Chevrolet S10 "Skorven" - PreRunner Replica

SoCal-Style Pre-Runner replica. Efter 2 svängar körförbud pga "icke helt och hållet i överensstämmelse med för närvarande rådande fordonsförfattningars andemening" blev det regbesiktning som ombyggt fordon med renoverad ram, uppdaterat chassi och ändrad kaross. Nästa steg: BlingBling
  • 261 Följare
  • 260 058 Visningar
  • Uppdaterades senast 28 juli 2018
razpataz Halvglad semi-amatör.
2 juni 2017 · 600 Inlägg

Djo skrev:
Fyfan va frän den kommer bli big_smile du får köra över mx5an sen för att vissa hur manligt allting är wink big_smile

1. Det är en Eunos Roadster, bra mycket bögigare än en vanlig mx-5.
2. Nej. Den ska inte köras över. Jag kan absolut se underhållningsvärdet i det, men då jag är lite gråtmild när det kommer till min tjejbil så måste jag motsätta mig det. Tyvärr.
http://i.imgur.com/loQgcuj.jpg

Senast redigerat av razpataz (2 juni 2017)

Eunos Roadster 1.8SC "kamikaze-tampongen" (1996)
Honda Accord Type-S Tourer "Banzai-blöjan" (2007)
Godspeaker Specialist
3 juni 2017 · 1 187 Inlägg

Asconamies skrev:
Det var inte jag som tände eld på kabelserien det var förra ägaren som hade kopplat och haft sig till radion, jag köpte den av försäkringsbolaget som hade löst in den. Lyckligt ovetande om allt vad som hade brunnit upp.... smile

Oh'fyfan. ... bara till att riva ut allt och börja om från botten. Fy tusan, men man är inte en motornörd fören man gjort åtminstone 1 jäkligt korkat köp smile Själv har jag gjort minst 3 - och även om man vid första anblicken tycker att Skorven borde passa in där så nä, den är inte en av dem.

Cuefa skrev:

Godspeaker skrev:
*Massor med text och bildporr*

Fyfan vad grym den kommer bli... GUUUUUD (sa ateisten...) vad jag saknar min Cherokee när jag ser en manlig ram med ännu manligare grovmönstrade däck på...
De södra delarna av landet kommer darra av skräck när du rullar fram på de trånga storstadsgatorna big_smile

haha, oavsett åberopande av spöken och fantasyfigurer så tror jag inte att skorven kommer ingjuta skräck hos pöblen.
Den må se ganska maffig ut på bild, men i verkligheten är den ju faktiskt ganska behändig storlek.
Typ som en gammal 740. eller rättare sagt 2 st gamla 740 staplade på varandra.

razpataz skrev:

Djo skrev:
Fyfan va frän den kommer bli big_smile du får köra över mx5an sen för att vissa hur manligt allting är wink big_smile

1. Det är en Eunos Roadster, bra mycket bögigare än en vanlig mx-5.
2. Nej. Den ska inte köras över. Jag kan absolut se underhållningsvärdet i det, men då jag är lite gråtmild när det kommer till min tjejbil så måste jag motsätta mig det. Tyvärr.

DJo, ledsen göra dig besviken, jag delar mini-brors gay-känslor för flickbilen. Den är faktiskt ganska ball, på tok för ball för att köras över. ... sedan kommer vi till rent praktiska omständigheter, som typ att hinna ikapp honom, han är snabbare än mig.
Och räckvidd, hans bensin räcker garanterat längre än min tongue




Jag och sambon tog en helkväll i garaget, äkta kvalitetstid.
Medans hon reparerade och stylade sin Cooper-S så öppnade jag mitt paket från Svea Bil.

Jag vet inte om någon minns, men min gamla kardan var kaputt, samt smått inkompatibel med min nya bakaxel.
Det var dessutom någon slags dubbelkardan med extra knutkors och någon liten kulled i mitten, typiskt jättedryg att renovera.

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-6e98626b56988ccb9ae72f472d3e0bb7.jpgSå för några veckor sedan skickades således främre halvan upp till Svea Bil i Bromma för lite specialarbete.

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-1827a7390cc399f4cb228346de938ef4.jpg
Den kom tillbaka balanserad, uppsmord och med lite mindre rost.

Den bakre biten är helt nytillverkad från yoken och bakåt, med två helt vanliga hederliga knutkors, utan konstigheter. Hela klabbet är uppspänt och balanserat,

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-3ee8f66f050c01104e3198d21cfcea84.jpg
Jag hade tänkt lacka allt svart, men då jag är löjligt förtjust i borstad/bearbetad metall så blev den bakre nytillverkade delen endast klarlackad tongue
Främre rostiga halvan fick några halvhjärtade drag med lite mattsvart, mest bara för syns skull.
https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-27ff7b710c128d5ab550cfb2cbff1146.jpg
Varför skicka den över halva sverige istället för att lämna bort det här nere i Skåne?

Kan någon se skillnaden mellan 1) "Öööh, vaddå dubbelkardan? Chevrolet, mnja.. aldrig hört talas om det.. Jo, vi är specialister på kardaner, men.. mnja, du får komma förbi så får vi titta på det. Mellan 4. och 15.000.- och så kan det nog ta 5-6 veckor att få tag på rätt delar
eller 2) "Dubbelkardan, är det Cadilac eller S10 du kör? Ja, skicka bara med måtten så fixar vi det på 2 veckor, max 8 tusen."
Det är så jävla trevligt att betala folk som verkar veta vad de pysslar med smile

I dag sitter jag dock och nojjar över att den inte ska passa, att jag gett fel mått och den kommer vara för lång. eller kort. Egentligen borde jag ju ha testmonterat den innan jag målade den, men... meh.

Måndag - testmontering.
Nu - öl och livsnjuterier.

Senast redigerat av Godspeaker (3 juni 2017)

Turbo? No. Balls!
Honda Prelude 2,2 Bus-bygge
Chevrolet S10 4,3 Ful-bygge

"Ecodriving is for poor people"
Honda Prelude 2.2 VTi "BB6 Vulture" (1998)
Chevrolet S10 4.3l "Skorven" (1996)
Djo
3 juni 2017 · 10 157 Inlägg

Snygg kardan och förstår varför du valde alternativ nummer två smile

Okej ni får väll bespara Anus roadstern från att bli överkörd då men då får du köra över någonting annat wink

Senast redigerat av Djo (3 juni 2017)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Power-krille
3 juni 2017 · 672 Inlägg

Den med (dubbel-knut kors) är vad vi kallar vidvinkel, pallar jäkligt snäva vinklar och är inte speciellt svåra att byta kors på!  Men det gäller att centrumkulan är hel och fräsch.
Och att den såklart är kompatibel med nya axeln.

Senast redigerat av Power-krille (3 juni 2017)

"Väx inte upp! det är en fälla"
Dissection
3 juni 2017 · 177 Inlägg

När kommer cumminsmotorn?? wink
Prem lagd

Hunted Jackass
3 juni 2017 · 795 Inlägg

Dissection skrev:
När kommer cumminsmotorn?? wink
Prem lagd

Jag började frenetiskt tillfredställa mig själv med ena handen medans jag skriver detta, bara tanken på en cummins i detta aset gör mig våtare än en jungfru i nöd under ett testosteronfyllt nakenrace mellan grekiska atleter i stekande sol.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
Cuefa Ain't no place like home...
5 juni 2017 · 4 628 Inlägg

Hunted skrev:

Dissection skrev:
När kommer cumminsmotorn?? wink
Prem lagd

Jag började frenetiskt tillfredställa mig själv med ena handen medans jag skriver detta, bara tanken på en cummins i detta aset gör mig våtare än en jungfru i nöd under ett testosteronfyllt nakenrace mellan grekiska atleter i stekande sol.

Hahaha, ja det vore nog coolt! Men ett sånt bojsänke i den bilen skulle nog förvandla den till en kofångar-skrapande hopp-ramp för BMX-patrullen, med den vinkeln! En cummins väger ju fan mer än månen!
Dom har ju iofs 4-cyl Cummins också... men... nä....

