12v uttag funkar ej

Kopparbenna
12 mars 2017 · 12 Inlägg

Hej jag har kopplat in en bazooka i min bil. Och  jag var tvungen att ta "tjuvström" från cigg uttaget till bazookan (startström). Och efter det så får jag ingen kontakt i 12v uttaget om jag kopplar in laddare etc, Någon som vet varför det inte funkar? Jag menar startströmmen skall väl inte ligga på hela tiden?

uhlin
12 mars 2017 · 2 834 Inlägg

Säkring!

Eller finns det ström där du tjuvade, och vart gick du på?

Senast redigerat av uhlin (12 mars 2017)

Kopparbenna
12 mars 2017 · 12 Inlägg

uhlin skrev:
Säkring!

Eller finns det ström där du tjuvade, och vart gick du på?

Ja det finns kräm till bazookan men inte till 12v uttaget. Och det bakre 12volts uttaget funkar utan problem.

Presidento Of World
12 mars 2017 · 3 331 Inlägg

Vad är en bazooka för nåt

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Kopparbenna
12 mars 2017 · 12 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
Vad är en bazooka för nåt

Enkelt förklart en bass tub.
https://www.southernaudioservices.com/b … ntent=true

Senast redigerat av Kopparbenna (12 mars 2017)

torsen
12 mars 2017 · 7 257 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
Vad är en bazooka för nåt

I min värld, som har gjort lumpen, är det ett vapen.
Hade det stavats "Bazoki" hade det varit fråga om en sammanslutning av Suzukinördar.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 mars 2017 · 17 512 Inlägg

torsen skrev:

opel_vectra_gts skrev:
Vad är en bazooka för nåt

I min värld, som har gjort lumpen, är det ett vapen.
Hade det stavats "Bazoki" hade det varit fråga om en sammanslutning av Suzukinördar.

För ett gäng år sedan när barnen var små så hade jag köpt en ny Saxofon. Sonen talade om för alla i skolan att "Pappa har köpt en Bazooka".

Undrade varför i hela friden halva klassen ville komma hem till oss mitt i veckan... Fast de hade väldigt roligt på kvällen sen. Trots den dåliga bazookan.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
12 mars 2017 · 14 077 Inlägg

torsen skrev:

opel_vectra_gts skrev:
Vad är en bazooka för nåt

I min värld, som har gjort lumpen, är det ett vapen.
Hade det stavats "Bazoki" hade det varit fråga om en sammanslutning av Suzukinördar.

Hahaha!!! För mig också! Blev lite förbryllad och undrade vad TS skulle med ett vapen till i bilen och som dessutom gick på 12 volt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
12 mars 2017 · 4 917 Inlägg

Skulle tippa på att något tänjts ut i cigguttaget  och det blir till att jämföra med det andra uttaget för att vara säker. .
Om det skulle vara så , bör antingen säkringen tas av eller ena polen, jord, tas av innan på batteriet innan man justerar däri..

Senast redigerat av bowlinggreppet (12 mars 2017)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
caromania Forummoderator
12 mars 2017 · 9 296 Inlägg

Bouzouki är det såklart. Fett med elbouzouki. Får en Fenderstrata att skämmas.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
RabalderX
28 juni 2021 · 3 Inlägg

Behöver också tips på ett liknande fel. Audi A4 B8, där samtliga 4 uttag är döda och för att slippa felsöka, så är då frågan om någon har en logisk förklaring. Har spänning fram till säkringen, även utan tändning, men vet att när det fungerade, så var man tvungen att ha tändningen på, så jag tolkar det som att felet är kopplat till tändningslåset, men santidigt undrar om det sitter någon mer modul emellan, som då kan ha havererat. Eller om det är någon mer säkring som levererar till någon enhet som reglerar detta.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang