11236
Sök

Brygga Sony Xplod slutsteg?

4 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
Har hört att det brukar stå på slutsteget hur man bryggar det men något sånt har jag inte sett, har ett slutsteg av denna typ som ska kopplas ihop med en baslåda:

http://www.merlin.com.pl/images_product/20/XM-SD22X.jpg

Ser ut så här om det säger er nånting:
(+)L(-)       (-)R(+)

Tack på förhand!

607 Inlägg
28 juni 2007
om du vill brygga så tar du båda + och sätter dom på en +pol, och gör samma sak med -.   men jag är inte 100

Brynäs tigers

4 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
Hmm, själv har jag hört att man tar L+ till R-, och sen kopplar man inte högtalarkablarna till L- och R+, men vet ju inte om detta är rätt...

21 761 Inlägg
28 juni 2007
Delain skrev:
(+)L(-)       (-)R(+)

Finns det verkligen inga markeringar för hur man bryggkopplar vid högtalaranslutningarna?

4 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Delain skrev:
(+)L(-)       (-)R(+)

Finns det verkligen inga markeringar för hur man bryggkopplar vid högtalaranslutningarna?

Heh, antar att jag inte kollade riktigt noga, såg att "BTL" har nått med bryggning att göra...

BTL           BTL
(+)L(-)       (-)R(+)

Antar att detta menas att det är bara att dra en kort kabel mellan L+ och R- eller?

21 761 Inlägg
28 juni 2007
Det är meningen att du kopplar in ena högtalarkabeln till L+ och andra högtalarkabeln till R-.

BTL betyder "Bridge Tied Load" och har alltså med helt vanlig bryggkoppling att göra, om man googlar på "bridge tied load" så finns förklaringar.

21 761 Inlägg
28 juni 2007
Ja, vid en bryggkoppling så utnyttjar man bara ena kanalens + och andra kanalens -. Jag kan för lite om hur det fungerar rent elektriskt, kan inte förklara exakt varför det är så.

736 Inlägg
28 juni 2007
Koppla in där det står BTL så funkar det, har själv ett sånt steg låt sedan L- och R+ vara. Man kan se det om en seriekoppling inne i steget.

Sök