5619
Sök

hydralisk koppling på mc

bullsmugglare
190 Inlägg
24 juni 2007
Trådstartare
vet att det inte är ett ställe för mc frågor men kunde inte komma på ett bättre ställe o fråga. wink

köpte mej en husaberg 450 idag och får inte till kopplingen, det är precis som om den inte kopplar ur helt, den slirar inte eller nått när man kör men den småkryper lite när man står med kopplingen inne och man hör att den inte kopplar ur helt när man växlar på låga varv.

nån som vet vad som kan vara fel? går det o "spänna upp" dom på något vis?
kan det vara så enkelt som att jag bara behöver lufta systemet?

"Det krävs två för att ljuga, en som talar o en som lyssnar"

Sleeper
3 084 Inlägg
24 juni 2007
om du varvar den med koppling inne så kryper den inte iväg va? vad är det för årsmodell? har precis samma på min KX bytte korgen/lameller bytte olja (100 ggr) men det är så på den modellen likadant på alla 03:or. men den frikopplade iaf ett tag när jag bytte oljan du kan ju pröva med det.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

bullsmugglare
190 Inlägg
24 juni 2007
Trådstartare
det är en 05:a, så det kan vara oljan alltså...
för precis som du sa så verkar den krypa mindre när man gasar till. men jag fattar inte varför den växlar så hårt.
det känns verkligen som kopplingen inte kopplar ur helt full.

killen jag köpte den av hade precis bytt olja så han kanske hade i fel olja då.
får testa o byta!

Tackar Tackar

Sleeper
3 084 Inlägg
24 juni 2007
jo funkar inte det så kanske du helt enkelt få acceptera att det är så för det är ju trotsallt en tävlingsmaskin. lycka till!

PS. du kör möjligen inte på bana brukade köra i Nora förut wink

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Senator
323 Inlägg
25 juni 2007
kan va för lite spel på vajern juh!

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)

bullsmugglare
190 Inlägg
25 juni 2007
Trådstartare
Sushikocken skrev:
jo funkar inte det så kanske du helt enkelt få acceptera att det är så för det är ju trotsallt en tävlingsmaskin. lycka till!

PS. du kör möjligen inte på bana brukade köra i Nora förut wink

jo då körde lite där förut=) ska väl upp o testa med den här sen med=)
o visst kan jag leva med at den håller på såhär, mer orolig för att nått ska gå sönder=) misstänker att man har en koppling utav en anledning =P

bullsmugglare
190 Inlägg
25 juni 2007
Trådstartare
dr_weber skrev:

ehm? vart ska jag hitta den där vajern då? smile

Klyphuggare
328 Inlägg
25 juni 2007
Har samma problem på min. det enda som hjälpt lite är atf olja i lådan. MEN det går bara på 2 takt...

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

Hojmek
748 Inlägg
25 juni 2007
Provat att lufta? Annars så byt olja i lådan brukar ofta vara det som gör att det krånglar smile // Bodegan

Senator
323 Inlägg
26 juni 2007
säg att den är hydraliskt manövrerad med då! vad jag vet så har dom flest motorcyklarna hydraliska kopplingar! så dum är jag inte!

herr lilltroll skrev:
dr_weber skrev:

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)

bullsmugglare
190 Inlägg
26 juni 2007
Trådstartare
dr_weber skrev:
säg att den är hydraliskt manövrerad med då! vad jag vet så har dom flest motorcyklarna hydraliska kopplingar! så dum är jag inte!

herr lilltroll skrev:
dr_weber skrev:

trodde man skulle förstå det iomed att det står i rubriken smile

bullsmugglare
190 Inlägg
26 juni 2007
Trådstartare
har talat med en husabergs återförsäljare nu och dom trodde att det var skivorna som ligger mellan lamellerna som hade blitt konkava eller konvexa.

dom kostade 50kr st och jag behöver bara 8 st så det är helt klart värt o pröva, men känns dumt o riva isär det o inte byta lameller så det är väl lika bra o byta hela skiten...

har bytt olja nu också och lite bättre vart det iafa=)

tack för alla tips=)

Sök