fortfarande få tag på nån som har lite hum om bromsar och enkla motorer....

1 741 Inlägg
9 juni 2007
finns det ingen verkstadshandbok att få tag i så du kan pilla själv?

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

48 Inlägg
9 juni 2007
Trådstartare
Jag har ju den käre Haynes och har bytt det som jag klarar... dvs brytare, rotor osv... men inget liv i henne tyvärr.

Så nu står jag bara och stampar, har ju ingen lust att ta henne till en auktoriserad verkstad $$$$$

Bör ju inte vara så avancerat för en som är kunnig att lokalisera felet för det är minimalt med elektronik... ungefär som en B&S gräsklippare smile

Har lagt ut lite krokar här o där, tycker att nån halvkunnig i Göteborg skulle nappa för några timmars jobb men nada tyvärr...

Hade ju hoppats på att få köra lite Fiat i sommar till jobbet när jag skall jobba hela sommaren :-)

Om jag bara hade fått veta var felet ligger.... för fungerande motor finns o få tag på...men de e ju dumt att byta hela motorn om det inte är den som e totalkass...

Nåja, ha nu de så gött där ute i varma Sverige!

Sök