Volvo pv444 1957 Custom bygge B20 turbo och luftfjädring plåtbreddad mm,mm Karosserijobb pågår.

Vart sugen på en pv vintern 2013 ett projekt som skulle bli en snygg sommarbil. Har nu bestämt mig för att göra en projekt tråd av bilderna och bygget så ni kan följa vad som händer. Det mesta byggs om eller justeras efter mina idéer och önskemål. Ojoj vad detta spårade ur det vart lite av precis allt mitt i allt blev det Luftfjädring, Turbo försedd b20 med mc förgasare som kommer trycksättas av en Nissan turbo, Självklart med en inbyggd intercooler på diskret plats. Kolla genom tråden och se mina tokerier och bli gärna en av alla mina trevliga följare.

Djo

9 511 Inlägg
Skrivet 16 december 2017 · Inlägg av trådskaparen #1161

ILindh skrev:

Djo skrev:

ILindh skrev:
Riktigt roligt projekt, taggad på att se den lackerad!
Roligt att du är från dalarna å! smile

Tackar smile Jajemensan längtar jag med smile

Jasså kommer du ifrån då ?

Lilla rättvik, såg att du haft en gammal 240, som jag tror jag var väldigt nära på att köpa förut på blocket :-)

Aha ja Rättvik åker jag igenom dagligen på min väg mot jobbet i Mora.

Jaså där ser man, Det var en temperamentsfull 240 det saknar vissa delar med den, men inte problemen om vi säger som så. Men ljudet och hur pass pigg den var för att vara en b230F vintertid så var 3an aldrig ett problem när man skulle ha roligt wink
Menmen det är minnen numera orkade inte fortsätta lägga pengar på reparationer så sålde den vidare.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
43 Inlägg
Skrivet 17 december 2017 #1162

Djo skrev:

ILindh skrev:

Djo skrev:
Tackar smile Jajemensan längtar jag med smile

Jasså kommer du ifrån då ?

Lilla rättvik, såg att du haft en gammal 240, som jag tror jag var väldigt nära på att köpa förut på blocket :-)

Jaså där ser man, Det var en temperamentsfull 240 det saknar vissa delar med den, men inte problemen om vi säger som så. Men ljudet och hur pass pigg den var för att vara en b230F vintertid så var 3an aldrig ett problem när man skulle ha roligt wink
Menmen det är minnen numera orkade inte fortsätta lägga pengar på reparationer så sålde den vidare.

Japp, har själv funderingar på att skaffa mig en 240 70talare till vår/sommar å börja fixa, blev nå sjukt inspirerad när jag såg dehär projektet smile

Senast redigerat av ILindh (17 december 2017)

9 511 Inlägg
Skrivet 17 december 2017 · Inlägg av trådskaparen #1163

ILindh skrev:

Djo skrev:

ILindh skrev:

Japp, har själv funderingar på att skaffa mig en 240 70talare till vår/sommar å börja fixa, blev nå sjukt inspirerad när jag såg dehär projektet smile

Ja det är bara å köpa det wink min var ju en 92a det haha wink

Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
43 Inlägg
Skrivet 18 december 2017 #1164

Djo skrev:

ILindh skrev:

Djo skrev:

Hah, såg nu idag att din gamla 240 ligger ute på blocket igen å! tongue

9 511 Inlägg
Skrivet 18 december 2017 · Inlägg av trådskaparen #1165

ILindh skrev:

Djo skrev:

ILindh skrev:

Hah, såg nu idag att din gamla 240 ligger ute på blocket igen å! tongue

Jasså haha.

1 146 Inlägg
Skrivet 30 december 2017 #1166

skönt o se lite god framgång! tummen upp!

9 511 Inlägg
Skrivet 30 december 2017 · Inlägg av trådskaparen #1167

Tumbleweed skrev:
skönt o se lite god framgång! tummen upp!

Tackar smile

902 Inlägg
Skrivet 4 mars #1168

Hej DJO
Har du tappat sugen igen,du är saknad här ,gött spänd på att se din bil in action
Mvh Donvito

9 511 Inlägg
Skrivet 4 mars · Inlägg av trådskaparen #1169

Donvito skrev:
Hej DJO
Har du tappat sugen igen,du är saknad här ,gött spänd på att se din bil in action
Mvh Donvito

Nejdå men inte blivit något gjort på sistone,

Krångel med bruksbil köpt annan bil sålt gamla bilen så åker 740i nu, faktiskt väldigt nöjd smile  Varigt sjuk i influensa sista veckan och har hunnit blivit uppsagd så snart är man arbetslös igen.

men börjar se ett slut på spacklandet på karossen en del kvar man börjar bli bra smile

599 Inlägg
Skrivet 4 mars #1170

så nu er det bare å slenge seg i gang igjen smile vi gleder oss smile

9 511 Inlägg
Skrivet 4 mars · Inlägg av trådskaparen #1171

jarleb skrev:
så nu er det bare å slenge seg i gang igjen smile vi gleder oss smile

Låter bra det smile

Sponsrade tjänster

Sommardäck
Vinterdäck
Boka bilservice till fast pris