Regg skylt

Alive
3 december 2004 · 22 Inlägg

man kan ju beställa mindre regg skyltar på nätet har jag sett. är det lagligt att ha mindre regg skyllt? o fins de plats på dom för den där lappen med siffran man ska ha på!"?

Live Today
Protoxal_vr6 TURBO VR6
3 december 2004 · 9 Inlägg

HEJ!!  nej det e det inte!  vissa import bilar har  små skyltar!  man kan få det om  man fyller i det vid registrering i sverige när man tar in den från ex Tyskland!

andra bilar har det original i sitt land  ex USA!!
sedan kan man söka despens på vägverket!
det har jag skickat in om! så om jag får det så kan du får det om du hänvisar till min bil senare!

MVH  KRille

Snabb farlig hänsynslös iq befriad
Dobbermannen V8-pullver!
4 december 2004 · 60 Inlägg

Mmm, vill oxå ha liten skylt fram. Måste kolla upp om det går. Och den ska gärna vara uppsatt i gångjärn så den åker upp o gömmer sig vid lite fart=)

Live hard, Die young.
Alive
5 december 2004 · 22 Inlägg

ja jag vet det har jag oxå funderat på, en skylt som man kan vända på genom ett tryck på en knapp inne i kupen!  hade vart nått vid hastighets kamrorna!

Live Today
Kimmen
8 december 2004 · 245 Inlägg

Nej man får som sagt inte ha liten regskylt uatn dispens.
Det finns många snygga små skyltar att köpa på nätet t ex.
Jag har en liten skylt på Firebirden som är köpt på dekaltrim.nu ,den är 6cm hög och 16lång.. wink
Har sett flera poliser tittat på skykten, det är 400kr i böter för felaktig nummerskylt!

Man blir tvungen att byta när man besiktar, men jag har ju fördelen att jag bara behöver göra det vart annat år.. smile

Senast redigerat av Kimmen (8 december 2004)

Pontiac Firebird Formula 400 -72
Volvo 940 SE 2,3 Ltt -97
Styrelsemedlem i Teddy Boys Car Club, Västerås
Germax
13 februari 2005 · 12 086 Inlägg

Jag köpte en liten skylt hos deklatrim, det höll i 4 månader sen klaga polisen. Jag har kollat upp med vägverket hur dte ligger till med deras lilla skylt, importbilar och vissa nya bilar utrustas med lilla skylten. Inga andra bilar får skylten, utan undantag. Därimot fick man välja om man ville ha lilla skylten ett tag 1995. Men den valmöjligheten försvann då polisen tyckte den va för svår att tyda.

Andy69
13 februari 2005 · 343 Inlägg

Dom här är ändå mindre än vanliga men inte så jätte små så att polisen upptäcker de lika lätt. Ni kan ju kika... Ja tänker i alla fall beställa en sådan:
http://www.thorsellsreklam.se/regplatar.htm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang