3128
Sök

Ntt projekt i tankarna.

63 Inlägg
5 juli 2007
Trådstartare
Bak i Saaben så sitter det 6*9 hål funderar på om man kan plasta och få till någon liten låda till 2 JBL GTO 804 basar?
http://www.avd.se/showproduct.php?id=&a … roduct=136

Eller någon som har några andra bra 8-tums basar som kräver liten sluten låda att rek?

Vill göra allt så osynligt som möjligt då barnvagn o skit skall in i bagagen snart;)

495 Inlägg
5 juli 2007
vafan ingenting är omöjligt:) lyckas du så blir det nog riktigt bra! jag skulle ha testat ja!smile lycka till och lägg upp bilder om du gör det

mig <3 vtec = sant

63 Inlägg
5 juli 2007
Trådstartare
FoXxIe skrev:
vafan ingenting är omöjligt:) lyckas du så blir det nog riktigt bra! jag skulle ha testat ja!smile lycka till och lägg upp bilder om du gör det

Har jag fått en ide´så fullföljer jag, är inte klar med det jag håller på med nu men den baslådan kommer hamna inne till hemmabion sedan då det blir barnvagnsdags.

Redan börjat titta på bättre huvudenhet med...suck:D kan inte sluta när jag väl börjat vare sig det gäller ljudet hemma eller i bilen.

Börjat pula på silver signal kablar till steget med då jag hade silver tråd och teflontråd liggandes på vinden, räcker det att skärma med aluminium folie?

63 Inlägg
5 juli 2007
Trådstartare
pro-rated skrev:
FoXxIe skrev:

Har jag fått en ide´så fullföljer jag, är inte klar med det jag håller på med nu men den baslådan kommer hamna inne till hemmabion sedan då det blir barnvagnsdags.

Redan börjat titta på bättre huvudenhet med...suck:D kan inte sluta när jag väl börjat vare sig det gäller ljudet hemma eller i bilen.

Börjat pula på silver signal kablar till steget med då jag hade silver tråd och teflontråd liggandes på vinden, räcker det att skärma med aluminium folie?

Så måste jag försöka trycka i 5,25 eller 6,5 fram med.

Beroende av billjud
151 Inlägg
6 juli 2007
Smacka ditt ett 6,5" kitsystem, det mumsar på bra smile
/Wikberg

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet - Farbro Barbro"

med lem
1 925 Inlägg
6 juli 2007
ska du ha 6,5" i brädan får du nog plasta den ! men 5,25" går att få dit i orginal hålen ! bara att skära upp plåten lite smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

2 911 Inlägg
6 juli 2007
Jag har byggt en hel del med domdär 8" basarna, låter faktiskt helt ok, men i alla lägen föreslår jag istället Digital Designs 1008 eller 1508, kostar lite mer, men det extra man får för den pengen går inte att jämföra med något annat!

med lem
1 925 Inlägg
6 juli 2007
Decibel skrev:
Jag har byggt en hel del med domdär 8" basarna, låter faktiskt helt ok, men i alla lägen föreslår jag istället Digital Designs 1008 eller 1508, kostar lite mer, men det extra man får för den pengen går inte att jämföra med något annat!

har starkt funderat på dom basarna från DD ! isf blir de 1508 .. låter dom bra ? många säger att de ska vara ett jäävla tryck i dom,, tror du m,an kan plasta in sånna i dörrarna fram eller ska man bygga en till baslåda under handskfacket ? smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

2 911 Inlägg
6 juli 2007
_fillan_ skrev:
Decibel skrev:

har starkt funderat på dom basarna från DD ! isf blir de 1508 .. låter dom bra ? många säger att de ska vara ett jäävla tryck i dom,, tror du m,an kan plasta in sånna i dörrarna fram eller ska man bygga en till baslåda under handskfacket ? smile

Plasta på, men se till att lägga flera lager glasfibermatta och så lite spackel som möjligt, annars skjuter du lös de smile

18 Inlägg
6 juli 2007
Pioneer har en ny 8" som tydligen skall ta grymt liten plats, fast den kostar ungefär 1500:-

TS-SW841D

Sök