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Knugcab
6 juni 2017 · 5 111 Inlägg

Jag rekommenderar en Nissan SD25 på 72 hk med sidepipe strax bakom öronen. Det är jättekul. Jag lovar.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Dissection
6 juni 2017 · 177 Inlägg

Cuefa skrev:

Hunted skrev:

Dissection skrev:
När kommer cumminsmotorn?? wink
Prem lagd

Jag började frenetiskt tillfredställa mig själv med ena handen medans jag skriver detta, bara tanken på en cummins i detta aset gör mig våtare än en jungfru i nöd under ett testosteronfyllt nakenrace mellan grekiska atleter i stekande sol.

Hahaha, ja det vore nog coolt! Men ett sånt bojsänke i den bilen skulle nog förvandla den till en kofångar-skrapande hopp-ramp för BMX-patrullen, med den vinkeln! En cummins väger ju fan mer än månen!
Dom har ju iofs 4-cyl Cummins också... men... nä....

4bt runt 350-400 kg är väl inte så farligt? Coolhetsfaktorn väger ju tyngre big_smile
En 500kilos 6bt hade ju så klart varit ännu coolare..

Godspeaker Specialist
7 juni 2017 · 1 187 Inlägg

Djo skrev:
Snygg kardan och förstår varför du valde alternativ nummer två smile
Okej ni får väll bespara Anus roadstern från att bli överkörd då men då får du köra över någonting annat wink

Köra Över Något, Check. "Nej konstaplen, det var rösterna på internet som sa åt mig", men med tanke på den för närvarande oerhört framgångsrika terroristjakten kanske jag inte ska dra just det här charmerande  och aningen smaklösa skämtet något längre.

Power-krille skrev:
Den med (dubbel-knut kors) är vad vi kallar vidvinkel, pallar jäkligt snäva vinklar och är inte speciellt svåra att byta kors på!  Men det gäller att centrumkulan är hel och fräsch.
Och att den såklart är kompatibel med nya axeln.

Jo, de har sina fördelar har jag förstått, men... äh. Nu blev de inte så tongue har dock sparat det mesta av den så man kan bygga upp den på nytt om det behövs. Är ju förtusan svindyra på skroten mad

Dissection skrev:
När kommer cumminsmotorn?? wink
Prem lagd

Välkommen ombord intelligens-tåget. Här hänger IQ-maffian i väntan på revolutionen smile
Men jag är ledsen, någon Cummins blir det inte i detta bygget iaf. 

Hunted skrev:
Jag började frenetiskt tillfredställa mig själv med ena handen medans jag skriver detta, bara tanken på en cummins i detta aset gör mig våtare än en jungfru i nöd under ett testosteronfyllt nakenrace mellan grekiska atleter i stekande sol.

... råkade du ut för ett katastrofalt syftningsfel pga lite otur i hjärnan, eller jämförde du precis dig själv med en, i det väsentligaste avseendena, okysst ungmö i ett romantiserat antikt grekiskt scenario?
well.. jag har lite svårt att förhålla mig till detta. Om jag frågar så här - känns det verkligen, verkligen, som en bra idé i den här tråden? roll

Cuefa skrev:
Hahaha, ja det vore nog coolt! Men ett sånt bojsänke i den bilen skulle nog förvandla den till en kofångar-skrapande hopp-ramp för BMX-patrullen, med den vinkeln! En cummins väger ju fan mer än månen! Dom har ju iofs 4-cyl Cummins också... men... nä....

Man kan ju alltid klämma dig hårdare fjädrar bara smile ... förutom den lilla petitessen att de här flickramarna börjar spricka och fransa upp sig när de torteras för mycket sad
Första generationens S10'or kom faktiskt med en L4 diesel, "Iron Duke" 2.5L. Typ 95 hästar och 170nM, vägde mer än .. mig (politiskt korrekt tjockis-skämt).

Knugcab skrev:
Jag rekommenderar en Nissan SD25 på 72 hk med sidepipe strax bakom öronen. Det är jättekul. Jag lovar.

Haha, klart det är! De ska låta lite, så folk hinner akta på sig smile



Men på de stora hela - Nej. Ingen Cummins i denna. Det kommer kanske i något annat bygge.
Faktum är att jag gillar 6'an i den här, eventuellt kanske man borde ha någon smallblock-8'a i den i framtiden, det visar sig.
Men ingen stor diesel-kamin i min lilla stadsbil, det passar helt enkelt inte stilen smile


Montera Kardan, hur svårt kan det va?
Svar: Jättesvårt, när man är lagom värdelös..

När jag plockade hem den nya bakaxeln så konstaterade jag att bultarna som skall hålla knutkorset i yoken var aningen fastrostade. Jahapp sa jag och lämnade det åt framtida Tobias.
Den framtida Tobias sa Just'faan när han monterade bak-axlen, men tänkte han kan lika väl lossa de fyra bultarna sedan, och monterade fast bakaxeln under bilen.

Tvi'tusan för mina lata jäkla föregångare som aldrig tar tag i problemen så fort de uppdagas..

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-f842dd0df2c544a0d0d72b672bc2ee10.jpg
En bult kom ut med hjälp av mutterknack. 3 bultar gick av.
Åh va roligt.

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-673ce978ee2272087c619f4e8c847c00.jpg
Fördelen med min bil är att den faktiskt är så hög att man får plats i skräddarställning på golvet under flaket. Nackdelen är att jag satte mig i högen med borrspån, som nu förpassat sig in i min vackra rumpa...

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-863c09fef04cf0534751ec5e47a5e092.jpg

Jag försökte faktiskt gänga ur de avdragna bultarna, borrade hål, slog i tappar, värmde, lirkade och pratade fint med dem. Framgång: 0%.
Alternativ nr 2 blev att borra igenom hela klabbet, bort med den där 7/41" fingängade jänkestorleken och ersätta med 4 hederliga M8 med mutter på baksidan.

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-403ef4e3c218b0670c2b8989119f21b3.jpg
Bultarna skall dock ersätta med något i typ 10.9 med Nylockmutter, kommer kännas så jävla fånigt om jag plötsligt tappar kardanen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-1f1b62e91e7faeec84f575facc822e6d.jpg
Sedan har jag förmodligen ett visst jobb med att shimsa bakaxel, växellåda och mellanlager för att få lite vettiga vinklar på klabbet, meeen... det sparar vi till framtida Tobias. Han reder ut sådant.

Sedan, lite morot för att orka piskan, jag hängde på grillen och den övre halvan av gamla stötfångaren, Det sitter temporärt och snett på plats, men man får iallafall en idé om hur det blir.

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-ef3d81316ac4f45ad534dd9f8cb7520d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-ca308a062edc56912b10fe99b4bae712.jpg

Mnjovars.
jag ser fram emot att kunna börja peta med finlir och detaler.

Turbo? No. Balls!
Honda Prelude 2,2 Bus-bygge
Chevrolet S10 4,3 Ful-bygge

"Ecodriving is for poor people"
Honda Prelude 2.2 VTi "BB6 Vulture" (1998)
Chevrolet S10 4.3l "Skorven" (1996)
Berglund_89
8 juni 2017 · 1 476 Inlägg

The Godspeaker has spoken again! big_smile

Blir ju gööörbra detta, som vi värmlänninger säger wink https://open.spotify.com/track/0OMvPuFZbl94WC3YUrj3ME

Senast redigerat av Berglund_89 (8 juni 2017)

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3
BMW 328i Touring "F31 l M-Sport" (2013)
Djo
8 juni 2017 · 10 157 Inlägg

Grymt sa grisen smile

Nej kanske inte rätt tillfälle i omvärldens turbulens att tala om att köra över något/någon wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Cuefa Ain't no place like home...
10 juni 2017 · 4 628 Inlägg

Visst är det skönt med hög bil?? Har en bild på min gamla Cherokee, där polarn ligger på garagegolvet med benen i kors o pinnsvetsar upp lite nytt golv big_smile
Måste skaffa ett sånt här projekt igen...

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Godspeaker Specialist
27 juli 2017 · 1 187 Inlägg

Här har tydligen varit lite dåligt med uppdateringar den senaste tiden.
För att motverka detta så tänkte jag härmed demonstrera min nyvunna passion för att ta suddiga bilder på tråkiga saker.

Det händer saker nu, massor av småpyssel som tar tid, men det blir resultat! Det närmar sig!

Håll tillgodo med årets tråkigaste fotobomb

I påse nummer 1 fanns det Clips. och lite bult. i konstig amerikansk storlek. Som trots idogt efterforskande på likaledes konstiga amerikanska forum visade sig vara fel konstig storlek i jämförelse med vad som satt på bilen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-9c95049e72b91b7d974b5562d994c591.jpg
Så nu är det blandat fingängad tum och "vanlig" bult.
Tips på bra affär när du renoverar äldre bil eller jänk: Örebro Agenturaffär. Clips och pryttlar.

Bortrostade clips ersattes iaf med nya clips, och ena skärmen bultades på plats.
https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-1539168649fed94d3a1bb2c45b508971.jpg

Sedan har jag petat med kabelhärvan och försökt hitta ett logiskt ställe där den skall gå. Till sist tillämpades den amerikanska tekniken från chevy's fabrik: Jag knölade ned allt hur som helst..
https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-af253418e25c503b268b0e6c3c688c77.jpg
Jag drar mig lite för att lägga på batteri sedan sad Jag kan se framför mig hur det sakta börjar stiga en lite rökstrimma samtidigt som det hemtrevligt knastrar lite stilla från något ställe..

Sedan löste jag lite smidigt problemet med mitt inköpta grenrör som saknade EGR-anslutning.
https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-fec7d024b881c52b9c08a42ceb6131d6.jpg
Jag köpte ett till.... Tydligen gjorde jag inte bort mig helt när jag köpte förra, sakkunnig peronal gick ed på att jag skulle ha grenrör utan egr. Som tidigare konstaterats, den här kärran är ett hopplock av vad GM hade liggandes på hyllan.

Grenrör på plats. där i mitten. Trevlig arbetsmiljö va? Man blir trött bara av att titta på det.
https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-e77d2b313d49a5a9d951decb3aca628f.jpg
Sedan var det den där ac-kompressorn som satt där och kände sig övergiven.
https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-d3e7aefe1bb9799bb9199593f3aa009f.jpg
Den ersattes med ett snordyrt HiTec-löphjul.
https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-ee8752595b07692fc73982d0a8882bae.jpg
Äkta amerikansk kvalitet, från China, så det passade så klart inte.

Efter lite hållfasthetsberäkningar (Hm, borde jag? -Ja'förfan. bara kör) så modifierades omsorgsfullt den snordyra biten i kinesisk aluminiumlegering.
https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-2c967614cb1f562eb51c2e671aad9c7c.jpgFör att upprätthålla traditionen med powertools så satte jag den roterande filen in i en fingertopp. Traditioner är viktigt. Fingertoppar mindre viktigt, man har ju ändå 9st till, och de växer ut igen.

Sedan överkom jag mina traumatiska erfarenheter av bromsrör! Jag och bromsrör går lika bra ihop som kommunalanställd anläggningspersonal vs faktiskt arbete.
Löjligt nöjd med resultatet med rören på bakaxeln.
https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-e0e1bd308b6359126266ea3c6170fa0d.jpg
Min gamla rostiga kåpa till bakaxeln fick ju lite lack i vintras. Det råkade dock även följa med en ny kåpa tillsammans med någon låda från låtsaslandet.

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-9ebfbd37d79aba3aa368404957d55c4f.jpg
Efter en okulär besiktning av de båda, så kom lillebror fram till att "Den kromade kommer ju alltid reta några fler".
Check.

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-5dcbb341e291af7df6383cdae0e7ecc0.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-45ae9d425f0abb794c40a49965805128.jpg

Massor av småpet, inget som är kul att visa upp, men fronten sitter iallafall bultad på plats nu, så det närmar sig!

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-6a7ee9089bfefa10e957e5a1cc291279.jpg

Snart dags att lägga på ström och testa vrida om nyckeln smile

Senast redigerat av Godspeaker (27 juli 2017)

Turbo? No. Balls!
Honda Prelude 2,2 Bus-bygge
Chevrolet S10 4,3 Ful-bygge

"Ecodriving is for poor people"
Chevrolet S10 4.3l "Skorven" (1996)
Honda Prelude 2.2 VTi "BB6 Vulture" (1998)
Djo
27 juli 2017 · 10 157 Inlägg

Grymt som vanligt smile

Haha ja jänkarna är bra på det där med knölla ner skiten teknik wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Bob-Miller
27 juli 2017 · 1 310 Inlägg

Har du bockat dom broms rören,eller har du trampat på dom i nån veckas tid o kommit på att,fan dom kanske passar,haha skit snyggt vilket som..hehe

Godspeaker Specialist
6 augusti 2017 · 1 187 Inlägg

En liten snabb uppdatering.
Det närmar sig färdigt. fortfarande.  igen.

Det är inga bilder på hur oändligt kul det är att knäcka bromsrör i 8 timmar. för att sedan tillbringa 10 timmar till med att försöka få systemet upprätthålla den avsedda funktionen: Att utan läckage transportera bromsvätska.

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-6bb7a6cd1a8f9bd05f9dcce865a589be.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-c327090de920a45f15e06b2e8ea1587d.jpg
Jag och en bror fick lägga allt för många timmar på att kona om mina rör, då det läckte ur typ varje skarv.
Sedan fick jag även byta en av mina nya fina bromskolvar bak. Made in USA (Manufacured in China).
Efter att ha konat om ena röret på bakaxeln 3 ggr, så upptäcktes det att prylen var så dåligt tillverkad att det skulle varit omöjligt få den att hålla tätt... Tog 4 timmar extra.

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-d2c1f74e45f61e925a978296051ff013.jpg

Det har hänt mycket mera, men det är inte så spännande bilder på när jag kopplar ihop sladdar eller bänder på plats slangar..

Det skulle ha kunnat blir ett par intressanta bilder från idag när jag shimsade växellådsfästet för att få bättre vinkel på kardanen.
Jobbet innefattade en domkraft, en brädbit ståendes på högkant och ett tjyvjärn. ... det kändes inte riktigt som rätt läge för att lämna sakerna och hämta kameran tongue

Här kommer dock en tröstbild på när jag linerade upp lådan/kardanen/mellanlagret.
LASA'-POWAH!!

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-470ad7dd88a034ee4f0e8e116b49e078.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-841804afdd0b70cdc29865a404d5ac4d.jpg
Jag passade även på att stoppa lite laser i ögonen.
Tips: Stoppa inte laser i ögonen. Det är o-bra.

Sedan har jag haft lite tråkiga stunder och där jag bättrar på lite tråkiga saker.
Bättringslack på frihand med sprayburk, utan speciellt bra grundjobb (jag borstade bort vad som satt löst).

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-61e8e522069a0bf71b7f72edad23d499.jpg

Gråbruna innerskärmar är något av det osexigaste jag vet, på samma plats som Babben Larsson och Inkomstdeklaration.
Alla nyss nämda saker blir mycket bättre om man tömmer en 1½ sprayburk över det.
Dessutom blir man så bäng i huvudet av ångorna att man lättare kan acceptera livets tråkigheter.

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-b0de26bc5fd57d460909206460988289.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-d735bbb688a1600ac7c2be86989de182.jpg

Nu jäklar är det inte mycket kvar! Jag satsar på uppstart inom 65 timmar cool

Senast redigerat av Godspeaker (7 augusti 2017)

Turbo? No. Balls!
Honda Prelude 2,2 Bus-bygge
Chevrolet S10 4,3 Ful-bygge

"Ecodriving is for poor people"
Honda Prelude 2.2 VTi "BB6 Vulture" (1998)
Chevrolet S10 4.3l "Skorven" (1996)
Bob-Miller
7 augusti 2017 · 1 310 Inlägg

Mer,mer..denna tråden gör ju att man sitter o små ler hela tiden..

Hunted Jackass
7 augusti 2017 · 795 Inlägg

Om man vill undfly livets svårigheter och plågor är den här tråden en av få ställen man kan vända sig till. Salut!

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
Djo
7 augusti 2017 · 10 157 Inlägg

Blir grymt det där smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang