7662
Sök

Hur många liter är denna lådan på?

1 585 Inlägg
20 juni 2007
Trådstartare
Hejsan har en Mutant MT10TB baslåda med dubbla 10" basar. Men för 1 månad sen så gick 1 bas i sönder. Så nu tänkte jag att man kan ju behålla baslådan kanske och stoppa i 2st nya basar. Men vill veta hur många liter lådan ligger på. Så man kan se vilken bas man kan stoppa i.

Baslådan

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=819 … Row2Center

Skulle man kunna sätta i 2st såna här basar?

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=818 … Row2Center

eller kanske ett par såna här.

http://www.electronetto.se/index.php?ma … cts_id=113

eller såna här kanske?

http://www.mds.se/products/speaker_twoc … emId=29133

Skulle nån av dom basarna passa i min låda?
Senast redigerat av Jolle87 (20 juni 2007)

10 287 Inlägg
20 juni 2007
Lådan är väl på typ 100 liter netto. Om någon av basarna funkar får någon annan räkna på. Portarna måste ju stämma också.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

21 761 Inlägg
20 juni 2007
Eftersom att du har lådan så är det enklast att mäta yttermåttet på lådan och hur tjockt lådmaterial det är, då ska det gå att räkna ut hur stor innervolym det är. Det är ju omöjligt att veta hur många liter lådan är på, man kan bara gissa.

Det bästa är att få reda på hur grova+långa som basreflexrören är på också, för att veta vilken avstämning det är på lådan. Som Sharky skrev.

Proljece?
1 464 Inlägg
20 juni 2007
räkna big_smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

1 585 Inlägg
20 juni 2007
Trådstartare
Okey vad ska jag göra då? låter väldigt komplicerat det här:P går det inte att göra så som jag har tänkt eller vadå?

21 761 Inlägg
20 juni 2007
Det kan säkert gå att göra som du har tänkt, men eftersom vi inte vet hur många liter som lådan är på och vilken avstämning det är så kan vi inte ge ett bra svar.

Om du mäter lådans yttermått, materialtjockleken, rörlängd och rörens innerdiameter så kan vi kanske räkna ut hur många liter som lådan är på och hur avstämningen är. Då kan vi antagligen också kolla på dina basförslag och se om någon av dessa basar kan tänkas passa i lådan.

Eller så kan du höra med Björn på www.dbakuten.se , han säljer bla Mutant och kan kanske veta vilka basar som sitter i din låda och om de basarna kan ersättas med någon annan Mutantbas.
Senast redigerat av Drönirettab (20 juni 2007)

1 585 Inlägg
20 juni 2007
Trådstartare
Vad är det för mått som står på netonnets hemsida då är det iner måtten eller?
Storlek 880x410x450mm (BxDxH)

21 761 Inlägg
20 juni 2007
Det är mest troligt yttermått. Jag har googlat på den där lådan och även kikat på Mutants hemsida, men det finns två olika lådmått och två olika effektuppgifter. Då blir man lite förvirrad.

Om det nu är lådans yttermått som är 880x410x450mm så skulle det innebära att volymen är ca 124 liter om lådmaterialet är22mm.

Men frågan är om lådan har raka sidor eller om någon sida är lutande?

1 585 Inlägg
20 juni 2007
Trådstartare
okey mm jag googla också och tittade lite. Nej baksida av lådan är det lutning på.

21 761 Inlägg
20 juni 2007
Då blev det knepigare. Det här är ganska svårt tycker jag, vi kan i princip bara gissa. Jag tycker att du kan höra med dbakuten, de kan säkert hjälpa dig. Björn finns på det här forumet också, om du PM:ar honom så kanske han kan hjälpa dig. Han heter "dbakuten".

10 287 Inlägg
20 juni 2007
Därav min höftning på runt 100 om en sida lutar.

/Göran

Drönirettab skrev:
skulle det innebära att volymen är ca 124 liter om lådmaterialet är22mm.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

21 761 Inlägg
20 juni 2007
Aha, du låg flera steg för mig där.

1 585 Inlägg
20 juni 2007
Trådstartare
Okey ska föröska få tag i björn och se om han kan hjälpa mig. Förstod att det skulle va svårt att räkna ut när det är slutning på lådan:P tackar för hjälpen iallafall

Sök