V70 d5 startar inte

Ditecmuppen
13 november · 6 Inlägg
#1

Halloj alla. Hoppas med ljus och lykta att någon här inne kan veta vad felet på min d5a är.
Bilen gick klockrent tills jag bestämde mig för att lämna in den för byte av packbox mellan motor och låda (automat) när verkstan jag hade den på skulle starta upp bilen efter denna reperation så vill den ej starta. Som har haft bilen i 1 månad och hittar ej felet. Saker som är bytt är kamaxelgivare bränslefilter och nu även pumpen i tanken. Konstaterat att det kommer väldigt lite diesel ut ur matar ledningen både framme vid motorn och även direkt från pumpen i tanken trots den är bytt. Bilen tänder till när man kör på starten men vill inte hoppa igång. Någon här inne som har någon idé om vad som kan vara fel. Mvh

Ditecmuppen
14 november · 6 Inlägg
#2

Ingen som varit med om något liknande?

malus Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..:)
14 november · 3 813 Inlägg
#3

Det är väl det gamla klassiska med luft i ledningen skulle jag tro..
Sen vill jag inte ge verkstaden toppbetyg direkt..sad

Senast redigerat av malus (14 november )

Ainok
14 november · 426 Inlägg
#4

Det ska väl inte du behöva bekymra dig om. Det är deras bekymmer.

Eller är "verkstaden" din polares garage?

Ditecmuppen
14 november · 6 Inlägg
#5

Problemet är att verkstan är en riktig verkstad dock inte en Volvo verkstad. Dom har gjort vad dom kan o tar inte detta på sig.

Ditecmuppen
14 november · 6 Inlägg
#6

malus skrev:
Det är väl det gamla klassiska med luft i ledningen skulle jag tro..
Sen vill jag inte ge verkstaden toppbetyg direkt..sad

Blir ju inget direkt tryck ut från vare sig den gamla pumpen i tanken eller den nya vi satte i igår hmm

Brådhis * Voff voff *
14 november · 4 780 Inlägg
#7

Om du bevisligen kört bilen till verkstaden och den, efter att dom haft isär den, inte längre startar är det nog i allra högsta grad deras problem.

Men kommer det bara lite bränsle är det ju stopp någonstans, förutsatt att pumpen fungerar som den ska. Spontant skulle iaf jag följa bränsleledningarna och se så att dom inte hamnat tokigt på något vis, tex när dom delat motor och låda.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
uhlin
14 november · 1 304 Inlägg
#8

Gick bilen dit ska bilen gå då du hämtar den med..... Punkt!

Så nog är detta verkstadens problem.

Det hjälper väl inte och bli förbannad men hade det varit jag hade jag sagt ett och annat.

Seriös verkstad? Nej!

mb_pucken
14 november · 4 364 Inlägg
#9

Spontant vevaxelgivare som blivit skadad eller glömd.
Om det nu sitter sådan på Volvo.
Råkade nämligen själv ut för det vid ett växellådsbyte, dock inte på en Volvo utan en Nissan Navara :-)

Senast redigerat av mb_pucken (14 november )

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Ditecmuppen
14 november · 6 Inlägg
#10

mb_pucken skrev:
Spontant vevaxelgivare som blivit skadad eller glömd.
Om det nu sitter sådan på Volvo.
Råkade nämligen själv ut för det vid ett växellådsbyte, dock inte på en Volvo utan en Nissan Navara :-)

Men om den är glömd eller skadad borde väl inte bilen tända till?

Ainok
18 november · 426 Inlägg
#11

Ditecmuppen skrev:

mb_pucken skrev:
Spontant vevaxelgivare som blivit skadad eller glömd.
Om det nu sitter sådan på Volvo.
Råkade nämligen själv ut för det vid ett växellådsbyte, dock inte på en Volvo utan en Nissan Navara :-)

Men om den är glömd eller skadad borde väl inte bilen tända till?

Förstår inte varför du lägger energi på det.
Det är verkstadens problem. Eller är det något du inte berättar här?

Ditecmuppen
18 november · 6 Inlägg
#12

Ainok skrev:

Ditecmuppen skrev:

mb_pucken skrev:
Spontant vevaxelgivare som blivit skadad eller glömd.
Om det nu sitter sådan på Volvo.
Råkade nämligen själv ut för det vid ett växellådsbyte, dock inte på en Volvo utan en Nissan Navara :-)

Men om den är glömd eller skadad borde väl inte bilen tända till?

Förstår inte varför du lägger energi på det.
Det är verkstadens problem. Eller är det något du inte berättar här?

Nej inget jag inte berättar här. Verkstan har lämnat tillbaka bilen och dom vägrar göra vid den eller lösa in den jag orkade inte käfta mer med dom efter all tid som gått så jag letar upp någon annan som gör vid den. Han håller idag på med att felsöka allt på bilen.

Ainok
19 november · 426 Inlägg
#13

Ditecmuppen skrev:

Ainok skrev:

Ditecmuppen skrev:

Men om den är glömd eller skadad borde väl inte bilen tända till?

Förstår inte varför du lägger energi på det.
Det är verkstadens problem. Eller är det något du inte berättar här?

Nej inget jag inte berättar här. Verkstan har lämnat tillbaka bilen och dom vägrar göra vid den eller lösa in den jag orkade inte käfta mer med dom efter all tid som gått så jag letar upp någon annan som gör vid den. Han håller idag på med att felsöka allt på bilen.

Ring din kommuns konsumentombudsman eller ta kontakt med ARN.

Samma sekund som du börjar palta med bilen på egen hand så minskar dina chanser att få ersättning/hjälp.

W123-76
19 november · 45 Inlägg
#14

Dom har väl satt svänghjulet/flexplattan fel så den skickar in diesel vid fel tidpunkt, om det är möjligt att sätta fel är inte helt säker på om det finns nån styrpinne el liknande på dom

Senast redigerat av W123-76 (19 november )

Das beste oder nichts!
Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang