Xbox 360 besviken

dusty Living in the fastlane
19 juni 2007 · 2 616 Inlägg

Köpte ett xbox 360 i lördags och till detta givetvis Forza 2.
Spelet är grymt skoj och man fastnar i timmar med detta.
MEN jag har ett stort problem. Skiten hänger sig och spelet buggar till väldigt ofta ibland så ofta som var 20e minut. Detta leder till att spelet startas om mitt under spelets gång.

Tänk er när man suttit och kört endurance i kanske 40min så hänger sig allt ihop och man får göra om allt. Jag har försökt och kontakta xbox support men inte fått något svar. Jag har läst på forum där jag sett MASSVIS med folk som har samma problem men inget verkar veta varför.

Just nu känner jag för att gå och bränna ner microsofts kontor eller något blir så förbannad.
När man köper ett tvspel så förväntar man sig faktiskt att det ska funka, en sak om det är dator där det är så mycket inställningar som kan va fel men när det är ett tvspel där man inte behöver ändra något så är det helt sjukt att dom ens släppt spelet när det inte ens fungerar.

Så nu har jag skrivit av mig lite

Izual
19 juni 2007 · 4 571 Inlägg

Sätter mina guldpengar på att det är strömadaptern som överhettas, det händer väldigt ofta.

Ser till att ställa den på "sidan" och ganska öppet så borde det funka bättre.

Hade samma problem jag med först

Liman
19 juni 2007 · 81 Inlägg

Izual skrev:
Sätter mina guldpengar på att det är strömadaptern som överhettas, det händer väldigt ofta.

Ser till att ställa den på "sidan" och ganska öppet så borde det funka bättre.

Hade samma problem jag med först

Skulle kunna vara så. Jag har min adapter ganska fristående och öppet och jag har väldigt sällan problem. kanske max 1 gång om dagen. Men oftast inga problem alls.

tecman
19 juni 2007 · 1 741 Inlägg

fan vad ni verkar ha tid över tongue ut och kör riktiga bilarna istället då slipper ni sånna problem ;D

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Wahlberg_GT4R GT4-R
19 juni 2007 · 24 Inlägg

det är spelen som är fel programerade.
köpte ett xbox 360 för ca 1 år sen. hade den en vecka sen lämnade jag tillbaka den. jag hade tre spel alla hängde sig.... skit konsol. väntar på ps3:an i stället...

Senast redigerat av Wahlberg_GT4R (19 juni 2007)

Ledarmot i Gavleracing
Projekt Toyota Celica GT4-R
www.GT4-R.com
Joopet
19 juni 2007 · 72 Inlägg

Wahlberg_GT4R skrev:
det är spelen som är fel programerade.
köpte ett xbox 360 för ca 1 år sen. hade den en vecka sen lämnade jag tillbaka den. jag hade tre spel alla hängde sig.... skit konsol. väntar på ps3:an i stället...

Om spelen hade varit fel programerade så hade alla haft samma problem. jag har bara haft problem när konsolen har stått upp.. liggande har det aldrig strulat.

Wahlberg_GT4R GT4-R
19 juni 2007 · 24 Inlägg

alla spel är inte så men vissa. dom på xbox sa tillomed det....

Ledarmot i Gavleracing
Projekt Toyota Celica GT4-R
www.GT4-R.com
Izual
19 juni 2007 · 4 571 Inlägg

Wahlberg_GT4R skrev:
alla spel är inte så men vissa. dom på xbox sa tillomed det....

Kan du nämna exakt vilka spel?

Låter som bullshit för då skulle alla haft samma problem.

Felet på nästan alla krasher på 360 beror på att folk har stoppat strömadaptern under ett bord eller i en fet kabelhärva så den blir överhettad.

Samt att de ställer den upprätt så all värme stiger uppåt och den blir för varm inuti.

Btw så kan ju tattarna på xboxsupporten inte ett skvatt.

DanneDynamit
19 juni 2007 · 302 Inlägg

Liman skrev:

Izual skrev:
Sätter mina guldpengar på att det är strömadaptern som överhettas, det händer väldigt ofta.

Ser till att ställa den på "sidan" och ganska öppet så borde det funka bättre.

Hade samma problem jag med först

Skulle kunna vara så. Jag har min adapter ganska fristående och öppet och jag har väldigt sällan problem. kanske max 1 gång om dagen. Men oftast inga problem alls.

tycker ändå att de låter dåligt om det händer en gång om dan yikes
blir nog ett ps3 när de kommer ner i pris
mvh

Chuck Norris can cook minute rice in 30 seconds.
Izual
19 juni 2007 · 4 571 Inlägg

DanneDynamit skrev:
tycker ändå att de låter dåligt om det händer en gång om dan yikes
blir nog ett ps3 när de kommer ner i pris
mvh

Jag och 6 av mina närmsta vänner har extremt sällan haft problem, det har kanske hänt mig 2 ggr att den hängt sig sedan releasen av konsolen.

Kommer köpa en ps3'a jag med så småningom när dom fixat alla småbuggar samt dom gått ner i pris en smula.

dusty Living in the fastlane
19 juni 2007 · 2 616 Inlägg

Izual skrev:
Sätter mina guldpengar på att det är strömadaptern som överhettas, det händer väldigt ofta.

Ser till att ställa den på "sidan" och ganska öppet så borde det funka bättre.

Hade samma problem jag med först

du kan ha rätt big_smile tack. har satt en stor bordsfläkt på nätagget nu och den har hållt i över 2 timmar nu smile rekord typ tongue

Wahlberg_GT4R GT4-R
19 juni 2007 · 24 Inlägg

Då fick vell jag ett måndagsexemplar då...testade allt det där men inget funka...jaja det är som det är. hoppas ni är nöjd i allafall.

Ledarmot i Gavleracing
Projekt Toyota Celica GT4-R
www.GT4-R.com
Liman
19 juni 2007 · 81 Inlägg

Boxen är ju i princip en dator och det är ju MS som byggt den så helt förvånad över att den hänger sig ibland blir man ju inte. Jag sa som sagt max 1 gång om dagen, men för det mesta av tiden så hänger den sig aldrig. Men det gäller nog att ha lite tur med konsollerna, jag har redan bytt en konsoll som pajjade efter en vecka men den var modell äldre som blivit kvar i affären.

dusty Living in the fastlane
19 juni 2007 · 2 616 Inlägg

dusty skrev:

Izual skrev:
Sätter mina guldpengar på att det är strömadaptern som överhettas, det händer väldigt ofta.

Ser till att ställa den på "sidan" och ganska öppet så borde det funka bättre.

Hade samma problem jag med först

du kan ha rätt big_smile tack. har satt en stor bordsfläkt på nätagget nu och den har hållt i över 2 timmar nu smile rekord typ tongue

funkade inte hänger sig fortfarande sad

_MaCCe_ Majestas
19 juni 2007 · 1 319 Inlägg

Har 360:in jag med... Fifa 2007 hänger sig lite då och då, just på en "Career" så hackar det sig fast, står att det kan vara skit på skivan sad . Forza 2 har låst sig 1 gång för mig. det hände igår kväll, hoppas det inte blir som på fifa bara neutral

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
EyeLighter
19 juni 2007 · 381 Inlägg

Dom blir ofta för varma. Har för mig att webhallen säljer uppgraderade fläktar som ska kyla mer. Jag har ej haft problem med mitt 360 iaf.

Droors
20 juni 2007 · 811 Inlägg

Inte haft några problem med mitt xbox360.. Har haft lite lagg ibnland på Guitar hero2 men inget annars.
Blir nog att masa sig iväg och köpa Forza 2 nån dag.. riktigt sugen.

dusty Living in the fastlane
20 juni 2007 · 2 616 Inlägg

antar att jag får lämna in min 360 och va utan den i några veckor sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang