5626
Sök

Värta att uppgradera steget ?

Egenföretagare
2 496 Inlägg
13 juni 2007
Trådstartare
Tjenare har ett gas (ja ni hörde rätt haha) steg (alpha x4) som driver ett Rockford T152S Power system fram , och ett Likadant fast 6,5" bak, skulle det bli stor skillnad i ljudet att uppgradera till detta steg ?

http://www.jbl.com/car/products/product … mp;ser=GTS

Detta är elementen : http://www.rockfordfosgate.com/products … ries_id=34

Sen kan väll gas steget duga att driva min lilla 10" Jbl bas med (bryggat alltså) ?
Senast redigerat av tsdi (13 juni 2007)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

volvoraggare
4 776 Inlägg
13 juni 2007
ja för fan det skulle driva på bättre

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Egenföretagare
2 496 Inlägg
13 juni 2007
Trådstartare
ironhead skrev:

Hoppas jag med absolute, men är det värt det ? alltså när man ändå lagt rättså mkt på ljudet så kanske det bara behövs det sista lilla för att det ska bli mkt bättre ? (som att steget skulle vara den felande länken) även om jag tycker det låter bra nu, låter mkt bättre än tex bose stereon i A6an tongue

2 123 Inlägg
13 juni 2007
tsdi skrev:
ironhead skrev:

Hoppas jag med absolute, men är det värt det ? alltså när man ändå lagt rättså mkt på ljudet så kanske det bara behövs det sista lilla för att det ska bli mkt bättre ? (som att steget skulle vara den felande länken) även om jag tycker det låter bra nu, låter mkt bättre än tex bose stereon i A6an tongue

Har ett likadant steg själv och kan inte klaga direkt.
Man kan lungt säga att det är ett prisvärt steg.
Men hur som helst skulle jag koppla framsystemet på det nya steget och brygga basen på samma steg och sedan driva dem andra 6.5" på andra steget.
Eventuellt kan du ju kolla hur det blir om du bryggar framsystemet på gas steget för att få mer effekt : )

Egenföretagare
2 496 Inlägg
13 juni 2007
Trådstartare
Fredrik.Gustavsson skrev:
tsdi skrev:
ironhead skrev:

Har ett likadant steg själv och kan inte klaga direkt.
Man kan lungt säga att det är ett prisvärt steg.
Men hur som helst skulle jag koppla framsystemet på det nya steget och brygga basen på samma steg och sedan driva dem andra 6.5" på andra steget.
Eventuellt kan du ju kolla hur det blir om du bryggar framsystemet på gas steget för att få mer effekt : )

Men man vill väll ha välljud till systemet å "oljudet" till basen då jblet lär leverera mera välljud så borde ju det vara bättre å köra båda kitten på det ? big_smile

Sök