Köpråd bil för ca 200 000

andreas910722
26 augusti 2018 · 13 Inlägg

Letar efter en bil att ha till nästa sommar. Finns några jag kollat på men behöver mer information om alla bilar och därför tänkte jag att ni kunde hjälpa till med te.x. barnsjukdomar. Jag har som alla andra krav innan jag börjar leta och det är följande:

- Helst inte över 10 år (vill ha hyfsat modern)
- Över 300 hästkrafter (vill ligga på ca 5 sek 0-100)
- Bensin
- Runt 200 000 :-
- Helst Automat
- Runt 13 000 mil

Bilarna jag kollat på är följande:
* Bmw 335i (E92)
* Bmw 650i
* Bmw M3
* Lexus IS F
* Audi S5
* Ford Mustang GT
* Chevrolet Camaro SS (V8)
* Subaru WRX STI GT
Dessa är några jag tycker ser riktigt bra ut. Håll er gärna till dessa och förklara tex. varför man ska ta "denna bil" och "varför". Har mest varit inne på BMW 335i men hört att den kan ha stora utgifter som tex turboras, högtrycksbränslepump, spridare och vattenpump. Fler av dessa bilar som har kända fel?

Tack på förhand!

Senast redigerat av andreas910722 (26 augusti 2018)

Jokabsson
26 augusti 2018 · 1 176 Inlägg

335i kan även läcka olja här och där och tack vare det trånga utrymmet, kan den käka upp multiremmen om den går av och paja motorn till följd. Se i så fall till att den är bytt eller byt den ASAP.
Annars är de väldigt roliga bilar och drar förhållandevis lite soppa sett till kraftuttaget. Går med enkla medel att få upp i nästan 400hk oavsett N54 eller N55.

En dold pärla som du verkar ha uppmärksammat är Lexus IS F. V8, över 420hk och direkt konkurrent till den betydligt dyrare E92 BMW M3. Har inte hört något direkt negativt om dessa, men har å andra sidan inte varit i kretsar där dessa är omtalade. De är mycket ovanliga.

Mustang och Camaro är billigare än tyskarna och ligger i Lexusens prisklass, men kvalité på inredning och köregenskaper är inte heller i samma klass som BMW eller Lexus. Förbrukningen är helt galen på jänkarna dessutom.

Audi S5 hade jag skippat pga att den är framtung. Pålitliga är de väl inte heller direkt. Tråkigt med en bil som bara är rolig när vägen är rak och dessutom inte håller bra..

Subaru STI? Ptja varför inte, men återigen, inte alls i samma klass som Lexus eller BMW i upplevd kvalité. Jag är personligen knäsvag för Subaru och hade kanske övervägt en sådan. Men inte i jämförelse med Lexusen.

BMW 650i får du läsa på om angående motorn. V8orna på BMWs senare kärror har inte varit bra alls.

Mycket handlar ju i vanlig ordning om tycke och smak, så prova de som är mest intressanta och fortsätt sedan därifrån!

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
panda666
26 augusti 2018 · 4 250 Inlägg

skulle också välja lexusen av dom alla nämnda. Om ts är ute efter pålitlighet, annars kan ja nämna hur många olika märken som helst. Men lexusen borde hålla bra och ge bra me hästar. Om ts vill ha nått billigt me mycket hästar skulle ja kolla närmare på e39-e34 540 då dessa finns me både manuell och automat för småpengar=20-30k. kanske inte direkt småpengar men man får mycket häst för pengarna aif. 286 hk+rwd. Har personligen alltid varit svag för e39 m5 me manuella lådan :400hk original men har aldrig vågat pga felen som kan uppkomma=lyxfällan

Jokabsson
26 augusti 2018 · 1 176 Inlägg

panda666 skrev:
skulle också välja lexusen av dom alla nämnda. Om ts är ute efter pålitlighet, annars kan ja nämna hur många olika märken som helst. Men lexusen borde hålla bra och ge bra me hästar. Om ts vill ha nått billigt me mycket hästar skulle ja kolla närmare på e39-e34 540 då dessa finns me både manuell och automat för småpengar=20-30k. kanske inte direkt småpengar men man får mycket häst för pengarna aif. 286 hk+rwd. Har personligen alltid varit svag för e39 m5 me manuella lådan :400hk original men har aldrig vågat pga felen som kan uppkomma=lyxfällan

E39 M5 är ett bra alternativ! Men lite gammal kanske? smile
De lär vara på botten av sitt värde ungefär precis nu, så värdeminskningen går nog trögt.

IS F är inte mycket dyrare men erbjuder även pålitlighet och roligare leksaker.

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
panda666
26 augusti 2018 · 4 250 Inlägg

Cracksoup skrev:

panda666 skrev:
skulle också välja lexusen av dom alla nämnda. Om ts är ute efter pålitlighet, annars kan ja nämna hur många olika märken som helst. Men lexusen borde hålla bra och ge bra me hästar. Om ts vill ha nått billigt me mycket hästar skulle ja kolla närmare på e39-e34 540 då dessa finns me både manuell och automat för småpengar=20-30k. kanske inte direkt småpengar men man får mycket häst för pengarna aif. 286 hk+rwd. Har personligen alltid varit svag för e39 m5 me manuella lådan :400hk original men har aldrig vågat pga felen som kan uppkomma=lyxfällan

E39 M5 är ett bra alternativ! Men lite gammal kanske? smile
De lär vara på botten av sitt värde ungefär precis nu, så värdeminskningen går nog trögt.

IS F är inte mycket dyrare men erbjuder även pålitlighet och roligare leksaker.

hehe a ja vet, men den har en ganska savage v8 som ska gå riktigt bra. speciellt parad me manuell låda. men som du sa lexusen är jättebra speciellt som den kommer vara pålitlig hoppas man på. ja tror om man inte vill lägga ut så mycket pengar så kanske gamla 540 är bra för pengen. Men ts borde definitivt skaffa nått me v8, låter otroligt gott när man varvar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang