Kapitän "The duke"

En mildare uppdatering av ett gammal custom objekt.

HG_

• 157 Följare
  • 362 758 Visningar
  • Uppdaterades senast 2017-11-14

Djo

9144 2

2017-10-08 18:53

Kommer bli rå grym på riktigt smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=319031
Kolla gärna även in min bruksbil volvo v70 2002 som det händer endel med :)
Volvo V70 2,4t "Jubileum med S60 body kitt" (2002)

HG_

1977 3

2017-10-08 21:26

Djo skrev:
Kommer bli rå grym på riktigt smile

smile Tackar.

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)

HG_

1977 3

2017-11-04 19:20

Lite text uppdatering.
Tyvärr så inser jag att det har blivit lite för kallt att hålla på ute. Så det blir att lägga bilen på is till värmen framåt våren kommer.
Kommer att lägga upp en å annan uppdatering framöver på smågrejer som händer & sker som t ex rutramarna som min bekante har tagit & börjat svetsa på.
Tyvärr så har det varit en å annan grej som har gjort att jag blivit, enligt mig, försenad med några veckor.
Jag kommer ändå att vara inne på sidan lite i emellanåt & kolla på andras häftiga byggen.
Är det något ni undrar över så skriv en rad eller två så svarar jag så fort jag ser det.
Men uppdateringar följer framöver framöver.

Vettemannen *****JÄNKEBILSIDIOT*****

10429 3

2017-11-04 19:23

HG_ skrev:
Lite text uppdatering.
Tyvärr så inser jag att det har blivit lite för kallt att hålla på ute. Så det blir att lägga bilen på is till värmen framåt våren kommer.
Kommer att lägga upp en å annan uppdatering framöver på smågrejer som händer & sker som t ex rutramarna som min bekante har tagit & börjat svetsa på.
Tyvärr så har det varit en å annan grej som har gjort att jag blivit, enligt mig, försenad med några veckor.
Jag kommer ändå att vara inne på sidan lite i emellanåt & kolla på andras häftiga byggen.
Är det något ni undrar över så skriv en rad eller två så svarar jag så fort jag ser det.

Jaa, det är inte roligt att meka ute när det blir vinter men vi väntar på uppdateringar. Bättre att ta tid på sig än att man ska stressa. smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Gillar stora motorer med vrid och kubik! Just Real Power------No Turbo Shit!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Chevrolet Van G20 "CRUISAREN" (1988)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)

HG_

1977 3

2017-11-04 19:46

Vettemannen skrev:

HG_ skrev:
Lite text uppdatering.

Jaa, det är inte roligt att meka ute när det blir vinter men vi väntar på uppdateringar. Bättre att ta tid på sig än att man ska stressa. smile

/Benny

smile Jo det är sant, men det är ju alltid så att man vill ha ihop grejerna, helst igår. roll

HG_

1977 3

2017-11-14 20:27

big_smile En liten uppdatering i kylan.
Har nu kopplat in kylet till motoroljan & hällt i nästan 5 liter olja. Det är mest att motorn inte ska vara helt torr under vintern. Kommer att snurra runt motorn under vintern ett par gånger i månaden för att få runt lite smörjning i kanalerna.

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-20ad89f63e3f1d1d2c6ccf01a0f70dc2.jpg

Nu är kylet bara provisoriskt på plats & kommer att hängas på plats under skärmen fram till våren.
Jag fick även kopplat in kylet till växellådan, men ska få på kardan & ett par slangklämmor innan jag häller i oljan.

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-9d85d56c09046fceec6180bf972512f4.jpg

Bilderna är tagen med mobilen så där av bild kvaliteten. hmm
En liten uppdatering till kommer inom ett par dagar eller så. big_smile

603

2017-11-14 21:30

Det tar sig här med, vi får köra med utmattningsprincipen smile

"Väx inte upp! det är en fälla"

HG_

1977 3

2017-11-14 21:49

Power-krille skrev:
Det tar sig här med, vi får köra med utmattningsprincipen smile

lol Ja, det blir att gneta på tills det tar stop. I detta fall så blir det kylan som sätter stop för det roliga.

Senast i forumet

Diskussionsforum

Projekt

Evenemang

Sponsrade tjänster

Sommardäck
Vinterdäck
Biluppgifter

Sök bilar, värdering, ägare och historik gratis i fordonsregistret.

SÖK

Totalt 10 162 523 fordon