Dags för elbil?

caromania Forummoderator
29 augusti · 8 122 Inlägg
#161

Merparten av folket kör nog sällan mer än 50mil enkel resa och snart är ju elbilarna där. Tekniken finns säkert inom några år att utveckla bilar som går 100-200mil på en laddning men tyvärr så tror jag tillverkarna kommer göra samma sak med elbilarna som man gjort med ”vanliga” bilar, att prioritera prestanda. Nästa generations tråk-kombi från valfritt grått tråk-märke lär väl göra 0-100 på 4s om fem år. Meningslöst. Satsa på räckvidd.

För min del så är snart elbilen intressant. Jag kör 55mil en gång om året och jag vill köra i ett sträck. Ger vi Kia och de andra ”vanliga” tillverkarna 2-3 år så är vi där med råge. Sedan behöver de bara få några år på nacken så jag kan tänka mig pengarna. (Regeln är 120k max.) Då är det nog lagom att byta bort Lexusen.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
29 augusti · 12 096 Inlägg
#162

caromania skrev:
Merparten av folket kör nog sällan mer än 50mil enkel resa och snart är ju elbilarna där. Tekniken finns säkert inom några år att utveckla bilar som går 100-200mil på en laddning men tyvärr så tror jag tillverkarna kommer göra samma sak med elbilarna som man gjort med ”vanliga” bilar, att prioritera prestanda. Nästa generations tråk-kombi från valfritt grått tråk-märke lär väl göra 0-100 på 4s om fem år. Meningslöst. Satsa på räckvidd.

För min del så är snart elbilen intressant. Jag kör 55mil en gång om året och jag vill köra i ett sträck. Ger vi Kia och de andra ”vanliga” tillverkarna 2-3 år så är vi där med råge. Sedan behöver de bara få några år på nacken så jag kan tänka mig pengarna. (Regeln är 120k max.) Då är det nog lagom att byta bort Lexusen.

Vi pratar om att göra en privat bilpool med några grannar (4-6 hushåll) i kvarteret på en äldre fossilbil, diesel så kan vi alla köpa en elbil för det dagliga pendlandet. Än så länge är det löst snack sprunget ur en blöt grillkväll i tisdags. Jag har delvis lyckats övertyga de mest nitiska med att de fått prova en El-niro. Ekonomin är ju oslagbar om man pendlar 14 mil ToR om dagen som de flesta gör i detta fallet.

I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.
caromania Forummoderator
29 augusti · 8 122 Inlägg
#163

Hybrid_ skrev:

caromania skrev:
Merparten av folket kör nog sällan mer än 50mil enkel resa och snart är ju elbilarna där. Tekniken finns säkert inom några år att utveckla bilar som går 100-200mil på en laddning men tyvärr så tror jag tillverkarna kommer göra samma sak med elbilarna som man gjort med ”vanliga” bilar, att prioritera prestanda. Nästa generations tråk-kombi från valfritt grått tråk-märke lär väl göra 0-100 på 4s om fem år. Meningslöst. Satsa på räckvidd.

För min del så är snart elbilen intressant. Jag kör 55mil en gång om året och jag vill köra i ett sträck. Ger vi Kia och de andra ”vanliga” tillverkarna 2-3 år så är vi där med råge. Sedan behöver de bara få några år på nacken så jag kan tänka mig pengarna. (Regeln är 120k max.) Då är det nog lagom att byta bort Lexusen.

Vi pratar om att göra en privat bilpool med några grannar (4-6 hushåll) i kvarteret på en äldre fossilbil, diesel så kan vi alla köpa en elbil för det dagliga pendlandet. Än så länge är det löst snack sprunget ur en blöt grillkväll i tisdags. Jag har delvis lyckats övertyga de mest nitiska med att de fått prova en El-niro. Ekonomin är ju oslagbar om man pendlar 14 mil ToR om dagen som de flesta gör i detta fallet.

Det jag gillar mest är helt klart att ni hade en blöt grillkväll en tisdag. Det skiljer agnarna från vetet. Sedan är ju idén klockren, lite som att köpa fjällstuga ihop.  Problemet är väl om alla vill åka långt samma vecka under semestern. Men rätt tänkt för att komma runt hindret med begränsad räckvidd för den vanliga familjen som kör de där 55milen en gång om året.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
panda666
29 augusti · 3 076 Inlägg
#164

precis så jag tänker sj. behöver inte monster prestanda på en vardagsbil, kan förstå för dom som vill sätta rekord i nurburgring eller på bana men till mig o dig som åker me familj fram o tbax till ica o jobbet räcker me 200hk 0-100 på 8 sec. Räckvidd, comfort och snyggt ska de va^^ Musk focuserar bara på rika och på prestanda.

viccoA
29 augusti · 2 521 Inlägg
#165

panda666 skrev:
precis så jag tänker sj. behöver inte monster prestanda på en vardagsbil, kan förstå för dom som vill sätta rekord i nurburgring eller på bana men till mig o dig som åker me familj fram o tbax till ica o jobbet räcker me 200hk 0-100 på 8 sec. Räckvidd, comfort och snyggt ska de va^^ Musk focuserar bara på rika och på prestanda.

Det går utmärkt att köpa elbil från BMW, Nissan, Kia, Hyundai, Volkswagen och många andra om man tycker Tesla är för dyra eller onödigt snabba.

Ivel
29 augusti · 638 Inlägg
#166

viccoA skrev:

Ivel skrev:

viccoA skrev:
Nu har jag beställt min andra elbil, den 9 månader gamla tar sambon över.
Den nya är också relativt billig mot de dyraste, går 0-100 på 5.6 sekunder vilket duger för en bruksholk, har dragkrok och går ca 41 mil på en laddning enligt specen.

Hur många av er som är kritiska mot elbilar har kört mer än 10 mil i en modern elbil?

Model 3?

Jajemen!
Största nackdelarna med Tesla som jag ser det:
- Saknar dynamiska ljus
- Något bullrigare än vad den hade behövt vara (borde tex haft laminerade dubbelglas i samtliga rutor)
- Småsaker som kunde funkat bättre tex torkarautomatiken
- Ingen elektrisk baklucka
-Verkar mer benägen att strula än medelelbilen (visserligen kommer den med generös garanti)

Finns däremot ett jäkla gäng fördelar...

Den är ganska trevlig tycker jag, även om man alltid vill ha mer av det goda.
Just ljudisolering är en småsvår bit gällande elbilar eftersom andra biljud försvinner.
Jag är dock kluven till instrumentgruppens design men det är nog en vanesak gällande handhavande.
Jag har sneglat på både Leif och bumseitre som begagnade men avvaktar lite ett tag till.
Den bakhjulsdrivna av de tu är ju faktiskt en rätt kul krabat och föredras av mig, ja du läste rätt jag lovordar en premiumwagen i jämförelse med en elwok. Systemkalops är stundande!

Priusguru; "Livet är för kort att bruka opålitliga transportmedel."
viccoA
30 augusti · 2 521 Inlägg
#167

Ivel skrev:

viccoA skrev:

Ivel skrev:

Model 3?

Jajemen!
Största nackdelarna med Tesla som jag ser det:
- Saknar dynamiska ljus
- Något bullrigare än vad den hade behövt vara (borde tex haft laminerade dubbelglas i samtliga rutor)
- Småsaker som kunde funkat bättre tex torkarautomatiken
- Ingen elektrisk baklucka
-Verkar mer benägen att strula än medelelbilen (visserligen kommer den med generös garanti)

Finns däremot ett jäkla gäng fördelar...

Den är ganska trevlig tycker jag, även om man alltid vill ha mer av det goda.
Just ljudisolering är en småsvår bit gällande elbilar eftersom andra biljud försvinner.
Jag är dock kluven till instrumentgruppens design men det är nog en vanesak gällande handhavande.
Jag har sneglat på både Leif och bumseitre som begagnade men avvaktar lite ett tag till.
Den bakhjulsdrivna av de tu är ju faktiskt en rätt kul krabat och föredras av mig, ja du läste rätt jag lovordar en premiumwagen i jämförelse med en elwok. Systemkalops är stundande!

Ja när det gäller ljudisolering är nog Leafen bland det tystaste man kan hitta i budgetkategorin. När det gäller premiumsegmentet har jag hört (men inte kört själv) att EQCn går galet tyst. Pratas om tillval där samtliga rutor är dubbelglas, även bakrutan.
i3 särskilt i3s växer mer och mer i mina ögon. Första reaktionen är att formgivarna åt någon mysko svamp till lunchen men vant mig på något märkligt vis. Galet kul på kurviga vägar med.
Leaf är lagom, tysken är mer smilgrop. Nu väntar vi på att du ska gå runt med bayersk-logo-keps i kvarteret...

torsen
30 augusti · 3 329 Inlägg
#168

Hur som helst anser jag att de "kinesiska kraven" på elbilar bör införas även i resten av världen och Sverige i synnerhet för att få "bidrag" och andra fördelar.
"Kinesiska kravet" är att bilen ska kunna köras MINST 50 km under sämsta tänkbara förhållanden.
D v s vintertid i sträng kyla med full värme, sätesvärmare, rutavisning, torkare, ljudanlängning m m.
Sommartid med ACC, torkare m m påslaget.
Härutöver bör dessa "elbilar"(hybrider/laddhybrider etc) vara så konstruerade att de INTE GÅR att köra på annat än ren el inom vissa begränsade områden, stadskärnor t ex.

panda666
30 augusti · 3 076 Inlägg
#169

viccoA skrev:

Ivel skrev:

viccoA skrev:

Jajemen!
Största nackdelarna med Tesla som jag ser det:
- Saknar dynamiska ljus
- Något bullrigare än vad den hade behövt vara (borde tex haft laminerade dubbelglas i samtliga rutor)
- Småsaker som kunde funkat bättre tex torkarautomatiken
- Ingen elektrisk baklucka
-Verkar mer benägen att strula än medelelbilen (visserligen kommer den med generös garanti)

Finns däremot ett jäkla gäng fördelar...

Den är ganska trevlig tycker jag, även om man alltid vill ha mer av det goda.
Just ljudisolering är en småsvår bit gällande elbilar eftersom andra biljud försvinner.
Jag är dock kluven till instrumentgruppens design men det är nog en vanesak gällande handhavande.
Jag har sneglat på både Leif och bumseitre som begagnade men avvaktar lite ett tag till.
Den bakhjulsdrivna av de tu är ju faktiskt en rätt kul krabat och föredras av mig, ja du läste rätt jag lovordar en premiumwagen i jämförelse med en elwok. Systemkalops är stundande!

Ja när det gäller ljudisolering är nog Leafen bland det tystaste man kan hitta i budgetkategorin. När det gäller premiumsegmentet har jag hört (men inte kört själv) att EQCn går galet tyst. Pratas om tillval där samtliga rutor är dubbelglas, även bakrutan.
i3 särskilt i3s växer mer och mer i mina ögon. Första reaktionen är att formgivarna åt någon mysko svamp till lunchen men vant mig på något märkligt vis. Galet kul på kurviga vägar med.
Leaf är lagom, tysken är mer smilgrop. Nu väntar vi på att du ska gå runt med bayersk-logo-keps i kvarteret...

pratar vi om bmw i3? tycker personligen det är den fulaste bilen ja nånsin sett och sämsta bilen också, inget alls är fint me den både ut och in. dom kunde inte ens få knapparna rätt för växelspaken P-D-R osv, dom kunde inte kopiera mercedes växelspaken som sitter på ratten utan behövde göra nått så dumt som knappar istället som känns helt fel^^ av dom få elbilar ja tycker är fina är opels? ampera, det är en sedan och tror den är helt el, tror..har för mig iaf att den gick o ladda ordentligt och sen gå på helt el. Annars finns de ju tesla men dom är galet överprisade.

caromania Forummoderator
30 augusti · 8 122 Inlägg
#170

panda666 skrev:

viccoA skrev:

Ivel skrev:

Den är ganska trevlig tycker jag, även om man alltid vill ha mer av det goda.
Just ljudisolering är en småsvår bit gällande elbilar eftersom andra biljud försvinner.
Jag är dock kluven till instrumentgruppens design men det är nog en vanesak gällande handhavande.
Jag har sneglat på både Leif och bumseitre som begagnade men avvaktar lite ett tag till.
Den bakhjulsdrivna av de tu är ju faktiskt en rätt kul krabat och föredras av mig, ja du läste rätt jag lovordar en premiumwagen i jämförelse med en elwok. Systemkalops är stundande!

Ja när det gäller ljudisolering är nog Leafen bland det tystaste man kan hitta i budgetkategorin. När det gäller premiumsegmentet har jag hört (men inte kört själv) att EQCn går galet tyst. Pratas om tillval där samtliga rutor är dubbelglas, även bakrutan.
i3 särskilt i3s växer mer och mer i mina ögon. Första reaktionen är att formgivarna åt någon mysko svamp till lunchen men vant mig på något märkligt vis. Galet kul på kurviga vägar med.
Leaf är lagom, tysken är mer smilgrop. Nu väntar vi på att du ska gå runt med bayersk-logo-keps i kvarteret...

pratar vi om bmw i3? tycker personligen det är den fulaste bilen ja nånsin sett och sämsta bilen också, inget alls är fint me den både ut och in. dom kunde inte ens få knapparna rätt för växelspaken P-D-R osv, dom kunde inte kopiera mercedes växelspaken som sitter på ratten utan behövde göra nått så dumt som knappar istället som känns helt fel^^ av dom få elbilar ja tycker är fina är opels? ampera, det är en sedan och tror den är helt el, tror..har för mig iaf att den gick o ladda ordentligt och sen gå på helt el. Annars finns de ju tesla men dom är galet överprisade.

Jag skulle inte säga att Tesla är överprisade, de vänder sig däremot inte till vanligt folk. Lika lite som att Porsche, Ferrari etc gör det. Däremot säljer de ju väldigt bra och det beror väl på att många trots allt ser hur totalkostnaden inte blir så mycket annorlunda mot andra premiummärken de valt tidigare. Men som sagt, fortfarande ingen bil för knegarna.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
panda666
30 augusti · 3 076 Inlägg
#171

caromania skrev:

panda666 skrev:

viccoA skrev:

Ja när det gäller ljudisolering är nog Leafen bland det tystaste man kan hitta i budgetkategorin. När det gäller premiumsegmentet har jag hört (men inte kört själv) att EQCn går galet tyst. Pratas om tillval där samtliga rutor är dubbelglas, även bakrutan.
i3 särskilt i3s växer mer och mer i mina ögon. Första reaktionen är att formgivarna åt någon mysko svamp till lunchen men vant mig på något märkligt vis. Galet kul på kurviga vägar med.
Leaf är lagom, tysken är mer smilgrop. Nu väntar vi på att du ska gå runt med bayersk-logo-keps i kvarteret...

pratar vi om bmw i3? tycker personligen det är den fulaste bilen ja nånsin sett och sämsta bilen också, inget alls är fint me den både ut och in. dom kunde inte ens få knapparna rätt för växelspaken P-D-R osv, dom kunde inte kopiera mercedes växelspaken som sitter på ratten utan behövde göra nått så dumt som knappar istället som känns helt fel^^ av dom få elbilar ja tycker är fina är opels? ampera, det är en sedan och tror den är helt el, tror..har för mig iaf att den gick o ladda ordentligt och sen gå på helt el. Annars finns de ju tesla men dom är galet överprisade.

Jag skulle inte säga att Tesla är överprisade, de vänder sig däremot inte till vanligt folk. Lika lite som att Porsche, Ferrari etc gör det. Däremot säljer de ju väldigt bra och det beror väl på att många trots allt ser hur totalkostnaden inte blir så mycket annorlunda mot andra premiummärken de valt tidigare. Men som sagt, fortfarande ingen bil för knegarna.

Man läser ju varje dag och ofta att tesla inte tjänar så bra på bilarna? att dom går back, läser ju att tesla inte går me vinst eller har ja helt fel. Det är ju medelsvenson och jag som behöver bil fram o tbax till jobbet osv som dom borde rikta sin focus på och inte ett par chefer i sverige som har råd me teslan. Och såklart saknaden av kombi gör att ingen köper. Hade musk focuserat på medelsvenson marknaden alltså där passat kombi och volvo kombi marknaden skulle det gå fruktansvärt bra för honom. Istället leker han mr playboy och vad ja läser o hör förlorar han mke pengar. Tesla bilarna vad ja hört ska inte ens hålla så bra?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
30 augusti · 12 096 Inlägg
#172

panda666 skrev:

caromania skrev:

panda666 skrev:

pratar vi om bmw i3? tycker personligen det är den fulaste bilen ja nånsin sett och sämsta bilen också, inget alls är fint me den både ut och in. dom kunde inte ens få knapparna rätt för växelspaken P-D-R osv, dom kunde inte kopiera mercedes växelspaken som sitter på ratten utan behövde göra nått så dumt som knappar istället som känns helt fel^^ av dom få elbilar ja tycker är fina är opels? ampera, det är en sedan och tror den är helt el, tror..har för mig iaf att den gick o ladda ordentligt och sen gå på helt el. Annars finns de ju tesla men dom är galet överprisade.

Jag skulle inte säga att Tesla är överprisade, de vänder sig däremot inte till vanligt folk. Lika lite som att Porsche, Ferrari etc gör det. Däremot säljer de ju väldigt bra och det beror väl på att många trots allt ser hur totalkostnaden inte blir så mycket annorlunda mot andra premiummärken de valt tidigare. Men som sagt, fortfarande ingen bil för knegarna.

Man läser ju varje dag och ofta att tesla inte tjänar så bra på bilarna? att dom går back, läser ju att tesla inte går me vinst eller har ja helt fel. Det är ju medelsvenson och jag som behöver bil fram o tbax till jobbet osv som dom borde rikta sin focus på och inte ett par chefer i sverige som har råd me teslan. Och såklart saknaden av kombi gör att ingen köper. Hade musk focuserat på medelsvenson marknaden alltså där passat kombi och volvo kombi marknaden skulle det gå fruktansvärt bra för honom. Istället leker han mr playboy och vad ja läser o hör förlorar han mke pengar. Tesla bilarna vad ja hört ska inte ens hålla så bra?

Sverige är ett litet land och kombibilar är vårt påhitt. I andra länder köper man inte en kombi om man inte är så illa tvungen. Tesla skiter i vad vi önskar.

Tesla är inte mer benägen att krångla än medelbilen i stort sett enligt en mekaniker på deras verkstad i Upplands-Väsby. Passformen på bilen är dock en ren katastrof. Men fungerar gör de även om bromsar slits lite.

I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.
AB8 Mr
30 augusti · 23 Inlägg
#173

Hej, petrolhead sen födseln..
Körde Tesla Model 3 på semestern (130 mil), reflektioner:
+
Oerhört bekväm bil med fantastisk stereo och navigator.
Gratis laddning (upp till 1500 mil).
Extremt snabb bil när det behövs.
Alltid perfekt klimat i bilen (+32º ute).
Mycket packningsutrymme.
Folk vill prata om Tesla.
-
Spontankörning funkar dåligt (nära batteritorsk på första stinten).
Spara-batteri-körning blir tråkigt (inte ett problem om man planerar laddningsstopp).
Inga instrument, bara skärmen (gäller endast M3).
Mycket fastfood blir det när man stannar och laddar.
Upplevs som lite bullrig (kan vara för att bilen är så tyst under 70 km/h)
Folk vill prata om Tesla.

Senast redigerat av AB8 (30 augusti )

Mvh
/B
viccoA
31 augusti · 2 521 Inlägg
#174

panda666 skrev:

viccoA skrev:

Ivel skrev:

Den är ganska trevlig tycker jag, även om man alltid vill ha mer av det goda.
Just ljudisolering är en småsvår bit gällande elbilar eftersom andra biljud försvinner.
Jag är dock kluven till instrumentgruppens design men det är nog en vanesak gällande handhavande.
Jag har sneglat på både Leif och bumseitre som begagnade men avvaktar lite ett tag till.
Den bakhjulsdrivna av de tu är ju faktiskt en rätt kul krabat och föredras av mig, ja du läste rätt jag lovordar en premiumwagen i jämförelse med en elwok. Systemkalops är stundande!

Ja när det gäller ljudisolering är nog Leafen bland det tystaste man kan hitta i budgetkategorin. När det gäller premiumsegmentet har jag hört (men inte kört själv) att EQCn går galet tyst. Pratas om tillval där samtliga rutor är dubbelglas, även bakrutan.
i3 särskilt i3s växer mer och mer i mina ögon. Första reaktionen är att formgivarna åt någon mysko svamp till lunchen men vant mig på något märkligt vis. Galet kul på kurviga vägar med.
Leaf är lagom, tysken är mer smilgrop. Nu väntar vi på att du ska gå runt med bayersk-logo-keps i kvarteret...

pratar vi om bmw i3? tycker personligen det är den fulaste bilen ja nånsin sett och sämsta bilen också, inget alls är fint me den både ut och in. dom kunde inte ens få knapparna rätt för växelspaken P-D-R osv, dom kunde inte kopiera mercedes växelspaken som sitter på ratten utan behövde göra nått så dumt som knappar istället som känns helt fel^^ av dom få elbilar ja tycker är fina är opels? ampera, det är en sedan och tror den är helt el, tror..har för mig iaf att den gick o ladda ordentligt och sen gå på helt el. Annars finns de ju tesla men dom är galet överprisade.

Knappar till växellådan? Det är ett rattstångsreglage man vrider på.

viccoA
31 augusti · 2 521 Inlägg
#175

torsen skrev:
Hur som helst anser jag att de "kinesiska kraven" på elbilar bör införas även i resten av världen och Sverige i synnerhet för att få "bidrag" och andra fördelar.
"Kinesiska kravet" är att bilen ska kunna köras MINST 50 km under sämsta tänkbara förhållanden.
D v s vintertid i sträng kyla med full värme, sätesvärmare, rutavisning, torkare, ljudanlängning m m.
Sommartid med ACC, torkare m m påslaget.
Härutöver bör dessa "elbilar"(hybrider/laddhybrider etc) vara så konstruerade att de INTE GÅR att köra på annat än ren el inom vissa begränsade områden, stadskärnor t ex.

Ja alla rena elbilar som säljs nya på svenska marknaden går garanterat betydligt mer än 5 mil oavsett om det är 35grader varmt eller kallt.

Bidraget är indelat i två nivåer där laddhybrid får lägre bidrag och ren elbil högre. Håller med om att hybridernas batterier behöver bli större. Gärna kring 8-10 mils räckvidd, då behöver snittbilisten nästan aldrig köra fossilt.

panda666
31 augusti · 3 076 Inlägg
#176

viccoA skrev:

panda666 skrev:

viccoA skrev:
Ja när det gäller ljudisolering är nog Leafen bland det tystaste man kan hitta i budgetkategorin. När det gäller premiumsegmentet har jag hört (men inte kört själv) att EQCn går galet tyst. Pratas om tillval där samtliga rutor är dubbelglas, även bakrutan.
i3 särskilt i3s växer mer och mer i mina ögon. Första reaktionen är att formgivarna åt någon mysko svamp till lunchen men vant mig på något märkligt vis. Galet kul på kurviga vägar med.
Leaf är lagom, tysken är mer smilgrop. Nu väntar vi på att du ska gå runt med bayersk-logo-keps i kvarteret...

pratar vi om bmw i3? tycker personligen det är den fulaste bilen ja nånsin sett och sämsta bilen också, inget alls är fint me den både ut och in. dom kunde inte ens få knapparna rätt för växelspaken P-D-R osv, dom kunde inte kopiera mercedes växelspaken som sitter på ratten utan behövde göra nått så dumt som knappar istället som känns helt fel^^ av dom få elbilar ja tycker är fina är opels? ampera, det är en sedan och tror den är helt el, tror..har för mig iaf att den gick o ladda ordentligt och sen gå på helt el. Annars finns de ju tesla men dom är galet överprisade.

Knappar till växellådan? Det är ett rattstångsreglage man vrider på.

https://i.ibb.co/0G8Q2Jd/2016-bmw-i3-gearshift.jpg

ja denna, tycker är skitfult och störande, känns inte premium eller bmw alls, och att när man ska öppna huven så måste man öppna en liten lucka o sen dra i en liten snöre för att få upp huven är bara ridiculous. super löjligt och otroligt ful inredning^^ min personliga åsikt.

Xebers76
31 augusti · 1 406 Inlägg
#177

panda666 skrev:

viccoA skrev:

panda666 skrev:

pratar vi om bmw i3? tycker personligen det är den fulaste bilen ja nånsin sett och sämsta bilen också, inget alls är fint me den både ut och in. dom kunde inte ens få knapparna rätt för växelspaken P-D-R osv, dom kunde inte kopiera mercedes växelspaken som sitter på ratten utan behövde göra nått så dumt som knappar istället som känns helt fel^^ av dom få elbilar ja tycker är fina är opels? ampera, det är en sedan och tror den är helt el, tror..har för mig iaf att den gick o ladda ordentligt och sen gå på helt el. Annars finns de ju tesla men dom är galet överprisade.

Knappar till växellådan? Det är ett rattstångsreglage man vrider på.

https://i.ibb.co/0G8Q2Jd/2016-bmw-i3-gearshift.jpg

ja denna, tycker är skitfult och störande, känns inte premium eller bmw alls, och att när man ska öppna huven så måste man öppna en liten lucka o sen dra i en liten snöre för att få upp huven är bara ridiculous. super löjligt och otroligt ful inredning^^ min personliga åsikt.

Huven går också att öppna med fjärren, funkar klockrent. Växelspaken är löjlig men absolut inte svår att använda. Otroligt trevlig bil att köra, men ja den ser ut som den gör. (Jag har kört flera i3 och i3s)

Varför inte ta med hela soffgruppen ut på vägarna? Kolla gärna in min tråd "Den rullande soffgruppen"
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=319705
Low
31 augusti · 2 362 Inlägg
#178

Man får se hur priserna blir av dessa fosilstenar. Känns det kommer ta minst 10-15år innan man kan köpa en normal stor för 50k.

Förhoppningsvis så hinner det komma någon miljöbränsle.

xXSammy
1 september · 5 783 Inlägg
#179

Elplatserna i garaget hemma kostar 600-800kr mer än det vanliga, kanske sänks med tiden iom att det är nybyggt.
Sen tankar jag en gång i månaden så summan blir mer eller mindre samma.. Och jag får mindre stressmoment angående laddning och räckvidd.

Ford Puma kommer som hybrid snart.. Kanske blir något. smile

Hon/Henne
viccoA
onsdag 14:58 · 2 521 Inlägg
#180

Teslas 7-sitsiga (nja mer femsitsig med extra nödsäten) familjebil i storbilsklassen rullade runt Nurburgring på smått hysteriska 7min och 23 sekunder. Behovet av en Model S 100D plaid blev precis väldigt stort känner jag...plaid-versionen sägs ha drygt 10.000NM och 3 elmotorer.

Ferrari Enzo rullar runt samma slinga på 7.25,1...
Bugatti Veyron 16.4 gör det på 7,40
Porsches elbil Taycan 7.43
Lamborghini Gallardo LP560-4 7.52
BMW M5 F10 Competition 7.54


Snackarna som anser att Tesla bara duger till 201meter börjar få gruvligt ont om argument, det är en spännande dinosauriebränslefri värld som väntar runt hörnet för oss bilentusiaster wink

Senast redigerat av viccoA (onsdag 16:24)

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang