Alltid velat ha en C70, men har aldrig kommit mig för att köpa en. Men så dök det upp en billig rackare på blocket och vad som började som löst snack vart en plan på en C70 RWD.
Efter det första bygget när prototypen är klar borde det inte vara omjöligt att göra en till tänker om man kunde köpa loss en C70 T6 RWD reggat som ombyggt fordon för 150 000kr. Behöver inte vara värstingkomponenter överallt bara grunden är där att bygga vidare på.
Helt klart så skulle det kunna gå att bygga några till. Problemet är bara 150' inte är mycket pengar i sammanhanget om man tänker sig att bygga och sälja med vinst. Men jag tänker inte säga att det är omöjligt att bygga billigt, men det är alltid dyrare än vad man tänker sig från början. Har för mig vi räknade på runt 70 bara för att få mitt bygge rullande. Men i det ingick bland annat fälgar + däck.
Idag trillade stolarna in, tror det kommer att bli riktigt bra Får bygga om golvet lite så dem passar. Sen är det bara att vänta på nästa lön så jag kan köpa ett pedalställ också så det går att börja titta på hur saker och ting ska sitta inuti bilen.
Den där stolen såg ju inte alls obekväm ut! Du kommer nog sitta grymt skönt i den som det ser ut!
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Det har varit lite aktivitet i garaget. Dock har inte allt gått som planerat. Har plockat bort en del gamla fästen som inte kommer gå att använda och så även om det är suddigt så kan man ana att det sitter en mörkgrå bräda i den nu istället för den fula bruna som satt i från början. Dessutom börjat titta lite på hur kardantunneln ska byggas. Version 1 till och med 3 har provats och dömts ut. Lär åka och handla material i veckan för att kunna göra ett försök med en 4'e och förhoppningsvis lyckad version.
Nya pedalstället som ska på plats. Tänkte ju från början köra original för att spara in lite pengar, men en del av original fästpunkterna är bortkapade. Förhoppningsvis blir det här lika bra eller bättre.
lundin-racing skrev:
coolt bygge! vad kommer du köra med för bakvagn om du ska köra rwd med t6an?
grymt bygge letar själv efter en saffrans färgad c70 2,4 T man låda solucka sc901 läder/alcantara inredning . Hör av er om ni känner någon som har en till salu.
Inte bra alls, kan inte riktigt minnas när jag gjorde något sist.
Där står den och samlar damm. Och har gjort så i några månader nu. Jag har rullat den lite fram och tillbaka för att kunna sopa golvet. Fälgarna såldes för någon vecka sedan och lite annat smått har sålts.
All motivation är borta och jag har helt gett upp hoppet om att kunna färdigställa den. Tanken är väl att försöka sälja det som går och sedan får vi se vad som händer med karossen.
Där står den och samlar damm. Och har gjort så i några månader nu. Jag har rullat den lite fram och tillbaka för att kunna sopa golvet. Fälgarna såldes för någon vecka sedan och lite annat smått har sålts.
All motivation är borta och jag har helt gett upp hoppet om att kunna färdigställa den. Tanken är väl att försöka sälja det som går och sedan får vi se vad som händer med karossen.
blev de lite övermäktingt Skulle roligt byggt en f-bil av den