Sälja en bil till england, någon som gjort det?

Audi_powah
9 maj 2012 · 1 515 Inlägg

Jag har alltid andvänt paypal och det har fungerat perfekt att föra över pengar samt få pengar tillbaka ifall något köp gått fel, fått tillbaka pengar 10 av 10 gånger. . och det handlade om flera tusen kronor alla gångerna.

Så jag rekommenderar PP starkt! smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
saab_sonett Handledare
9 maj 2012 · 1 481 Inlägg

Audi_powah skrev:
Jag har alltid andvänt paypal och det har fungerat perfekt att föra över pengar samt få pengar tillbaka ifall något köp gått fel, fått tillbaka pengar 10 av 10 gånger. . och det handlade om flera tusen kronor alla gångerna.

Så jag rekommenderar PP starkt! smile

I detta fall så är det bluff. Du får pengar för bilen + frakt. Du tar ut fraktpengarna och sätter in på ett konto till en fraktfirma. Efter tre dar hör banken av sig och säger att du ska betala tillbaka pengarna för det var tomt på PayPalkontot.
Du är blåst på fraktpengarna.
Aldrig paypal för bilförsäljning till England.

Audi_powah
9 maj 2012 · 1 515 Inlägg

saab_sonett skrev:

Audi_powah skrev:
Jag har alltid andvänt paypal och det har fungerat perfekt att föra över pengar samt få pengar tillbaka ifall något köp gått fel, fått tillbaka pengar 10 av 10 gånger. . och det handlade om flera tusen kronor alla gångerna.

Så jag rekommenderar PP starkt! smile

I detta fall så är det bluff. Du får pengar för bilen + frakt. Du tar ut fraktpengarna och sätter in på ett konto till en fraktfirma. Efter tre dar hör banken av sig och säger att du ska betala tillbaka pengarna för det var tomt på PayPalkontot.
Du är blåst på fraktpengarna.
Aldrig paypal för bilförsäljning till England.

I mitt fall var det inte bilar det handlade om, utan en stor mängd delar. Är en skillad på det som sagt smile

Så för PayPal säger jag, JA: Delar, NEJ: bilköp smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
10 maj 2012 · 2 972 Inlägg

Audi_powah skrev:

saab_sonett skrev:

Audi_powah skrev:
Jag har alltid andvänt paypal och det har fungerat perfekt att föra över pengar samt få pengar tillbaka ifall något köp gått fel, fått tillbaka pengar 10 av 10 gånger. . och det handlade om flera tusen kronor alla gångerna.

Så jag rekommenderar PP starkt! smile

I detta fall så är det bluff. Du får pengar för bilen + frakt. Du tar ut fraktpengarna och sätter in på ett konto till en fraktfirma. Efter tre dar hör banken av sig och säger att du ska betala tillbaka pengarna för det var tomt på PayPalkontot.
Du är blåst på fraktpengarna.
Aldrig paypal för bilförsäljning till England.

I mitt fall var det inte bilar det handlade om, utan en stor mängd delar. Är en skillad på det som sagt smile

Så för PayPal säger jag, JA: Delar, NEJ: bilköp smile

Fast det handlar ju inte om vad för pryl du säljer. Oavsett kan dom blåsa dig på samma sätt. Paypal är bra för att köpa saker, och i viss mån sälja. Men att gå med på vad som helst, t ex att betala en tredje "okänd" part (även om det är en fraktfirma eller liknande) med pengar du (tror du) fått in på Paypal, är big NONO!

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
OttozZon
10 maj 2012 · 50 Inlägg

fick mejl idag ifrån england smile ja gissar på dyng scam !

| Metal Mulisha |
nippon4yu
23 februari 2021 · 1 Inlägg

nån som vill köpa min ford 56 jobbar på oljeplattform så kan inte komma och titta på bilen ska bli en överraskning till sin dotter betalar direkt över blocket. Jag svarade tar kontanter när ni hämtar bilen. väntar nu på svar ifrån engelska scam sune hehe

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang