2287
Sök

JVC KW-AVX706 (Volvo S60)

Metalhôvve
25 Inlägg
1 april 2007
Trådstartare
är lite trött på volvo original. Vill ha mer multimedia. men har något begränsad kassa.
vad tror ni om den här.

http://www.jvc.se/product.php?id=KW-AVX … tid=100062

Byter ut högtalarna framöver då jag har snikmodellerna i dasläget. smile

"Dricker du även mjölk från frigående höns?"

Japs :)
775 Inlägg
1 april 2007
onödigt.. ingen ide att köpa en sån dyr stereo för att bara ha o skryta med..

Metalhôvve
25 Inlägg
1 april 2007
Trådstartare
Westberg skrev:
onödigt.. ingen ide att köpa en sån dyr stereo för att bara ha o skryta med..

Dyr? Skryta? haha, det var det märkligaste inlägget av avundsjuka jag läst. Vill man skryta finns det betydligt värre grejer... Åter till topic tack! smile

775 Inlägg
20 april 2007
haha det är väl att skryta med om man ändå bara har skithögtalare???

16 Inlägg
20 april 2007
kan du inte läsa eller? står jua tt han skall byta ut dom! mycket smartare att börja med huvudenheten och sedan bygga ifrån den.

775 Inlägg
21 april 2007
jo ja kan läsa o där står det att han har dåligt med pengar.. missade du det el? fast ni tror att så fort en högtalare kostar 1000:- så är den bra

-:Player in the street:-
234 Inlägg
21 april 2007
verkar kunna mkt du westberg;) haha..tycker du gör rätt mannen som börjar vid stereon o bygger vidare...

-: The photoman, just ask and i shoot your car :-
: Nikon D300s with MB-D10 battery pack:-
-:The Blue Pearl:-

Smålänning
7 887 Inlägg
21 april 2007
Såg bra ut. Lite svårt med stereo till så nya bilar med dubbelDIN plats. Dubbel DIN är ju inte så vanligt i handeln ännu.

Men enheten såg som sagt bra ut, och ihop med lite sjysstare högtalare så kommer det nog att bli trivsamt ljud i din bil.
Det mesta är bättre än original, särskilt om du har snikhögtalarna.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Metalhôvve
25 Inlägg
8 juni 2007
Trådstartare
Nja. skulle inte köpa högtalare. Ett slutsteg lär ju vara det logiska steget efter ny huvudenhet. Är man inte då nöjd eller vill gå vidare petar man in nya högtalare.

50 Inlägg
10 juni 2007
Nja, jag kan inte riktigt hålla med dej där... En hyfsat bra stereo lämnar ganska bra effekt normalt sett. Om du byter till en bra stereo och har dåliga högtalare så blir inte ljudet så mycket bättre av ett slutsteg. Visst, du kan få ut mer effekt till högtalarna, men de betyder ju inte att de blir bättre kvalité på ljudet. Jag skulle nog säga att om du inte är nöjd med ljudet efter att ha bytt stereon så satsa på en uppsättning bra högtalare. Skulle du sen tycka att du inte har riktigt me power till högtalarna, ja då finns de anledning att fundera på ett slutsteg. Oftast så brukar inte original-högtalarna tåla speciellt mycke effekt innan dom börjar låta illa... smile

Har faktiskt bytt ut högtalarna i min bil nyligen. De blev en enorm skillnad... smile
Senast redigerat av Reaver (10 juni 2007)

Smålänning
7 887 Inlägg
10 juni 2007
iaken skrev:
Nja. skulle inte köpa högtalare. Ett slutsteg lär ju vara det logiska steget efter ny huvudenhet. Är man inte då nöjd eller vill gå vidare petar man in nya högtalare.

Originalhögtalare brukar låta väldigt illa om man matar dom med slutsteg...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök