Detta köpte jag nyss-tråden

Vettemannen *****JÄNKEBILSIDIOT*****
31 augusti · 11 801 Inlägg

Henke_P skrev:

Vettemannen skrev:

Henke_P skrev:
Jag får väl hänga på den här tråden smile

köpte nya H-profil stakar till långvårdsbilen big_smile

/Henke P..

Vad är en långvårdsbil?

/Benny

Det är min bil som ja köpte 2002..ställde av den 2013 pga tappade intresset..så då blir det en långvårdsbil då den behöver en genomgång nu när suget efter att få ihop den har kommit tillbaka smile

/Henke P..

Ok?

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Gillar stora motorer med vrid och kubik! Just Real Power------No Turbo Shit!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Nybergrobin
31 augusti · 2 014 Inlägg

oljepump till barracudan!    Den gamla (500mil max) gav upp så motorn skar........ 

Den nya pumpen var billig men inte renovering av motorn ;P

norrlandsskogen
1 september · 26 Inlägg

torsen skrev:
Hur får man vet att Mekonomen har kvällsrea?

Som någon skrev så skickades det delvis ut ett SMS till medlemmar.

Medlemmar har även 10% rabatt på allt både i butiker och i deras webbshop. Kostar ju inget att bli medlem, och bra priser och kampanjer tillkommer ju ibland. Bäst är ju såklart att alltid jämföra produkten man vill köpa mot andra företag. Mekonomen har dock gratis frakt och fri returnering (tror jag), vilket är fantastiskt. Jag fick mina grejer efter 1 arbetsdag. Min erfarenhet av deras webbshop och frakt är mycket god, proffsig emballering inuti medföljande Mekonomen-påse, rekommenderas...

Länk till bli-medlemssidan: https://www.mekonomen.se/kund-hos-oss/m … som-medlem

Senast redigerat av norrlandsskogen (1 september )

spillolja
4 september · 2 153 Inlägg

ICA-Maxi:
https://www1.garaget.org/gallery/images/207/206321/206321-fc5cf6e75a3386a9abd08101b6afbfaf.jpg
Bacon Ica bokspånrökt 3-pack 3*140g  29:50
Burger-Pels 3:95st + pant

färdig rätt:
https://www1.garaget.org/gallery/images/207/206321/206321-cab355f338f4bca8784727e7a80adc18.jpg

Äggen kommer från Lidl:
ägg 6 pack fridående höns  13:90

Nytt försök med ny ölsort
Bordet är nu delvis avstädat så Ivel förhoppningsvis blir nöjd

En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
Ivel
4 september · 619 Inlägg

spillolja skrev:
ICA-Maxi:
https://www1.garaget.org/gallery/images … afbfaf.jpg
Bacon Ica bokspånrökt 3-pack 3*140g  29:50
Burger-Pels 3:95st + pant

färdig rätt:
https://www1.garaget.org/gallery/images … 0adc18.jpg

Äggen kommer från Lidl:
ägg 6 pack fridående höns  13:90

Nytt försök med ny ölsort
Bordet är nu delvis avstädat så Ivel förhoppningsvis blir nöjd

Jag blir mest förvånad över att någon vuxen mogen människa kan ha det så stökigt på det här viset med kablar liggandes på golvet och ständiga högar med reklam och post på köksbordet, men du kallar å andra sidan en av bilarna dina för pundarburk så det kan ju finnas för oss okända bakomvarande orsaker.
Däremot undrar jag hur den där ölen smakade?
Något tips på en mörk öl?

Senast redigerat av Ivel (4 september )

Priusguru; "Livet är för kort att bruka opålitliga transportmedel."
Jdmboy96
9 september · 19 Inlägg

Köptes 4a ngk tändstift, bränslefilter, olja och oljefilter + en ventilkåps packning till en Audi med akl motor ehm... Tjohoo va kul big_smile

11 september · 11 801 Inlägg

Vad: Nya centrumkåpor till Trans Amen
Var: Någonstans i USA
Kostade: Drygt 1000 kr
https://www1.garaget.org/gallery/images/129/128713/128713-8e8a725666c01b5e87e925a9fed44ca0.jpg

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (11 september )

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Henke_P
onsdag 22:12 · 46 Inlägg

Hade missat en packning till oljepumpen fick ja se ikväll..
Pris 23kronor
Ebay..(Xpower Engines)https://www1.garaget.org/gallery/images/82/81607/81607-f6a33eede68711e5dbc21b7365f8dd31.jpg

/Henke P..

torsen
fredag 08:46 · 3 328 Inlägg

Henke_P skrev:
Hade missat en packning till oljepumpen fick ja se ikväll..
Pris 23kronor
Ebay..(Xpower Engines)https://www1.garaget.org/gallery/images/82/81607/81607-f6a33eede68711e5dbc21b7365f8dd31.jpg

/Henke P..

Heeeelt o t - men ändå!!!!
För ett antal år sedan hade jag missat att montera packningen mellan oljepump och lock på en Opel.
Vid startförsöket tog startmotorn i så det luktade illa.
När jag gav upp och i stället började städa arbetsbänken fann jag en begagnad och en ny packning med samma utseende.
Eftersom jag visste att den vertikala axeln som löper mot kamaxeln i nederändan driver oljepumpen och i överändan driver fördelaren, så gick det lätt att konstatera att axeln satt fast.
En lärdom för livet ha ha.

Nybergrobin
fredag 22:08 · 2 014 Inlägg

Köpte och köpte.....betalade precis renovering av v8an.... suck!     12400 kostade den trasiga oljepumpen....

Presidento Of World
fredag 22:21 · 2 558 Inlägg

En luftvärmepump lagom till kylan för saftiga 14900..

Positivt är att den kyler ochså så hoppas på varm sommar då är den guldvärd smile

Presidento saknar signatur
Svarte_Orm
fredag 22:32 · 2 170 Inlägg

Presidento skrev:

Positivt är att den kyler ochså så hoppas på varm sommar då är den guldvärd smile

Och jag som just börjat glädja mig över att snart få börja elda igen - med gratis ved big_smile
Det hjälper ju inte mot sommarvärmen, men den känns fjärran nu ändå

Presidento Of World
fredag 23:37 · 2 558 Inlägg

Svarte_Orm skrev:

Presidento skrev:

Och jag som just börjat glädja mig över att snart få börja elda igen - med gratis ved big_smile

Vill ochså ha en kamin!! Men kostnad på över 60 för installation mot 14900 var enkelt att välja haha :p

Nybergrobin
fredag 23:41 · 2 014 Inlägg

Presidento skrev:

Svarte_Orm skrev:

Presidento skrev:

Vill ochså ha en kamin!! Men kostnad på över 60 för installation mot 14900 var enkelt att välja haha :p

60k för att installera en kamin? :o   jösses????

Presidento Of World
fredag 23:44 · 2 558 Inlägg

Nybergrobin skrev:

Presidento skrev:

Svarte_Orm skrev:

Yep. Nya rör I skorsten osv då den inte används på minst 10 år, besiktning osv. Skulle hamna på mellan 60 till 70..

Nybergrobin
lördag 00:12 · 2 014 Inlägg

Presidento skrev:

Nybergrobin skrev:

Presidento skrev:

Yep. Nya rör I skorsten osv då den inte används på minst 10 år, besiktning osv. Skulle hamna på mellan 60 till 70..

Shit :o  jag som funderat på att installera en kamin yikes  Den kommer ta mig 150 år att tjäna igen uppvärmningen om det kostar 60k :o

Svarte_Orm
lördag 08:17 · 2 170 Inlägg

Jag köpte en pimpstensskorsten och satte in själv, jag minns inte vad den kostade men runt 5000kr. Sedan en liten kamin som kostade ytterligare 5000kr. Det var tio år sedan på någon vecka när och den har värmt stugan sedan dess

torsen
lördag 08:20 · 3 328 Inlägg

Nybergrobin skrev:

Presidento skrev:

Nybergrobin skrev:

Shit :o  jag som funderat på att installera en kamin yikes  Den kommer ta mig 150 år att tjäna igen uppvärmningen om det kostar 60k :o

En Tullikkivi täljstenskamin/kakelugn på cirka 2 ton kostade för drygt 30 år sedan över 100.000:- att installera.
Bjälklaget under behövde förstärkas med betongbalkar för att kunna bära kaminen.
Ny skorsten byggdes även för kaminen vid tillfället.
Vad det skulle kosta i dag har jag ingen aning om.
Kanske det dubbla?
Eldar man 1 timma så blir kaminen/kakelugnen så varm  att det nästan inte går att ta på den.
Nästa kväll, innan man börjar eldningen, är den fortfarande drygt "kroppsvarm".
2 varuhuskorgar ved räcker 3 dygn.
Vi har öppen planlösning så kaminen kan stråla sin värme åt 4 håll.
Den är cirka 180 cm hög, cirka 100 cm bred och cirka 80 cm tjock.
Den går således inte hela vägen upp till tak.
Inte vi som kostade på den, det gjorde förre ägaren till huset.
Förutom att "eldspelet" genom glasluckan är vackert luktar det gott när man eldar.
Men får miljöaktivisterna sina önskemål igenom så är det väl snart slut att med att elda med ved p g a utsläppen?

Svarte_Orm
lördag 08:52 · 2 170 Inlägg

torsen skrev:
Men får miljöaktivisterna sina önskemål igenom så är det väl snart slut att med att elda med ved p g a utsläppen?

Glöm det, jag slutar inte. Mina förfäder har eldat för värmen sedan de kom till Sverige för 10.000år sedan och det skall till ganska mycket för att jag skall bryta den traditionen.

lördag 09:01 · 11 801 Inlägg

torsen skrev:

Ytterliggare ett sätt som Miljöpartiet tror att dom kan lösa alla jordens miljöproblem med!

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (lördag 09:02)

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt