Dekaltrim missnöjd som fan

Opelmadness German cars, quality and beyond
11 juni 2007 · 8 197 Inlägg

Men... Alla streamers kommer ju oskurna... Jag fick skära till min som jag hade på min Primera.
Det är lite pill att få dit den, men man får den som man vill ha den också. Bättre det än att den vore felskuren. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
sir_daniel www.kudoz.se
11 juni 2007 · 3 802 Inlägg

därför man lämnar bort det så kommer allt monterat som man vill ha det och man slipper det bekymret smile

Greatsnyggo saabtok
12 juni 2007 · 1 306 Inlägg

Hmmm

Senast redigerat av Greatsnyggo (12 juni 2007)

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
dj_padde
12 juni 2007 · 1 813 Inlägg

du ska fan inte ha vatten på dekaltrims grejer.... finns en beskrivning på deras hemsida som står hur du ska gå till väga... har gjort det ett antalgånger på bilar... den e så lång efter som den ska passa på alla bilar som finns.. därför får man skära till den själv.. och kanten längt upp på rutan skär du ju till behöver inte vara 100 rakt efter som det ligger mot listen så ser man inte det så tydligt.. och i kanterna e rutan mörk så det syns inte heller så mkt om du skär lite snett..vatten förstör du bara klistret på borden ju.. utan det gäller å tejpa fast det först å ta halva sidan först å sen andra sidan...  gå in på dekaltrim.se och längst upp på deras sida så finns där Hem • Banner • Bildbank • Länkar • färgkarta • Montageanvisning • FAQ • Om Cookies • Skisser  där har du Montageanvisning skriv ut den lr läs den...noll fattar inte vad du får vatten ifrån det kommer slut jävligt dåligt det e inte alls som en vanlig toningsfilm.. och du kan beställa i bågform med om man vill ha.. men efter som en ruta inte e helt rak så kommer din bord i rutan inte heller bli rak utan det kommer bli en mån form i rutan lite sne om man säger så.. men MÄT noga i kanterna så du får det i samma längt å texten sätter du på till sist och var noga där med.. kolla mina bilar har satt bord i rutorna på dom wink

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Frosted
12 juni 2007 · 1 878 Inlägg

jag special beställde till min volvo 850, satt som ett smäck med fönster rengörning och sedan dra ut det under! smile

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
hedley Saaboholic
12 juni 2007 · 3 129 Inlägg

sir_daniel skrev:
därför man lämnar bort det så kommer allt monterat som man vill ha det och man slipper det bekymret smile

och precis sånt snack gör att man blir sur i t.ex styling tävlingar.

Folk med tjock plånbok gör inte ett handtag själva på bilen lämnar in den å låtar alla andra göra det och sedan vinner priser, vad är det för skit?

Nä fy fan inom tävlingar så skall vinnaren ha gjort så mycket som möjligt själv, vilken idiot som helst kan ju ringa upp ett företag och låta dom göra allt..

+ Gör man sakerna själv kan man också vara stolt över slutresultatet..

Men jag håller med i vissa fall då det är bra mycket enklare osv.. för privat bruk gör alla som dom vill och jag lägger mig ogärna i, men om man sen ser dessa på tävlingar blir man rent ut sagt förbannad (iallafall när dom vinner då det finns konkurrenter som gjort lika snyggt fast allt själva).

Ber om ursäkt ifall inlägget uppfattas som aggresivt och detta är inte utpekat för någon speciell person.

/Mr B

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
fordelvis Ford Racing
12 juni 2007 · 479 Inlägg

Ligger något i det ja!

Ja Just!
dj_padde
12 juni 2007 · 1 813 Inlägg

fast jag tycker inte heller om dekaltrim;) har speciall gjort en bord till min calibra och jag skrev till dom att jag ville vara den ända i värden som hade en sådan om ingen gjorde en egen sådan.. men vad gör dekaltrim jo visst dom lägger den på sin hemsida och säljer den för 280:- tror jag dom ville ha jag fick ge 500 med bakgrundsbord... + frakt.. varför ska jag ge så mkt och inte alla andra?? tycker dom e skuma har skrivit å pratat med dom om detta men dom har slutat svara nu.. så jag gick ner till en vanlig reklam firma och tryckte då upp det som jag satte på min volvo s40 det kostade mig 200:- och jag frågade dekaltrim vad dom tog för en sådan 450:- sa dom då.. haha   och deras grejer var till och med sämre än det jag fick för 200:- det lönar sig inte alltid att lägga mer pengar...!!!

säger bara hör med dekorCenter i Laholm bra priser och snabb servic..
gick ner till honom å lämnade en lite lap å han stog å funderade på lite andra färger m.m visst sa jag du kan detta mer än jag så lägg i hop som du tycker=) han sa jag hinner inte å göra den idag tyvärr ok sa jag det var synd jag som skulle iväg med bilen i kväll å hade varit roligt.. jaha sa han då... han stängde klockan 5 den fredagen men han ringde klockan halv 7 å sa.. du kan hämta den nu den e klar så har du nått att göra i helgen sa han bara:P Tack sa jag bara å körde så snabbt det gick å hämta den=)

ner med dekaltrim upp med dekorcenter i laholm=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Greatsnyggo saabtok
12 juni 2007 · 1 306 Inlägg

Så här blev de iaf 



http://www.garaget.org/archive/20436/36068/large_36068-480569.jpg

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
peegee Forummoderator
12 juni 2007 · 2 924 Inlägg

dj_padde,
Du får söka patent om du vill vara ensam i världen eller ett skriftligt avtal, sen första ex:et kostar alltid mer eftersom det kräver mer tid, att kopiera en dekal kostar inte mycket när underlaget är helt eller delvist framställt... vilket en lokal firma säkert kan göra som en engångs grej..
Tycker Dekaltrim.nu är väldigt tillmötesgående och bra.

Senast redigerat av peegee (12 juni 2007)

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
dj_padde
12 juni 2007 · 1 813 Inlägg

tyckte det bara var fel utav dom.. visst kanske det kostar mer å göra den första gången men ändå.. kommer man med bra ideer till dom kan dom väl vara vänliga och ge ett bra pris på det efter som dom kasnke kommer å känna en bra slant på det senare om dom säljer fler utav det...  förstår ändå inte varför dom tar så jävla mkt pengar för det fast det e första gången.. det var första gången dekorcenter gjorde det till mig med men ändå tog han inget överdrivet pris.. som sagt jag kommer aldrig handla genom dom igen men det e jag det.. ni andra får göra exakt som ni vill wink men säger bara att jag rekomenderar starkt dekorcenter ist;)

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Niss200an
12 juni 2007 · 29 Inlägg

Inget ont om dekaltrim. Har funkat kanon för min iaf!
OCH det går hur bra som hälst att använda vatten under.. Visst nu har jag ju iofs inte provat på rutan, men när jag klistrade mina stripes på 200an så provade jag både med  och utan vatten. Det var både lättare o lägga på o få väck bubblor.
Slutresultatet blev snäppet bättre där jag använde vatten måste ja säga.¨

Peace wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang